Foto Marin Aničić
Tužitelji tvrde da je vozačica vozila prebrzo, no vještak to nije mogao potvrditi. Vozačica je bila trijezna, a moguće je da ju je zaslijepila jutarnja igra sunca i sjene na tom dijelu ceste
IKA Izlaskom u Iku na mjesto nesreće, sudsko vijeće na čelu sa sutkinjom Petrom Primc jučer je rekonstruiralo prometnu nesreću u kojoj je smrtno stradao pješak Šanto Jurjević (73), a za koju nesreću je optužena vozačica Helena Masarić (62) iz Medveje. Realizacijom ovog dokaznog prijedloga suđenje se primaklo samom kraju.
Riječ je o prometnoj nesreći koja se dogodila 8. lipnja 2015. godine oko 7.30 sati. Masarić se kretala Primorskom ulicom iz smjera Lovrana u smjeru Rijeke za upravljačem automobila »Seat Altea« i kao i svako jutro kretala na posao. No, tužiteljstvo tvrdi da se vozačica kretala neadekvatnom brzinom, a vidljivost je bila smanjena uzrokovana svjetlošću sunca u jutarnjim satima. Nailaskom u njoj oštri desni nepregledni zavoj kod kućnog broja 2, prednjim desnim dijelom automobila udarila je u pješaka Šantu Jurjevića koji je prelazio kolnik njoj s lijeva na desno.
Brzina vožnje
Prilikom udara, pješak je odbačen na desnu stranu kolnika gdje je glavom udario u kameni betonski rubnik pri čemu je zadobio smrtnonosnu ozljedu. Preminuo je u KBC-u isti dan. Stoga je Masarić optužena za izazivanje prometne nesreće iz nehaja. Prilikom alkoskopiranja utvrđeno je da je vozačica bila trijezna.
Optužena je prilikom dokazne radnje prvog ispitivanja u Općinskom državnom odvjetništvu poricala kazneno djelo u cijelosti, pritom kazavši da je poslije pješačkog prijelaza naletjela na pješaka. Svaki dan prolazim tom rutom jer idem na posao, podsjetivši da se tamo nalazi i autobusna stanica, pješački prijelaz i veliki desni zavoj zbog čega uvijek uspori. U zavoju je kazala je, naletjela na čovjeka kojeg je ugledala tek kada ga je i udarila. Bio je na njezinoj voznoj traci, a ona je vozila maksimalno 40 km/h, tvrdi optužena.
Zato će biti zanimljivo nakon jučerašnje rekonstrukcije prometne nesreće, što će reći prometni vjerštak, kojom brzinom se vozačica kretala u trenutku sraza s pješakom. Doduše, uočavanje pješaka otežalo je kontrast svjetlo, sjena između osvijetljenog dijela kolnika kojim se kretao osobni automobil i dijela kolnika u sjeni preko kojeg se kretao pješak.
Podaci o vidljivosti
U dosadašnjem tijeku suđenja ispitan je svjedok koji je sjedio u obližnjem kafiću, niti 20 metara udaljenom od sraza s pješakom. Nije osobno vidio udarac. Kako stanuje u neposrednoj blizini, niti 40 metara od mjesta prometne nezgode, potvrdio je da ujutro, s istoka, sunce jako tuče i radi odbljesak. Optužena je, kazao je svjedok, izašla iz svog automobila kako bi pomogla unesrećenom pješaku, ali je bila vrlo uznemirena i šokirana, kazao je svjedok.
Odvjetnik Milenko Škrlec na posljednjoj raspravi je stoga i predložio rekonstrukciju prometne nesreće, a sve kako bi se prometni vještak očitovao o preglednosti i vidljivosti na licu mjesta. Objasnio je Škrlec sudskom vijeću da vidljivost zavoja koji ima ili nema određeni nagib može se utvrditi samo očevidom. S obzirom da je vještak u svom nalazu iskazao da se brzina optužene ne može utvrditi jer za to nema parametara. Upravo izlaskom na mjesto nesreće vještak bi se mogao očitovati i o mogućnosti da se pješak kretao užurbano ili trčećim korakom, predložio je Škrlec, što je vijeće u konačnici i prihvatilo, a jučer i realizirano.
Svi na svom mjestu
Vještak prometne struke Andrija Repušić, dogovoreno je nakon jučerašnje rekonstrukcije, usmeno će na slijedećoj raspravi dati dopunu vještačkog nalaza. U rekonstrukciji je jučer osim sutkinje Primc sudjelovala i tužiteljica, zamjenica Općinske državne odvjetnice Vesna Cvitković te optužena Helena Masarić u pratnji odvjetnika Milenka Škrleca. Policija je regulirala, odnosno na kratko zaustavila promet tijekom rekonstrukcije nesreće i neophodnih izmjera.