Tragedija na odmorištu

Vozaču prijeti 15 godina zatvora: Očitanje tahografa pobilo mu je obranu. Odmah je zvao ovaj broj

Portal Novilist.hr

Foto Davor Kovačević, Nikola Cutuk/Pixsell

Foto Davor Kovačević, Nikola Cutuk/Pixsell

Nitko od prometnih stručnjaka ne može objasniti zašto vozač s 30-godišnjim iskustvom i u trenutku kad je vidio da će udariti u vozila nije ništa poduzeo da spriječi nalet na skupinu ljudi



Kočnice, tempomat, svi vitalni dijelovi kamiona MAN zagrebačke tvrtke Marin Promet, koji je u petak oko 9.30 na odmorištu autoceste A3 sijao smrt, bili su ispravni, javlja Jutarnji.


Utvrđeno je to u subotu ujutro u kutinskoj Stanici za tehnički pregled uz prisustvo vještaka MUP-ova Centra za forenzička ispitivanja i vještačenja, a to se pokazalo i tijekom probne vožnje. Isprobani su i tempomat i kočnice i nisu uočeni nikakvi nedostaci tijekom pregleda.


Nisu radila samo svjetla koja su uništena u naletu na druga vozila, ali sve ostalo je na kamionu bilo ispravno.




Kako doznaje Jutarnji, očitan je digitalni tahograf i ustanovljeno je da je vozač Ivo Filipović (59) iz Zagreba od trenutka kad je krenuo s odmorišta kod Županje, gdje je odmarao nakon što je krenuo put Zagreba iz Beograda u kojem je utovario građevinsko ljepilo u vrećama, prevalio 140 kilometra i stalno je vozio brzinom od 90 kilometara na sat, sve do trenutka udara u auto zagrebačkih oznaka.


Upravo taj podatak ukazuje da je vozač cijelo vrijeme koristio tempomat jer je nemoguće da bi nogom na papučici gasa čitavim putem održavao istu brzinu.


Alkotestom je ustanovljeno da vozač nije bio pod utjecajem alkohola. Uz kaznenu prijavu, ne za nehajno, nego za namjerno izazivanje prometne nesreće u kojoj su smrtno stradale dvije osobe, odveden je na ispitivanje u tužiteljstvo. Zapriječena kazna za to djelo je od tri do 15 godina zatvora.


U večernjim satima sudac istrage Županijskog suda prihvatio je prijedlog državnog odvjetništva te je osumnjičenom vozaču odredio jednomjesečni istražni zatvor.


Policija je već na mjestu nesreće od vozača oduzela mobitel i ustanovila da je razgovarao sat vremena prije nesreće, a pet minuta nakon stravične nesreće zvao je svog poslodavca.


Policija će u suradnji s teleoperaterima pokušati ustanoviti je li vozač možda u trenutku nesreće tipkao SMS poruku, koristio internet ili pregledavao neke sadržaje na mobitelu.


Jer, nitko od prometnih stručnjaka ne može objasniti zašto vozač s 30-godišnjim iskustvom i u trenutku kad je vidio da će udariti u vozila nije ništa poduzeo da spriječi nalet na skupinu ljudi, među kojima su bili osmoškolci na odmorištu.


59-godišnji Ivo Filipović policiji je u razgovoru rekao da je skrenuo kako bi natočio gorivo. Umjesto da je smanjio brzinu, on je brzinom od 90 kilometara na sat ušao na odmorište.


Prvo je udario u teretnjak zagrebačkih registracija i nastavio se dalje kretati kroz prostor benzinske postaje, gdje je naletio na 26-godišnju i 28-godišnju pješakinju, koje su od siline udarca odbačene na asfaltnu površinu, nakon čega je udario u dvije 14-godišnje pješakinje.


Kamion je u daljnjem kretanju udario i u parkirani osobni automobil BiH registracija te je sa skupom vozila sletio na travnatu površinu, na kojoj se zaustavio.


Na mjestu događaja smrtno su stradale obje 14-godišnjakinje, dok su druge dvije ozlijeđene žene zbog zadobivenih ozljeda prevezene u Opću bolnicu Nova Gradiška, gdje su im konstatirane teške tjelesne ozljede opasne za život. Kasnije je zaprimljena obavijest da 26-godišnjakinja više nije životno ugrožena, piše Jutarnji.