Modna kuća ukazala na problem

Benetton traži sto mladih bez posla, ali s dobrim projektom

Ivana Kocijan

Svi koji žele sudjelovati u natječaju moraju biti nezaposleni i stari između 18 i 30 godina. Plan projekta kandidati trebaju prijaviti na adresi unhatefoundation.org, a najbolje će online glasovanjem odabrati njihovi vršnjaci te će oni dobiti 5 tisuća eura



LONDON  Alessandro Benetton, čelni čovjek grupacije Benetton, jučer je u Londonu predstavio kampanju »Unhate« čiji je cilj ukazati na milijune osoba mlađih od 30 godina koje ne uspijevaju pronaći posao.


Na pokretanje kampanje potaknuo ga je tim sastavljen od 50 Benettonovih stručnjaka koji su mu predstavili statistike koje pokazuju da 100 milijuna ljudi širom svijeta, starosti između 15 i 29 godina, nema posao. Također, motivirao ga je i nedavni posjet Japanu koji je opisao kao dobar primjer ekonomske budućnosti. 


   Govoreći o kampanji Benetton je izjavio kako vjeruje da na tržištu u kojem stari gospodarski modeli mladima ne pružaju mogućnosti kakve su se pružale njihovim roditeljima mladi teško mogu uspjeti. 




   – Ova je inicijativa u potpunosti posvećena mlađima od 30 godina, onima koji su najteže pogođeni trenutačnom gospodarskom krizom. Zbog čega mlađi od 30? U svijetu postoji 100 milijuna mladih ljudi ne uspijevaju pronaći put do zaposlenja. Njihova drama ne utječe samo na njih, već i na sve nas, objasnio je Benettton.   


   Inicijativa je pokrenuta s ciljem veličanja energije i odlučnosti mladih koji imaju brojne svježe ideje i čiji se potencijal rasipa na globalnoj razini. Nakon što je desetljećima bila poznata po provokativnim i kontroverznim reklamnim kampanjama kojima je redovito pozivala na promišljanje o temama poput politike, religije, odnosa prema oboljelima od AIDS-a i sličnog, Benetton je ovog puta ukazao na jedan od trenutačno najvećih svjetskih problema.


    – Michelangelo je imao manje od 30 godina kada je nastala Pieta, Einstein je imao 26 godina kada je šokirao svijet teorijom relativnost, Orsonu Wellesu bilo je 25 kad je napisao »Građanina Kanea«. Primjera je nebrojeno i svi pokazuju isto: za mnoga remek-djela i postignuća u povijesti zaslužne su bile osobe mlađe od 30 godina koje se, u današnjem svijetu, muče kako bi ostvarile svoj puni potencijal, rekao je Benetton. 

   Kampanju prate reklamni oglasi i videospotovi koji prikazuju odlučne mlade ljude poput Valentine, 30-godišnje ne-odvjetnice iz Italije ili pak Ena, 28-godišnjeg ne-glumca iz SAD-a tijekom prosvjeda, uoči razgovora za posao ili tijekom posjeta Zavodu za zapošljavanje.   


   Globalna kampanja uključivat će i prigodne plakate, majice, film i natječaj koji će rezultirati izborom sto »nezaposlenika« godine od kojih će svaki za svoj projekt dobiti 5.000 eura. Svi koji žele sudjelovati u natječaju moraju biti nezaposleni i stari između 18 i 30 godina. Svoju priču i plan projekta kandidati trebaju prijaviti na adresi www.unhatefoundation.org, a najbolje će online glasovanjem odabrati njihovi vršnjaci. Natječaj je otvoren do 14. listopada. 


   – Poruka je vrlo jednostavna: nezaposlenost mladih nije samo problem zaposlenosti. Više od svega ona je prepreka našoj mogućnosti napredovanja, stvaranja i zamišljanja budućnosti. Danas se svi pitaju kako postići gospodarski rast, a mi smo shvatili da je odgovor ovdje, skriven među svim tim mladim ljudima. Ova je inicijativa samo kap u oceanu, ali bih volio vjerovati da bi mogla biti prvi korak, poticaj drugima te da će doprinijeti tome da se čuje glas generacije koja je neopravdano marginalizirana, generacije u kojoj se krije golem potencijal i čija će sudbina oblikovati budućnost svih nas, zaključio je Benetton.