Foto: Davor Hrvoj
Na gradskom trgu Tomaso Bembo, koji je kao i svake godine, svaku večer bio prepun, nastupilo je osam stilski različitih sastava s glazbenicima iz Hrvatske, Makedonije, SAD-a, Španjolske, Slovenije, Rusije, Švicarske, Srbije, Njemačke i Velike Britanije, a glazbena uzbuđenja nastavljena su na jam sessionima u Jazz konobi »Kamene priče«, gdje su se poslije programa okupljali ljubitelji umjetnosti
BALE U organizaciji Jazz konobe »Kamene priče« i Akademije svega istarski gradić Bale i ove je godine početkom kolovoza privukao mnoge ljubitelje jazza iz cijeloga svijeta, ali i namjernike, znatiželjnike, ljubitelje umjetnosti, koji su se u njemu zatekli tijekom održavanja Last Minute Open Jazz Festivala, i ostali kao obuzeti nekom čarobnom silom. Na gradskom trgu Tomaso Bembo, koji je kao i svake godine, svaku večer bio prepun, nastupilo je osam stilski različitih sastava s glazbenicima iz Hrvatske, Makedonije, SAD-a, Španjolske, Slovenije, Rusije, Švicarske, Srbije, Njemačke i Velike Britanije.
Festival je svojim nastupom otvorio međunarodni kvartet Astrid Kuljanić, riječke pjevačice i skladateljice koja živi i djeluje u New Yorku. Predstavila se uglavnom skladbama s albuma »Riva«, autorskim, ali i standardima u njezinim osebujnim obradama. U izvedbama različitih stilova, začinjenima improvizacijama, partneri su joj bili gitarist Ivan Kapec, kontrabasist Mat Muntz i bubnjar Borko Rupena.
Maštovitost i otvorenost
Publiku je svojim nastupom raspametio kvartet Alba & Leo’s The Elsewhere. Poznati riječki duo, pjevačica Alba Nacinovich i gitarist Leo Škec dvogodišnji su boravak u Londonu iskoristili za razne suradnje, što je donijelo iskorak u njihovom stvaralaštvu. Rezultat je novi zvuk koji ostvaruju kroz suradnju s britanskim glazbenicima: violončelisticom Natalie Rozario i udaraljkašem Sassom Hooryjem, s kojima putuju glazbenim globusom. No bez obzira kojim sastojcima začinjaju svoju glazbu, ona je osebujna i prepoznatljiva, obilježena pečatom koji je njihov zaštitni znak od očetka djelovanja. Pritom važan je Albin autorski doprinos, gotovo kantautorski pristup, muzikalnost te maštovitost i otvorenost prema svakojakim utjecajima.
Jam sessioni
Zaključna večer također je ponudila stilski različite nastupe, iako je za oba zajedničko to – osim što je u obama sastavima svirao svestrani i pouzdani bubnjar Ratko Divjak, »inventar« Festivala – što su na programima bili zastupljeni jazz standardi. Pjevačica Lela Kaplowitz, koju svojataju Zagrepčani, Siščani, Rijačani i Lovranci, napravila je dva iskoraka: svoj je vokalni istup učinila još jednostavnijim, opuštenijim i prirodnijim te je uključila tap dance, danas već gotovo zaboravljenu disciplinu. Za publiku nije bilo dvojbe – to je prava stvar, a kad joj se na pozornici pridružila kći Lucija, također u tap danceu, ovacijama nije bilo kraja.