Sacha Baron Cohen

Kontroverzni komičar: “Da je Facebook postojao 1930-ih, Adolfu Hitleru bi se dozvolilo objavljivanje reklama”

P. N.

FOTO/YouTube Screenshot, Anti-Defamation League

FOTO/YouTube Screenshot, Anti-Defamation League

Izdvojio je i to da Facebook objavljuje političke oglase bez provjeravanja činjenica.



Britanski komičar i glumac Sacha Baron Cohen (48) obrušio se na popularnu društvenu mrežu. Prema njemu, da je Facebook postojao 1930. godine, Adolf Hitler bi mogao objavljivati antisemitsku propagandu, prenosi News.


Cohen je izdvojio Facebook tijekom govora na konferenciji “Never Is Now” koju je u New Yorku održala organizacija Anti-Defamation League. Kazao je da kompanije za društvene mreže pojačavaju mržnju i nasilje kao dio “najveće propagandne mašinerije u povijesti”. Izdvojio je i to da Facebook objavljuje političke oglase bez provjeravanja činjenica.


“Pod ovom iskrivljenom logikom, da je Facebook postojao 1930-ih, Hitleru bi se dozvolilo objavljivanje reklama u trajanju od trideset sekundi, na temu njegovog ‘rješavanja židovskog problema'”, kazao je Cohen dok je primao nagradu ADL-a.




Facebook je za AFP izjavio da je glumac krivo protumačio njihove smjernice. “Govor mržnje je zabranjen na našoj platformi. Blokiramo ljudi koji zagovaraju nasilje i uklanjamo svakoga tko to podržava. Nitko, uključujući i političare, ne smije reklamirati ili zagovarati mržnju, nasilje ili masovna ubojstva na Facebooku”, kazao je glasnogovornik kompanije. 


Komentari glumca su stigli dan nakon što je Google kazao da političkim oglašivačima neće dozvoliti mikrotargetiranje temeljeno na korisničkim podatcima tražilice, političkim poveznicama i ostalim čimbenicima, uključujući YouTube. Google je kazao i da njihova politika ne dozvoljava “lažne tvrdnje” u političkom ili drugom oglašavanju. 


Mikrotargeting se odnosi na usmjeravanje odabranih poruka prema vrlo precizno odabranim interesnim skupinama koje su prepoznate kao receptivne publike za točno takve poruke ili usluge.


Potez je popraćen blokiranjem većine političkih reklama na Twitteru, a stiže u vrijeme rastućeg pritiska na internetske platforme da zaustave širenje krivih informacija oko političkih kampanja. Urgira se da isto učini i Facebook.


“Tako da, evo dobrog standarda i prakse: Facebook, počni provjeravati političke reklame prije nego ih objavite. Odmah prestanite s mikrotargetingom, a kada su reklame lažne, vratite novac i ne objavljujte ih”, kazao je Cohen. 


Osim što se obrušio na kompaniju, ovaj kontroverzni britanski komičar, prozvao je i samog Marka Zuckerberga i njegov opis kompanije kao “slobode izraza”. “Mislim da se svi možemo složiti oko toga da ne bi trebali davati bigotima i pedofilima besplatnu platformu koja pojačava njihove poglede i cilja njihove žrtve”, zaključio je.