Na manifestaciji se moglo čuti i da iako se može čuti da žene nisu sposobne za sviranje određenih glazbala, na tzv. slijepim audicijama za orkestre, kad oni koji biraju glazbenike ne vide, nego samo čuju kandidate, u konačnici odabire više žena nego muškaraca
OPATIJA U organizaciji Liburnia Jazza u Opatiji je održano 14. izdanje projekta Jazz Ex Tempore. Ove godine projekt je bio posvećen ženama u jazzu. Na poziv Elvisa Stanića četiri su dana u Vili Antonio program uvježbavale britanska pijanistica Andrea Vicary, bahreinsko-britanska trubačica Yazz Ahmed, talijanska kontrabasistica Rosa Brunello i hrvatska pjevačica Alba Nacinovich. Uz njih sudjelovao je bubnjar Jerko Jurin, student jazz bubnjeva u Grazu. U sklopu Jazz Ex Temporea održale su i dvije radionice koje su bile začinjene kratkim nastupima: Yazz Ahmed je govorila o arapskoj glazbi i jazzu, a sve četiri o položaju žena u jazzu.
Uz Elvisa Stanića, umjetničkog ravnatelja projekta, ovaj put u ulozi moderatora i prevoditelja, govorile su o aktualnoj situaciji u obrazovanju i praksi, o jazzisticama koje su, ili bi mogle biti uzori, položaju žena u jazzu uvjetovanom nasljeđem i podnebljem u kojem djeluju. Primjerice, više je jazzistica u sjevernoj, nego u južnoj ili istočnoj Europi.
Zaključak je da je situacija svakim danom sve bolja, javlja se nova svijest o jazz obrazovanju, a pomaci su učinjeni i na području klasične glazbe u kojoj se očituju isti problemi, iste predrasude – da žene jednostavno nisu sposobne za sviranje određenih glazbala. Naime zanimljivo je da se na tzv. slijepim audicijama za orkestre, kad oni koji biraju glazbenike ne vide, nego samo čuju kandidate, u konačnici odabire više žena nego muškaraca.
Možemo, iako to, ni bilo što drugo – što je bila poruka ovogodišnjeg Jazz Ex Temporea – nikad nije ničije ekskluzivno pravo. Nitko ne smije držati monopol nad određenim karakterom glazbe. Ipak, koncert su obilježile nježne, profinjene, elegantne skadbe baladnog karektera, kao i njihove uzvedbe, a uvijek se priklanjamo stereotipu da je upravo to u skladu sa ženskom prirodom.
Nije to loše, a svakako se ne sukobljava s borbom za ravnopravnost spolova, pa ni u jazzu. Najuzbudljivija je bila izvedba skladbe »Mr. P.C.« Johna Coltranea, koju je Alba Nacinovich pretvorila u novo djelo, svojstveno njezinu karakteru. Naime sjajno je spojila motive tradicijske glazbe Istre i Kvarnera s duhom bluesa koji je prisutan u osnovi izvornika. Ta skladba, izvedena u dodatku koncerta bila je najblji mogući zaključak ovogodišnjeg Jazz Ex Temporea.