Premijera u nedjelju

Vraća se mjuzikl “Sušak, Sušak”: Još veći, još raskošniji, još zabavniji

Ivana Kocijan

Foto: Marko Gracin

Foto: Marko Gracin

Obogaćeni »Sušak, Sušak« donosi nove dramske dijelove Mensura Puhovca, dramaturške intervencije Magdalene Lupi, nove koreografije Martine Hrlić Rogić i plesače plesne grupe Flame, novi dizajn svjetla i projekcija Dalibora Fugošića...



RIJEKA Mjuzikl »Sušak, Sušak« ovog se vikenda vraća na scenu Hrvatskog kulturnog doma na Sušaku u još boljem, raskošnijem i zabavnijem izdanju. Popularna predstava čija je praizvedba prošle jeseni pripremljena u koprodukciji HNK Ivana pl. Zajca i Studija Maraton, u drugoj će sezoni doživjeti »makeover« i publici ponuditi mnoge atraktivne novitete. Studio Maraton preuzeo je mjuzikl u samostalnu produkciju i zajedno sa starim i nekim novim suradnicima pripremio predstavu čija će obnova premijeru imati u nedjelju, dok je repriza na programu dan kasnije.


Obogaćeni »Sušak, Sušak« donosi nove dramske dijelove Mensura Puhovca, dramaturške intervencije Magdalene Lupi, nove koreografije Martine Hrlić Rogić i plesače plesne grupe Flame, novi dizajn svjetla i projekcija Dalibora Fugošića… Glumačkom ansamblu pridružuje se mladi pjevač Antonio Krištofić kao alternacija Damiru Kedži u ulozi Dimnjačara, a tu su i članovi zborskog ansambla koji su u prvoj verziji predstave pjevali u orkestralnoj »rupi«.


Još bolja igra


Govoreći o novom »Sušaku, Sušaku« producent Olja Dešić kao najveću novost i poboljšanje ističe plesne točke, odnosno ogroman trud koreografkinje Martine Hrlić Rogić i njezine plesne skupine Flame koja sada pleše u predstavi.




– Martina je involvirala sve naše plesače i glumce u jedan sasvim drugačiji scenski pokret koji su oni sa zadovoljstvom prihvatili. Ove godine smo napravili veći show i to je za sobom automatski povuklo neke druge stvari, neke nove rekvizite, novo svjetlo, što čini bolju scensku igru kojoj smo i težili.


Nadalje, tu je i novi tekst koji je napisao Mensur Puhovac nakon što je dobio savjete i upute dramaturginje Magdalene Lupi koja nam je pomogla da ovu novu verziju još bolje dramaturški povežemo. Tako su nastale neke nove scene u kojima smo još više i još bolje iskoristili Oliveru Baljak koja je genijalna sama po sebi pa nam je bilo žao da njezin lik samo prohuji kroz predstavu. Svi su je zapamtili kao fantastičnu, ali kratku ulogu pa smo joj sad dali više mjesta – otkrio je Dešić.Predstava se u drugoj sezoni pomaknula korak naprijed i u produkcijskom smislu.

– Predstavu samostalno radi Studio Maraton tako da sada imamo pod sobom cijelu grupu ljudi koja stoji u pozadini, od scenskih radnika, rekvizitera, kostimografa… Prošle godine smo dijelili dva ansambla, naš Maratonov i onaj iz HNK Ivana pl. Zajca. Sad smo okupili mlade talente za koje se pojedinačno nije toliko čulo, ali su sudjelovali u genijalnim projektima. Neki su bili u Putokazima, neki su iz Kaplana…


To je ekipa koja se pokazala ambicioznijom od ostalih iz svojih zborova i koja je tražila mjesto u jednom ovakvom javnom projektu. Uz veliki trud koreografa, režisera i nas iz Maratona te najviše njih samih i dolazaka na probe tijekom zadnjih šest mjeseci, postigli smo to što jesmo. Jako sam zadovoljan, istaknuo je Dešić.



Redatelj: Edvin LiverićProducent: Olja DešićAsistentica producenta: Anamarija Martinčić Kostimografkinja: Manuela Paladin ŠabanovićScenograf: Damir ŠegotaOblikovatelj svjetla: Dalibor Fugošić Voditelj svjetla: Danijel ReškovićInspicijentica: Nina Perić DešićTon majstori: Matko Margan, Dino Ivelja

U glavnim ulogama: Mario Lipovšek – Battifiaca (Pave), Olivera Baljak (Pepica), Damir Kedžo/Antonio Krištofić (Lovre), Katja Budimčić (Ana), Anton Plešić (Profesor), Denis Brižić (Jovo), Saša Matovina (Frane), Lucio Slama (Mate), Mensur Puhovac (Gabre)


Ostale uloge: Frano Živković (unuk Ivić), Jure Kaurloto (Poštar)Zbor i manje uloge: Anamarija Martinčić, Anamarija Plazonić, Anamaria Brižan, Matko Basara, Ivan Ćepić, Nataša Tonković, Sandra Polić Živković, Ena Lešić, Ema Delač, Emilia Rukavina, Tea Ban


Novi dimnjačar


»Sušak, Sušak« predstavlja i novog glumca, Antonija Krištofića koji će se u ulozi dimnjačara Lovre predstaviti na izvedbi u ponedjeljak.


