DANIJEL JUREŠIĆ I FRANJO TOLJANIĆ

ZABA je vjerni pratitelj našeg rasta

P. N.

Permanentno investiramo u vinogradarstvo, vinarstvo, ugostiteljstvo i turizam, a na tom našem putu ne bismo mogli napredovati da nas ustrajno, financijski, ali i savjetodavno ne prati Zagrebačka banka, ističe Toljanić



Uz to što je danas biti poduzetnikom vrlo izazovno, pogotovo kada ste mikro ili mali poduzetnik, većina poduzetnika nema ni vremena, ali ni stručna znanja da se uz svakodnevni posao bavi još i upravljanjem financijama.


Jedan od poduzetnika koji upravo pozitivnim iskustvima s bankarskim kreditima već dulje od dva desetljeća gradi poslovnu priču zanimljive strukture je Franjo Toljanić, poznati vinar, ugostitelj i hotelijer iz Vrbnika. Bez kredita je nemoguće inovirati poslovanje, ističe Toljanić, koji naglašava također i to da je upravo je Zagrebačka banka prepoznala tu potrebu današnjih malih poduzetnika i odlučila im pomoći.


U našem razgovoru s Franjom Toljanićem sudjelovao je i voditelj poslovnog odnosa poduzetničkog bankarstva Danijel Jurešić iz Poduzetničkog centra Krk.




Što za Zagrebačku banku znači odnos s poduzetnikom kao klijentom? Uloga vaše banke nije samo u tome da klijentu date kredit.


– Tako je. Zagrebačka banka nudi puno više od samog financiranja. Mi pokušavamo razumjeti poslovanje svakog od naših klijenata, ponuditi im savjet i onda skrojiti ponudu financiranja upravo prema njihovim potrebama. U Zabi izuzetno veliku pažnju posvećujemo individualnom pristupu klijentu. To znači da sve usluge prilagođavamo pojedinom klijentu i njegovim potrebama, bilo da se radi o prevladavanju potreba za likvidnošću ili financiranju investicija i trajnih obrtnih sredstava. Poduzetnici su nam jako važni i zato za njih imamo posebnu mrežu poduzetničkih centara koji su im posvećeni, bilo da se radi o obrtnicima, malim poduzetnicima ili start-upovima.


Iznimna važnost savjetodavne uloge


Koliko je važna ta savjetodavna uloga, posebno kod malih koji nemaju razvijene financijske odjele unutar firme?


– Savjetodavna uloga je sve važnija uloga banke. To nam kažu i naši klijenti. Važno im je da se mogu osloniti na svog bankara. Naime, svaki poduzetnik ima svog poduzetničkog bankara koji ga vodi kroz cjelokupno poslovanje te mu pruža besplatnu stručnu pomoć pri definiranju optimalne strukture financiranja i pri izradi poslovnih planova. Zaba svojim klijentima omogućava podršku pri ulasku u bilo kakvu investiciju – sagledavajući prilike i rizike projekta


Kakvi su to savjeti koje bankar može dati klijentu poduzetniku?


– Svaka investicija je svojevrsni rizik koji poduzetnik preuzima, a naša je uloga savjetom ga zaštititi i smanjiti mu eventualne troškove – primjerice konzultantskih usluga, usluga izrade poslovnog plana i slično. Osim toga, poduzetnički bankari redovito informiraju poduzetnike o aktualnostima i mogućnostima financiranja na tržištu.


S obzirom za sve veći interes za povlačenje sredstava iz EU fondova, poduzetnicima su svakako korisne sve informacije vezano aktualne natječaje – Upravo iz tog razloga, u suradnji s našim partnerom, Sense Consultingom, Zaba nudi jedinstvenu uslugu EU fond vodič. Kroz tu uslugu ciljano informiramo i potičemo poduzetnike na prijave za aktualne natječaje za bespovratne potpore osigurane iz EU i nacionalnih fondova. Naravno, na one natječaje za koje zadovoljavaju uvjete.


Individualni pristup


Kakve sve oblike financiranje Zaba nudi poduzetnicima?


