Ministar prometa

Butković: ”Moguće je da će sve više radnika dolaziti iz inozemstva”

P. N.

Foto D. Jelinek

Foto D. Jelinek



Ministar prometa Oleg Butković u intervjuu za Novu TV komentirao je nedostatak radne snage u građevinskim projektima.


Butković je u intervjuu komentirao i restrukturiranje željeznica te kadroviranje u Jadroliniji, javlja Dnevnik.hr.


Kreće restrukturiranje željeznica, znači li to otpuštanje u HŽ-u?




Nakon restrukturiranja cestovnog sektora, krećemo u restrukturiranje željezničkog sektora. To će biti veći izazov o cestovnog sektora. Znamo kako danas izgleda željeznički sustav u Hrvatskoj, osim gradnje velikih projekata koja je krenula, potrebno je restrukturirati čitav sustav.


Znači li to otpuštanje ili otpremnine?


Ne mogu još govoriti o otpuštanju. Osigurali smo ako do toga dođe i sredstva za otpremnine, ali to treba gledati kao restrukturiranje cijelog sustava, od gradnje velikih infrastrukturnih projekata, nabave novih vlakova i smanjenja troškova u tvrtkama.


Vi nemate radnike koji će vam početi graditi te pruge. Bojite li se tog problema?


Nismo došli do te razine. S premijerom sam bio na obilasku istarskog ipsilona. Uglavnom su tamo uključeni hrvatskih podizvoditelji. Jedan od njih je došao i rekao da ima dovoljno projekata i hvala na tome, ali nema dovoljno ljudi koji će ih odraditi.


Dugo Selo-Križevci se gradi od 2013. Već se dva puta izvođač tražio. Vi imate problem. Bio je u turizmu, sad je problem u građevinarstvu.


Vlada je donijela odluku za kvote u graditeljstvu. Omogućeno je više od 17.000 dozvola da ljudi mogu doći izvana. Vlada čini sve da taj problem riješi. Rezultati su već konkretni.


Znači li to da će svake godine iz inozemstva u građevinarstvo dolaziti sve više radnika iz inozemstva?


I to je jedno od rješenja. Drugo je da se povećaju plaće u građevinskom sektoru i dio ljudi koji je otišao, da se polako vraća natrag.


Mislite da građevinari imaju novaca da plate radnike?


Ovo su veliki projekti, iznose više od milijardu kuna. Dio toga će biti usmjeren i na povećanje plaća. Nakon dugo vremena krize moraju razmišljati o tome, oni već i dižu plaće.


Jadrolinija je dobila tužbu od Nizozemaca. Postoji li procjena koliko bi to moglo koštati?


Ne mogu govoriti, jer je to stvar pravosuđa. Tužba je došla, to znamo. U ovom trenutku štete nema za tvrtku. Vidjet ćemo kako će se odvijati taj sudski spor.


Gdje je taj direktor koji je to prvo ugovorio pa otkazao posao s Nizozemcima?


Napravili smo određene kadrovske promjene u Jadroliniji.


Gdje je taj čovjek?


Dva članova uprave više nisu, raspisali smo natječaj za nove. Predsjednik uprave je još uvijek tamo. U ovom trenutku štete nema.


Da raščistimo, čovjek koji je sklopio pa raskinuo ugovor s Nizozemcima je predsjednik uprave Jadrolinije?


Je.


Vama je to normalno?


Ponavljam. Nema štete u ovom trenutku. Jadrolinija je išla u postupak nabave četiri broda. Donijela je odluke u odabiru. Jedan brod je isporučen. Za druge je natječaj poništen. To su legitimne odluke uprave.


Jeste li vi bili informirani, jeste li bili za taj koncept?


Svoje sam o tome rekao kada je bilo vrijeme za to. Ponavljam, štete još uvijek nema za tvrtku. Vidjet ćemo što će reći sud.


Ako će biti štete?


Ako će biti štete, bit će i odgovornosti.


On će biti smijenjen ako nam dođe na naplatu?


To ste Vi rekli.


A Vi ćete to napraviti?


Vidjet ćemo.