– I prije je postojala ideja da Antonio bude alternacija Kedži. U međuvremenu je stasao u momka koji ima što reći i usmjeren je u svoj pjevački stil u kojem maksimalno daje svoju originalnost. Kad sam ga zvao, znao sam da mi ne treba novi Kedžo. Kad me pitao što očekujem od njega, rekao sam: Budi svoj jer ove pjesme mogu podnijeti tvoj stil i ti možeš podnijet njih. Fantastično se snašao, baš volim kako pjeva, zaključio je Dešić.Redatelj Edvin Liverić iznimno je zadovoljan obnovljenom predstavom i činjenicom da nakon 10 izvedbi ide u samostalnu produkciju.

– Sad više nem zbora i orkestra HNK, ali smo u dogovoru s njima uspjeli zadržati neke soliste Hrvatske drame, Talijanske drame i Opere. Nadopisane su scene s Pepicom koja nije bila dovoljno zastupljena u prošloj sezoni, promijenili smo redoslijed nekih songova i uključili neke nove izvođače. Iako je to bila početna ideja, lani nismo mogli uvesti plesače, a s ovim zborom i flameovcima dobili smo veliku scensku promjenu.


Nadam se da će predstava imati dugi životni vijest. Posebno me vesele najave gostovanja, imamo dogovore za sljedeće ljeto, za Kastav, Krk, Pulu… Spominje se i suradnja s Kazalištem Komedija u Zagrebu. Od proljeća bismo trebali ući u njihov redovni repertoar i nastupati s njihovim orkestrom – otkrio je Liverić.


Autor teksta Mensur Puhovac koji u predstavi ima ulogu smetlara Gabre promjenama u mjuziklu jako je zadovoljan.– Bitno je da nema velikih promjena, to ne bi bilo ni u redu. Dodali smo još malo veselja koje nije ušlo u prvu verziju, a kasnije smo vidjeli da bi bilo dobro da se ti dijelovi koji su već bili napisani ipak ubace u predstavu.

Sad ima malo više barufe, da budemo pravi Primorci. I malo je više ljudi na sceni, to je super. Imamo balet i to je podiglo predstavu, sad je to pravi mjuzikl jer mjuzikl bez baleta po meni nije mjuzikl, nego dramska predstava s muzičkim brojevima. Jako sam zadovoljan. Gradili smo predstavu malo po malo i sad izgleda kako treba. Možemo mirno ići na gostovanja i predstavljati naš kraj u najboljem svjetlu – rekao je Puhovac, dodavši kako ga je od novih članova »sušačke« ekipe posebno iznenadio Antonio Krištofić koji je, uz poznato pjevačko umijeće, pokazao i veliki glumački talent.


Tepla štorija


Novim »zetom« zadovoljan je i Mario Lipovšek Battifiaca koji u predstavi tumači glavu ulogu Barba Pave.– Novi zet me poprilično gnjavi, ali neću ga uspoređivati s prošlim zetom. Jedino me brine promiskuitet moje kćeri, ali tješi me da je na pokojnu mamu jer je i ona bila takva – našalio se Battifiaca i dodao:

– Uvijek je ista radost raditi predstavu, neovisno o alternacijama. Bilo ih je i u prošloj sezoni, u nekoliko izvedbi je umjesto Olivere Baljak »uletjela« Elvia Nacinovich. Znam da to nije lako, ali ako energije kliknu, to je super, a Antonio i ja se dugo znamo tako da sve dobro funkcionira. Super je imati priliku raditi obnovu jer smo mogli s odmakom vidjeti gdje bismo mogli poboljšati stvari. Mjuzikl pita ples, a njega u prošloj sezoni nije bilo puno, a sad imamo plesačice i više plesnih točaka. Imamo i poboljšano svjetlo, raspisane scene, pogotovo one s Pepicom, odnosno Oliverom Baljak. Jer imati taj dar od Boga a ne koristiti ga, bio bi grijeh. Super mi je da priča između mog i njenog lika sad ima svoj početak i kraj, i da se ta ljubavna štorija razvija.


– Preporučio bih svima da dođu pogledati »Sušak, Sušak«, i onima koji ga još nisu gledali, i onima koji su ga već pogledali. Osim što je prvi čakavski mjuzikl, preporučam ga i zato ča je tepla, iskrena štorija. Iako govori o Sušaku, u njoj se moru prepoznat svi oni ki su z ovega kraja, takov jedan Pave biva i va Lovrane i va Kostrene i na Krke i na Crese. To su likovi koji žive u kolektivnoj svijesti i tako sam ga i gradio. To su mi poznata lica, na prvu greza, a kad malo zagrebeš ispod, vidiš da imaju i svoju sentimentalnu stranu – zaključio je Battifiaca.