52. Glazbena tribina

Tri dana uživanja u muzici i razgovorima o njoj

Svjetlana Hribar

»Jesenji septet« Zoran Juranić napisao je za Ad Libitum / Foto M. GRACIN

»Jesenji septet« Zoran Juranić napisao je za Ad Libitum / Foto M. GRACIN

Na koncertima završne večeri nastupili su ansambli Ad Libitum i Zeitfluss, koji su – uz sudjelovanje solista – predstavili djela istaknutih suvremenih skladatelja   različitih generacija



OPATIJA Izvedbom skladbe Osmi dan ili u traženju bijele vječnosti, Silvija Foretića u kojoj je u elektronsku glazbu skladatelj uključio i glumca Vilima Matulu, završila je 52. Glazbena tribina  u Opatiji, koja je tijekom tri dana – u Villi Angiolina i dvoranama hotela Imperial – predstavila dijela niz istaknutih hrvatskih suvremenih skladatelja, u izvedbi izvrsnih interpreta.


Na završnim koncertima manifestacije, u subotu 7. studenog, u poslijepodnevnom terminu nastupio je  Septet Ad Libitum koji čine glazbenici Zagrebačke filharmonije, sve redom izvrsni muzičari koji donose najbolje od svojih solističkih osobnosti, skladno uklopljeni u ovu zahtjevnu komornu formaciju. Ana Benić (flauta), Davor Reba (klarinet) Alina Gubajdullina i Saša Borčić Reba (violine) Krešimir Ferenčina (viola), Zita Varga (violončelo) i Mirjam Lučev Debanić (harfa), izveli su djela Biance Ban, Tomislava Uhlika, Mira Dobrowolnyjeg, Nikše Njirića, Zorana Juranića i Maka Murtića, a septetu su se pridružili  pijanistica Srebrenka Poljak i oboist Branko Mihanović.


U večernjem terminu, pod vodstvom Ede Mičića, nastupio je Ansambl Zeitfluss, izvodeći djela Tristana Muraila, Goeffreya Gordona, Daniela Olivera Mosera, Tomasza Skweresa i Mladena Tarbuka.




Kao silisti večeri, nastupili su violinist Joachim Kelber – Meditacija i Allegro G. Gordona te Ivan Šverko (harmonika) – »4 Stance« M. Tarbuka.


Ansambl Zeitfluss utemeljen je u Grazu s namjerom izvođenja djela suvremenih skladatelja, a dirigent Edo Mičić jedan je od utemeljitelja. Znalački sastavljen program završne večeri 52. Glazbene tribine u Opatiji, predstavio je nagrađena djela spomenutih kompozitora, a posebnu je pažnju privukla Tarbukova skladba koja u svakom od stavaka daje drugačije raspoloženje. Prvog dana Tribine nastupili su Trio Osor i Anđelko Krpan predstavljajući djela Alfija Kabilja, Oktet slovenskih limenih puhača  i Udaraljkaški duo Drumartica te trubači Simon Hofele i pijanist Miha Haas ogledali su se u izvedbi djela Ivane Kiš, Nevillea Halla, Nine Šenk, Stanka Juzbašića, Marka Ruždjaka i Danijela Legina, a Joško Maršić i Zoran Medved u kasnim su satima izveli svoj INTRO.

Drugi je dan obilježen tribinom o suvremenoj hrvatskoj glazbi na međunarodnoj sceni, predavanjem austrijske violinistice Barbare Lüneburg, koja je u kasnovečernjem terminu nastupila s audiovizualnim umjetnikom i skladateljem Markom Cicilianijem. 


 U dva koncertna termina drugog dana Tribine izvedena su djela Davora Branimira Vinczea, Sanje Drakulić, Srđana Berdovića i Dubravka Palanovića, u interpretaciji Dani Bošnjak (flauta), Filip Fak (klavir), Srđan Berdović (gitara) i Dubravko Palanović (kontrabas) – koncert u Zlatnoj dvorani hotela Imperial, a u Villi Angiolina, u izvedbi djela Tene Ivane Borić, Davora Branimira Vinczea, Ive Maleca, Milka Kelemena i Margarete Ferek-Petrić, nastupili su Bruno Philipp (klarinet), Uroš Vegelj (tuba), Branimir Pustički (violončelo), Lidija Horvat Dunjko (sopran), Tomislav Žužak (saksofon) i Dubravko Palanović (kontrabas).