ITB

Hrvatska i EPK na svjetskoj turističkoj burzi u Berlinu: ‘Stiže nam 3 milijuna Nijemaca’

Portal Novilist.hr

Foto Ivica Tomić

Foto Ivica Tomić

Cappelli i Staničić uoči ITB-a istaknuli su da iz Njemačke očekuju sličan broj turista kao lani ili oko 3 milijuna, te da unatoč nešto usporenom ranom bukingu vjeruju u dobar ukupni godišnji turistički rezultat



BERLIN – Na najvećoj svjetskoj turističkoj burzi ITB u Berlinu od 6. do 10. ožujka očekuje se više od 11 tisuća izlagača iz više od 190 zemalja, a svoju turističku ponudu predstavlja i Hrvatska, uz izlaganje brojnih turističkih tvrtki i zajednica, čiji će predstavnici ujedno i dogovarati konkretne poslove s partnerima s njemačkog i drugih tržišta. Na ITB-u se predstavlja i Rijeka EPK 2020.


Nositelj nacionalnog nastupa na ITB-u je tradicionalno Hrvatska turistička zajednica. Na ITB su došli ministar turizma Gari Cappelli te direktor HTZ-a Kristjan Staničić. Oni će održati brojne sastanke sa partnerima te s predstavnicima raznih stranih organizacija i medija.


Tri milijuna Nijemaca


Cappelli i Staničić uoči ITB-a istaknuli su da iz Njemačke očekuju sličan broj turista kao lani ili oko 3 milijuna, te da unatoč nešto usporenom ranom bukingu vjeruju u dobar ukupni godišnji turistički rezultat.




»Znam da ima nervoze jer strana tržišta sporije bukiraju, ali trebamo biti strpljivi i nametati se kvalitetom bez snižavanja cijena, čega sam protivnik. Usporeni buking se događa jer je sada puno više kapaciteta na tržištu nego prije dvije-tri godine kada je bila migrantska i političke krize u Turskoj, Grčkoj, Egiptu i drugim zemljama sjeverne Afrike, koje su sada stabilnije, pa turisti imaju opet više za birati i izvjesno je da će stoga ove godine biti izraženijeg ‘last minute’ bukinga odnosno da će čekati povoljnije cijene«, ističe Cappelli.



Svjestan je da je to sada za turizam i, kako kaže, određena ‘igra živaca’ te da će tržište činiti svoje, ali ipak sektoru savjetuje da u iduća dva-tri tjedna još pažljivo osluškuje tržište i potom odluči treba li eventualno reagirati s cijenama ili drugim mjerama.


Nema panike


Iznosi i da su mu iz velikih hotelskih kuća rekli da za sada nema panike te da su s bukingom za ljeto sada slični kao lani, uz nešto bolji buking predsezone, što ministar označava i važnijim, jer će se »špica odraditi sa last minuteom i doći na lanjsku razinu, i tu ne bi trebalo biti problema«.


»I burza ITB će dosta pokazati, pogotovo s njemačkog tržišta, za koje smo već poduzeli dodatne aktivnosti i ulaganja u marketinške akcije. Za to smo predvidjeli 2,5 milijuna kuna, što je najviše za neko pojedino tržište od ukupnih, nedavno dodatno izdvojenih 10 milijuna kuna za promociju iz proračuna HTZ-a za sva tržišta. Očekujemo da ćemo iz Njemačke ostati na istim brojkama kao u 2018., a to mogućim potvrđuju i dosadašnji razgovori i informacije od naših njemačkih partnera, koji su rekli i da iz Njemačke ukupno ove godine neće biti smanjenja broja putovanja«, kaže Cappelli.



I on i direktor HTZ-a Staničič podsjećaju pritom da je Njemačka za hrvatski turizam i dalje najvažnije tržište, koje na određen način mnogima signalizira i što trebaju činiti.


Porast dolazaka i noćenja


»Nakon ITB-a, imat ćemo jasnije informacije o stanju bukinga sa njemačkog tržišta, s kojeg nas je prošle godine posjetilo gotovo 3 milijuna turista. Kako bi dodatno potaknuli buking i privukli njemačke turiste u Hrvatsku u tijeku je velika kampanja na 11 najpopularnijih njemačkih TV kanala, a s početkom ožujka kreće i kampanja za predsezonu na 12 tržišta s naglaskom na promociju kulturnog, aktivnog turizma i eno-gastronomije«, naglašava Staničić.


Na ITB-u će se, kako najavljuje, sastati s predstavnicima brojnih partnera, poput TUI-a, FTI-a, Condora, British Airwaysa, Eurowingsa, Jet2-a i drugima, kao i sa predstavnicima nacionalne turističke organizacije Albanije, te sudjelovati na međunarodnoj manifestaciji podunavskih zemalja »Donausalon« kojoj je ove godine Hrvatska zemlja-partner.


»Na štandu HTZ-a na ITB-u imat ćemo 23 suizlagača-tvrtki i turističkih zajednica te vjerujemo u odlično predstavljanje, kao što vjerujemo i da će ova turistička godina biti dobra u rezultatima. Za to optimizam daju i prva dva mjeseca ove godine, u kojima je prema eVisitoru Hrvatsku posjetilo gotovo 485 tisuća turista ili 9 posto više nego u isto vrijeme 2018., a porast od 4 posto zabilježen je i sa 1,3 milijuna noćenja«, zaključuje Staničić.