Adria Polymers

Gasfin i službeno preuzeo bivši Dinin kompleks. Prvi korak je zbrinjavanje 600 tona opasnih kemikalija

Orjana Antešić

Bez obzira na to što su te hipotekarne tražbine bile veće od cijene po kojoj se Dina prodavala u dražbi, Adria Polymers morao je platiti 23,6 milijuna kuna u »kešu« za namirenje troškova stečajnog postupka



RIJEKA Oko milijun četvornih metara bivšeg Dininog kompleksa u Omišlju i službeno je preuzela luksemburška grupacija Gasfin odnosno njihova hrvatska tvrtka Adria Polymers, čije je sjedište u Rijeci. Službenu primopredaju u posjed direktoru Adria Polymersa Marku Martinoviću obavila je stečajna upraviteljica stečajne mase Dine-Petrokemija Marija Ružić, a doznajemo da je nazočna bila i predstavnica Ministarstva zaštite okoliša, pomoćnica ministra za inspekcijske poslove Snježana Hopp.


Kako doznajemo, novi je vlasnik, Adria Polymers istog dana angažirao novu zaštitarsku službu, a u planu su im, navodno, i druge mjere osiguranja novostečene imovine.


S vlasništvom nad ovim davno ugašenim petrokemijskim postrojenjima »gasfinovci« su, međutim, preuzeli i obvezu zbrinjavanja oko 600 tona zaostalih opasnih kemikalija za što su našem listu potvrdili da će im biti jedan od prvih koraka koje će poduzeti na terenu ovog nekadašnjeg polimerskog carstva Roberta Ježića. Sad ostaje za vidjeti u kojem će se razumnom vremenskom roku to i obistiniti.


Prijeboj tražbina 




Adria Polymers vlasnikom je postao, podsjetimo, tako što je u ovršnom postupku prodaje Dininog kompleksa izvršen prijeboj njihovih razlučnih tražbina koje je, pak, njihova matica odnosno Gasfin otkupio od bivše Hypo banke, tamo još krajem 2016. godine. Bez obzira na to što su te hipotekarne tražbine bile veće od cijene po kojoj se Dina prodavala u dražbi, Adria Polymers morao je platiti 23,6 milijuna kuna u »kešu« za namirenje troškova stečajnog postupka.


Trgovački sud u Rijeci krenuo je s procedurom za razdiobu tog novca. Za 4. listopada zakazano je ročište na kojem će se utvrditi i namiriti ovrhovoditeljima troškovi ovršnog postupka, doznajemo od stečajne upraviteljice Marije Ružić. Podsjetimo, ovrhu za namirenje duga pokrenuli su iz HEP-a još i prije nego što je u ljeto 2015. godine otvoren stečaj nad omišaljskom Dinom. Upravo iz tog razloga, kako je objasnila Marija Ružić, na listopadskom ročištu »hepovcima« bi se trebali namiriti samo troškovi davno pokrenute ovrhe, a potom se novac »prebacuje« za pokriće troškova stečajnog postupka. Ako ne bi bilo žalbi koje bi »zakočile« pravomoćnost sudskog rješenja o namirenju troškova ovrhovoditelja na ovom ročištu početkom listopada, stečajna upraviteljica Ružić očekuje da bi se onda tijekom studenoga obavila i sudska razdioba ovih 23 milijuna kuna.


Stečajni postupak 


To znači bi se nekakvim novcima mogli nadati svi koji su nešto radili, a nisu uspjeli naplatiti od Dine u razdoblju od srpnja 2015. do lipnja 2016. godine, za vrijeme koje je trajao stečajni postupak u omišaljskim postrojenjima.


U troškove stečajnog postupka tretiraju se, dakle, sve nenamirene fakture u ovom razdoblju, počev od komunalne naknade koju je ispostavljala Općina Omišalj što znači da se i u ovoj jedinici lokalne samouprave mogu nadati nekim novcima od ovih 23 milijuna kuna. Namirit će se i jedan mali dio radničkih podraživanja s obzirom na to da u trošak stečajnog postupka spada jedna plaća za vrijeme otkaznog roka, kao i razlika od one tri zadnje plaće prije otvaranja samog stečaja koju »dinašima« već nije isplatila Agencija za osiguranje radničkih tražbina (AORT).