Nešto aduta, nešto razočarenja i jedan film koji je našeg kritičara natjerao da se osjeća loše

Da bi čitava stvar u Corbetovom »Vox Luxu« bila još bizarnija, autor u film ubacuje još jedan teroristički napad koji se dogodio ni manje ni više nego u dalekoj Hrvatskoj, iako su motivi napadača posve nejasni
Američki glumac Brady Corbet u zadnje se vrijeme češće nalazi iza filmske kamere nego ispred nje. Poput »Djetinjstva jednog vođe«, njegov najnoviji komad »Vox Lux«, prikazan u konkurenciji, također se može promatrati kao dnevnik junakove formacije. Samo što je sada u igri jedna glam-pop zvijezda. Glumi je Natalie Portman koja se nakon uloge balerine u »Crnom labudu« nanovo vraća opskurnim zonama umjetnosti.
Iako Corbet na odjavnoj špici citira Jonathana Demmea kojem je posvetio film i koji mu je poslužio kao inspiracija, »Vox Lux« balansira negdje na pola puta između Michaela Hanekea i Gregga Arakija, s natruhama Todda Haynesa (šifra: »Zlatni baršun«). Iako je miljama udaljen od Haynesove lucidnosti i bravuroznosti. Riječ je o totalno promašenom i odbojnom komadu nakrcanom kromatskim eksplozijama, urlicima i frenetičnim pasažima, čijim će se glazbenim numerama iza kojih stoji megapopularna Sia (sifra: »Chandelier«) dogoditi totalna blokada, jer ih autor svodi tek na fragment scenarija.
Najbolje prošlo
Ulogu naratora preuzima Willem Dafoe, čija se priča odvija paralelno. A njenog menadžera portretira Jude Law kojemu je to valjda najgora uloga u karijeri. Jedini lik koji zaslužuje našu pažnju je junakinjina starija sestra Eleanor (Stacy Martin), dok je Portman svela svoj performans na seriju iritantnih tikova, opsesija i nervoza. No Celeste će postati miljenica američke nacije nakon što u duetu s Eleanor izvede ganutljivu baladu posvećenu žrtvama terorističkog napada na Twinse.
Da bi čitava stvar bila još bizarnija, autor u film ubacuje još jedan teroristički napad koji se dogodio ni manje ni više nego u dalekoj Hrvatskoj, iako su motivi napadača posve nejasni. Ali teroristi nose na sebi identične maske koje se ukazuju u jednom od Celesteinih glazbenih videa.
»Ne tražim od ljudi da misle. Želim ih samo natjerati da se dobro osjećaju«, reći će Celeste u jednoj sceni. Nažalost Corbet nas je natjerao da se osjećamo loše. U filmu koji pokušava estetski redefinirati nove oblike ružnoće. Treba samo upaliti svjetla pozornice. Jer kad bismo parafrazirali naziv daleko superiornijeg glazbenog remakea Bradleya Coopera s Lady Gagom (»Zvijezda je rođena«), onda bi se Corbetov promašeni komad mogao preimenovati u »Zvijezda je mrtva«. A Star Is Dead.
Nakon »Vox Luxa« sve više postajemo svjesni da je konkurencija Mostre potrošila najsnažnije programske adute u prvom dijelu festivala. To dokazuje i još jedan ne baš izuzetni komad iz glavnog programa. Riječ je o filmu »Acusada« u režiji Argentinca Gonzala Tobala koji koketira s elementima žanrovskog filma u spoju krimića i sudske drame, prateći sudbinu jedne studentice osumnjičene za smrt prijateljice, nakon čega biva zatočena u stanu svojih roditelja u očekivanju procesa, posve izolirana od vanjskog svijeta, jer joj je zabranjen pristup internetu.
Njen slučaj proizvest će pravu medijsku euforiju. Nažalost Tobalova kronika o kanibalizmu i spektakularnosti svijeta informacija i tabloida prilično je shematična, nakrcana nepotrebnim alegorijama, poput one finalne s pumom koja hoda po krovovima kuća. Iako je argentinska pop zvijezda Lali Esposito sjajna u ulozi Dolores.
Autorski dragulj
Slične žanrovske trajektorije, ali daleko impresivnije, slijedi i u konkurenciju uvršten Daniel Oelhoffen u krimiću »Freres enemies« (Braća neprijatelji).Već sam naziv filma otkriva dominantni motiv njegove kvartovske priče koja priziva gotovo identične likove braće iz filma »We Own the Night« (Braća po krvi) u režiji Jamesa Graya. Riječ je dakle o dvojici arapske braće iz pariškog banlieua, koji se nalaze na suprotnim stranama zakona. Jedan je policajac (Reda Kateb), a drugi je diler (Matthias Schoenaerts).