– Ponuda proizvoda i usluga Zagrebačke banke za male poduzetnike, uključujući i poduzetnike početnike, je zaista široka i kreirana na način da zadovoljava potrebe klijenata u svim ciklusima njihova poslovanja – od financiranja obrtnih sredstava, financiranja konkretnih poslova, dugoročnih i investicijskih financiranja, do savjetovanja i informiranja.


Što poduzetnik treba znati kada dolazi u banku po kredit?


– Banka svakom klijentu pristupa individualno. To znači da kroz razgovor nastojimo dobro razumjeti poslovnu situaciju i zajednički pronaći najbolje financijsko rješenje koje odgovara konkretnom poslu. Jako je važno da klijent uistinu dobro razumije što je sve potrebno za uspjeh investicije, koji su sve rizici prisutni i kako ih minimizirati.  Poduzetnički bankar je tu da klijentu predložiti odgovarajući način i strukturu financiranja.  On je zapravo ključna osoba koja ga prati, savjetuje i pomaže mu u poslovnom planiranju te sudjeluje u odluci o financiranju, čime se značajno skraćuje proces donošenja odluke o kreditiranju.

U drugom dijelu razgovora, obratili smo se Franji Toljaniću. Kako je poznato, jedan od uglednijih vinara s Krka svoje je značajnije poduzetničke iskorake napravio nakon Domovinskog rata, od 1995. godine, a pravi poslovni uzlet doživljava nakon povezivanja sa Zagrebačkom bankom.


Banka dio razvojnog tima


Koliko je vama važno da se možete obratiti svom bankaru za savjet?


– Jako nam je važno jer znate kao je s nama poduzetnicima – mi bismo neprestano ulagali, inovirali tehnologiju i poboljšavali kvalitetu usluge. Upravo ovdje uloga banke je od iznimne važnosti, jer oni nam uvijek daju realne studije o isplativosti ulaganja, odnosno o razini zaduživanja koje neće ni u kom slučaju preopteretiti poslovanje.


Što je vama konkretno najviše pomoglo kad ste došli u banku?


– Pomoglo nam je razumijevanje za naše poduzetničke ideje, kao i spremnost banke da nas u svemu prati. Banka se na neki način postavila u ulogu kao dio našeg razvojnog tima, jako im je stalo do naše uspješnosti i do sposobnosti za permanentni razvoj svih grana našeg poslovanja.


Danijel Jurešić i Franjo Toljanić


Danijel Jurešić i Franjo Toljanić



Gospoja je postala brend sjevernog Jadrana, što je tome najviše doprinijelo?


– Tome su, dakako, najviše doprinijeli naš trud, zalaganje i tradicija ali i postupnost ulaganja. Našu poslovnu strategiju gradimo desetljećima i to permanentnim investiranjem. Samim time brend Gospoja se najprije očitovao u vinu, našoj izvrsnoj žlahtini, kasnije kroz restoran, da bi sve lani urodilo otvorenjem unikatnog Vinotela.


Je li se danas teško odlučiti investirati u Hrvatskoj i koliko vam je u tome pomogla banka?


– Nije se lako odlučiti na investiranje, ali jedino se na taj način može napredovati. Mi smo izgradili vinariju, imamo i vinograde, kao i turističko-ugostiteljsko poslovanje. Sada pripremamo nove iskorake, modernizaciju vinarije, ali i investiranje u novi poslovni ciklus, u pršutanu, ali i u poljoprivrednu proizvodnju, točnije u stočarstvo.


Planirate i širenje u inozemstvo i koliko je to velika investicija?


– Da, planiramo, mada je taj proces još uvijek u zametku. Na kraju krajeva, turizam je direktni izvoz. No kad već pitate, da – prvenstveno želimo ojačati izvoz naših vina, no tome moraju prethoditi investicije u modernizaciju vinarije, o čemu sam već govorio. Naša su vina danas prisutna u Austriji i Njemačkoj, posebno smo dobro prihvaćeni na tržištima Salzburga i Beča, no do značajnijih brojki tek trebamo doći.


Naravno, zar je potrebno ni spominjati, ni na taj se put ne bismo mogli odlučiti bez pratnje banke, naše partnerske Zagrebačke banke koja je dio našeg uspjeha već dugi niz godina, završio je Toljanić.