Riječki biciklist

VLADIMIR MIHOLJEVIĆ ‘Giro će biti zahtjevan i težak, a nervoza velika’

Kristian Sirotich

Foto Marko Gracin

Foto Marko Gracin

Ono što bi također moglo jako utjecati na konačni ishod utrke je i povratak Zoncolana. Zoncolan je brdo što ne oprašta. Ne možeš se spasiti. Ako imaš loš dan, minute ti samo idu – kaže Vladimir Miholjević



RIJEKA U petak će u Jeruzalemu pojedinačnim kronometrom startati 101. izdanje Gira d’Ialia, jedne od triju najvećih svjetskih biciklističkih utrka. Po 13. put u povijesti Giro će startati izvan granica Italije, prvi put u povijesti i geografski gledano izvan granica Europe.


Start u Jerzalemu, cilj u Rimu. Put dug 3546,2 kilometara. I ove godine bez hrvatskih vozača Roberta Kišerlovskog i Kristijana Đuraseka, ali ne i bez hrvatskog štiha koji će najizraženiji biti u momčadi Bahrain Merida. I to ne samo zbog Riječanina Vladimra Miholjevića, koji u utorak leti za Jeruzalem u funkciji sportskog direktora momčadi. Nakon uspješno odrađenog Toura of Croatia Miha će se tako naći u jednoj sasvim drugačijoj ulozi. – Moj zadatak je tehnička priprema i prezentacija biciklistima svake etape sa svim tehničkim pojedinostima.

Dakle, u to se podrazumjeva analiza kvalitete prometnica, smjer puhanja vjetra, općenito klimatski uvjeti, savjeti vezani uz prehranu u točno određenom dijelu etape uključujući i koju vrstu hrane koristiti, analiza kvalitete površine nizbrdica i uzbrdica, tahnička priprema manevriranja ekipe prije starta… A tijekom etape vozim prvi auto ekipe i zajedno s kolegom Albertom Volpijem, formalno prvim sportskim direktorom, u realnom vremenu tijekom utrke ponavljamo tehničke i taktičke informacije biciklistima.


Drugim riječima, ništa tijekom niti jedne etape ne smije biti prepušteno slučaju?




– Danas se gotovo ništa više ne prepušta inovativnosti natjecatelja, nego se apsolutno sve za njih analizira i ti im se podaci onda više puta ponavljaju. Nisam baš pobornik toga, ali takav je danas jednostavno trend. Mi preuzimamo apsolutno odgovornost za ono što se tijekom utrke događa s ekipom, kao i za sve njihove manvre tijekom utrke.


Favoriti


Prateći najave ovogodišnjeg Gira gotovo svi vodeći mediji jedinstveni su u ocjeni koji bi ljudi mogli konkurirati za ukupnu pobjedu, odnosno tko su najveći favoriti?


– Mislim da će ovo biti jako zanimljiv Giro. Ima stvarno puno biciklista za koje se znalo da pripremaju nastup na Giru, ali koji su u posljednje vrijeme napravili zaista dobre rezultate i koji su se očito jako dobro pripremili. Najveća je nepoznanica Francuz Tom Dumoulin (Sunweb) koji nema nekih rezultata što bi ukazivali da na Giro dolazi super spreman, ali kao prošlogodišnji pobjednik i kao jedan od rijetkih koji nije imao niti jednu ozljedu ili pad sigurno dolazi kao favorit broj jedan.


Nadalje, tu je Britanac Christopher Froome (Team Sky) koji je trajno u uzlaznoj putanji s formom, a tu je i Francuz Thibaut Pinot (Groupama FDJ), izuzetno kompetetivan biciklist koji je dosta puta do sada platio danak preranjenom ulazak u formu pa mu se zbog toga dešavalo da u zadnjem tjednu bude pobijeđen.


Ima manu kada su u pitanju nizbrdice, a na Giru su nizbrdice izuzetno zahtjevene i mogu biti selektivne. Također, za jednog od favorita slovi i Kolumbijac Johan Esteban Chavez (Michelton Scott), koji je nadomak pobjede bio i prije dvije godine kada ga mu je Vincenzo Nibali u predzadnjoj etapi skinuo majicu. Naravno, tu je i Talijan Fabio Aru (UAE Team Emirates) koji u kurikulumu već ima podij na Giru i pobjedu na Vuelti, ali tijekom ovogodišnje sezone je imao dosta problema i zasigurno na Giro ne dolazi s onom pravom psihološkom stabilnosti.


Konkurencija u sprintu nije toliko izražena, tu je Niccolo Bonifazio i još nekoliko sprintera, ali nitko tu nije toliko dominantan da bi se odmah na startu isticao. Recimo, Quick-Step Floors dolazi s Talijanom Eliom Vivianijem i čitava je ekipa, manje-više, koncipirana za podršku baš njemu.


Povratak Zoncolana


Kako na listi potencijalnih favorita stoji Bahrain Merida, tko bi se iz Vaše momčadi mogao uključiti u borbu za visoku poziciju u generalnom plasmanu?