Zato smo u paralelnim programima Mostre mogli otkriti poneki nebrušeni autorski dragulj. To se prvenstveno odnosi na »Adam und Evelyn« u režiji Andreasa Goldsteina prikazan u Tjednu kritike, koji priča o pepelu i praznim prostorima jedne epohe kroz ljeto krize jednog bračnog para, od DDR-a do mađarskog Balatona.
U Goldsteinovu filmu sloboda je iluzija koja ovisi o nekim drugim mehanizmima nove ekonomije. Priča se razvija sporo, ali efektno, s katatoničnom nezainteresiranošću za promjene koje se događaju njegovim junacima, čiji su antiseptični životi osuđeni na ponavljanje.
A u ekscentričnom, ali i dostatno melankoličnom filmu »Betes Blondes« debitantskog autorskog tandema Alexia Walther & Maxime Matray, koji puno duguje osovini: Mandinco, Gonzalez & Co., prikazanom u Danima autora, pratimo odnos frustrirane bivše zvijezde TV sitcoma i mladog gay poručnika koji oplakuje vezu s tragično nastradalim bivšim partnerom. U isti mah komičan i tužan do suza, ali i ležeran, film je to koji je iznjedrio dva nova otkrića u francuskoj autorskoj orbiti od kojih možemo još puno toga očekivati.
Iz kategorije: Ostalo
Pogledaj sve
- 'Jesmo li zaista slučajna država': Poznati goranski stočar otvoreno progovorio o problemima s uvozom zaraženog mesa
- IN MEMORIAM Riječki eter više neće biti isti: Za sve vezano uz glazbu, pitalo se uvijek Ivicu...
- Masivni potporni zidovi i beton: Bespravno uzurpiranu obalu Mišković teško može vratiti u prvobitno stanje
- 'Uživala sam u svakom okretu mašinice': Marina Mavrinac Matulja postala prvakinja svijeta u sportskom ribolovu
- 'Možda nakon dugo vremena bude pravi Jadranski derbi': Linić i Peršon ipak daju blagu prednost Rijeci
- Riječanka prijetila susjedi da će je ubiti krampom zbog puta. Malo kasnije suprug je ubio kćer napadnute
- Martin P. je autom ubio trudnicu na pješačkom prijelazu. Evo koliko mu je zbog toga dalo slovensko pravosuđe
- Mladenka jedva čekala prvu bračnu noć, a onda se gadno razočarala: "Želim razvod!"
- STRAVIČAN PRIZOR NA OTOKU KRKU Mrtva janjad visi na granama drveća u blizini sela Kampelje
- 'Rijeka je u mnogo toga avangarda': Igor Mandić o današnjoj Hrvatskoj, iseljavanju, ljevici i desnici
- Presuda u Rijeci: Išli su skupa u školu. U ratu ju je silovao i napravio joj bebu
- 'NAŠ ČOVJEK' IZ GEROVA: Dinko Štimac vodi ordinaciju opće medicine i tvrdi da je KBC Rijeka toksična sredina
- GOTOV NALAZ OBDUKCIJE Riječka vijećnica Mirjana Jukić umrla prirodnom smrću
- SANJA MODRIĆ Žena koja je pružila ruku
- Kanabis može biti zlatni rudnik za veću zaradu turizma. Ali izgledno je da će Hrvatska tu priliku - "popušiti"
- Autotrolej u problemima: 'Nemamo dovoljno vozača i ne možemo ih naći. Moramo smanjiti broj linija'
- SKANDAL U HDZ-u Članove se tražilo da potpišu da ni na sudu neće smjeti otkrivati povjerljive stvari o stranci
- SANJA MODRIĆ Žena koja je pružila ruku
- Predsjednica Tajaniju: 'Osobno me pogodilo, dolazim iz kraja koji je patio pod fašizmom'
- U Hrvatskoj izbacili Anu Frank iz lektire: Pokrenuta je peticija! Vratite djeci njezin Dnevnik
- REAKCIJE POVODOM PRESUDE ERCEGU Reći da je Tuđman zločinac spada u pravo na slobodu izražavanja
- Kanabis može biti zlatni rudnik za veću zaradu turizma. Ali izgledno je da će Hrvatska tu priliku - "popušiti"
- 'Rijeka je u mnogo toga avangarda': Igor Mandić o današnjoj Hrvatskoj, iseljavanju, ljevici i desnici
- Autotrolej u problemima: 'Nemamo dovoljno vozača i ne možemo ih naći. Moramo smanjiti broj linija'
- SKANDAL U HDZ-u Članove se tražilo da potpišu da ni na sudu neće smjeti otkrivati povjerljive stvari o stranci
- SANJA MODRIĆ Žena koja je pružila ruku
- U Hrvatskoj izbacili Anu Frank iz lektire: Pokrenuta je peticija! Vratite djeci njezin Dnevnik
- Izbacili su Ježevu kućicu, Malog princa, Anu Frank..., a ministrica sad kaže da će - uvažiti kritike
- Pretraži članke