Nacionalna sramota

OPASAN PRESEDAN Prometni stručnjak komentira oslobađajuću presudu Horvatinčiću

P. N.

Snimio Sergej DRECHSLER

Snimio Sergej DRECHSLER

Ovdje je riječ o vrlo opasnom pravosudnom presedanu, skandalu par excellence. Što ako se, istom logikom, oni koji protutnje kroz crveno svjetlo na semaforu i usmrte nekoliko djece ubuduće počnu izvlačiti da su to napravili zbog stanja tzv. sinkope, odnosno kratkotrajnom stanju bez svijesti?



Prometni stručnjak Željko Marušić komentirao je oslobađajuću presudu, koja je izazvala veliku pažnju građana.


“Nacionalna sramota, najlogičniji je zaključak presude kojom je sutkinja Maja Šupe, na Općinskom sudu u Šibeniku, krivnje oslobodila Tomislava Horvatinčića, koji je 2011., luksuznim gliserom, u moru kod Šibenika, punom brzinom naletio na jedrilicu i masakrirao talijanski bračni par. To još jednom, sada dramatično, pokazuje da je u pravosuđu primarni zloćudni tumor svih problema u prometu, a sve ostale teške nepravilnosti tek su metastaze. No, sada je vrag zbilja odnio šalu”, kaže Marušić.“Nastranu to što sve na daljinu zaudara na strašnu nepravdu i potpuno je nevjerodostojno, a usto kontradiktorno Horvatinčićevim izjavama iz 2011. te se kosi s bitnim elementima prometne sigurnosti. Nije ključni problem ni u tome što su kinematika i dinamika sudara u suprotnosti s logikom kojom se rukovodila sutkinja Šupe. Nažalost i vještaci. Gliser, naime, za razliku od automobila, nema upravljački trapez ni prilagođenu geometriju kotača (kutove usmjerenosti i zatura), koji osiguravaju da i puštanjem volana auto drži pravac. A kontakt s podlogom nije trenjem, nego hidrodinamički, pa puštanjem upravljača (kormila) iz ruku gliser teško zadržava pravac, čak i na mirnom moru. Ako je Horvatinčić upravljao gliserom, a nije blokirao upravljač (kormilo) u središnjem položaju i snagu motora u području visoke snage, odnosno glisirao na “autopilotu” kako su mnogi utemeljeno pretpostavljali, pri “kratkotrajnom gubitku svijesti” gliser bi se ponašao bitno drukčije nego što se, po izjavama svjedoka i vještačenju, dogodilo. Čak i da se dogodilo kako je “kopernikanskim obratom” sada izjavio Horvatinčić, i što valjda nikome, osim sutkinji Šupe i involviranim vještacima, ne zvuči nimalo vjerodostojno, to ga ne amnestira teške krivnje, zbog velike neodgovornosti”, analizira ovaj prometni stručnjak.“Kako itko narušena zdravlja, a padanje u nesvijest to implicira (samo jedan takav slučaj kandidatu za pilota onemogućava dobivanje letačke dozvole), smije otpustiti brutalnu snagu pogonskih motora i velikom brzinom zaglisirati akvatorijem, u kojem se mogu očekivati brodice, jedrilice, surferi, čak i neodgovorni plivači?!Ovdje je riječ o nezamislivom, nepoštenom i vrlo opasnom pravosudnom presedanu, skandalu par excellence. Što ako se, istom logikom, oni koji protutnje kroz crveno svjetlo na semaforu i usmrte nekoliko djece ubuduće počnu izvlačiti da su to napravili zbog stanja tzv. sinkope, odnosno kratkotrajnom stanju bez svijesti? I što ako ih drugi suci, logikom sutkinje Šupe, počnu zbog toga oslobađati krivnje? Koliko bi to osokolilo najteže prometne prijestupnike i recidiviste, produljilo crni niz, izazvalo kaos i zebnju svih vozača koji poštuju propise, otežalo djelovanje prometne policije…Ponavljam, vrag je odnio šalu! Hrvatsko se pravosuđe, ako je to uopće više moguće, teško osramotilo, ali još gore, i cijela Hrvatska. Kako će više ijedan građanin vjerovati pravosuđu, što će stranci misliti o nama i koliko će, zbog negativnog utjecaja na prometnu kulturu, biti više bezobzirnih prometnih prijestupnika i smrtno stradalih? Sutkinju Šupe treba doživotno isključiti iz pravosuđa, a netko bi trebao lupnuti šakom o stol i uzviknuti – dosta!”, ogorčen je Marušić.