– Bahrain ima Talijana Domenica Pozzoviva, čovjeka kojemu njegove dosadašnje ekipe u kojima je vozio nisu davale pravu podršku, niti Bardiani, niti AG2R. To nisu bile momčadi koje imaju mentalitet branjenja lidera, niti imaju mentalitet ciljane akcije da bi nekoga dovele u povoljni položaj za napraviti rezultat, niti su imale tu snagu. Kod nas će taktički imati ekipu na raspolaganju za sebe i sve će ovisiti o njegovoj trenutačnoj pripremljenosti, a pokazuje se da je ona dobra. Njegov prilaz Giru po mojem je sudu mogao biti malo drugačiji, ali smo ga u momčadi namjerno pustili da napravi onako kako smatra da je najbolje pa ćemo iduće godine sigurno nešto mijenjati.


Vladimir Miholjević / Foto: V. KARUZA


Vladimir Miholjević / Foto: V. KARUZA



Giro starta kronometrom u petak u Jeruzalemu, kao i uvijek tu je 21. etapa, biciklisti će proći 3546,2 kilometra, ima čak 39 brdskih prolaza, čak osam etapa završava na brdu. Ruta ove godine izgleda nevjerojatno teško i zahtjevno?


– Apsolutno je težak, pogotovo onaj posljednji tjedan. No, od samog će početka vladati velika nervoza, a ovaj početak u Izraelu, koji se možda ne čini toliko zahtjevan, također će uzeti puno energije i vozačima i svom osoblju u svakoj momčadi. Ono što bi također moglo jako utjecati na konačni ishod utrke je i povratak Zoncolana.


Meni je Zoncolan brdo na koje sam toliko puta vozio, Zoncolan je brdo što ne oprašta. Ne možeš se spasiti. Ako imaš loš dan minute ti samo idu, a naročito te zavara to što je ravan i strm pa ti vidiš i ljude koji su tri minute ispred tebe, a tebi se čine jako blizu jer su samo 400-500 metara ispred tebe. A onda još kada dođu zadnja dva kilometra a ti ostaneš bez energije…


Na Zoncolan moraš doći pun glikogena i sačuvan od prethodnih dana i dijela etape koji će mu prethoditi. Zoncolan bi mogao biti jedna od ključnih etapa iako nakon njega ostaje još tjedan dana utrkivanja.



Na ovogodišnjem Giru u Jeruzalemu startat će 22 momčadi sa 176 biciklista. Od tih 22 momčadi pet ih je nastupilo na nedavno održanom Touru of Croatia, World Tour momčadi Trek Segafredo, Astana i Bahrain Merida, te Bardiani i Israel Cycling Academy koji su za nastup dobili »wild card« organizatora. Iz tih pet momčadi 15 vozača koji su vozili Toru pojavit će se na startu Gira, a među njima su svakako najistaknutiji ovogodišnji pobjednik Bjelorus Kanstantsin Siutsou (Bahrain Merida) i Talijan Gianluca Brambilla (Trek Segafredo). Siutsou je u dosadašnjoj karijeri završio šest nastupa na Giro d’Italia, najbolji plasman u ukupnom poretku bilo mu je deveto mjesto, a ukupno je ostvario četiri etapne pobjede. Brambilla je pet puta došao do cilja, upisao je jednu etapnu pobjedu, a najbolji plasman u ukupnom poretku bilo mu je 13. mjesto.



Zakotrljati kotač


Hoćete li narednih dana na Giru imati vremena za bilo kakve kontakte vezane uz Tour of Croatia?


– Dogovorili smo sastanak s Nicolasom Portalom, prvim sportskim direktorom momčadi Sky, pokušat ćemo već sada početi dogovarati i dogovoriti dolazak Skyja na idući Tour of Croatia. Također, službeno kao direktor Toura of Croatia bit ću na Tour de Franceu gdje ćemo također pokušati ostvariti kontakte ne bismo li iduće godine kod nas doveli francuske ekipe, prije svih AG2R. Dakle, mi smo već krenuli planiranje Toura 2019. godine, prvenstveni nam je zadatak zadržati sve ovo što smo do sada napravili organizacijski i produkcijski i dovesti najveće ekipe s najvećim imenima.


Jesu li pripreme za nastup na Giru finiširane ili je ostalo još ponešto za odraditi?


– Nisam pričao s drugim ekipama osim s Bahreinom i svi su naši jako zadovoljni baš zbog toga što smo napravili jako puno na pripremi nastupa na Giro d’Italia. Čekalo se da se ja oslobodim svih obaveza pa da možemo podijeliti specifične zadatke, logistički je sve posloženo, neki su krenuli već sada za Izrael, mi s biciklistima idemo u utorak. Puno je zadataka prije samog starta, počev od Meridinih obaveza vezanih uz partnera u Izraelu, do treninga na rutama.


Program je izuzetno naporan jer te okupira od jutra do mraka, treba zakotrljati taj kotač. A na ovom će ga Giru trebati zakotrljati dva puta. Na startu u Izraelu pa onda opet na startu u Italiji. A kada se u Italiji zakotrlja onda će to biti to – zaključit će Miholjević.