Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 23° 4
Sutra: 23° 23° 4
23. studenoga 2019.
Dvojezična predstava u Zajcu

"rePUBLIKA U ORKESTRU": Umjetničko vježbanje nemogućega u orkestralnoj rupi

Predstava je izvedena u rupi za orkestar / Foto D. ŠOKČEVIĆ
Predstava je izvedena u rupi za orkestar / Foto D. ŠOKČEVIĆ
Autor:
Objavljeno: 22. listopad 2019. u 12:08 2019-10-22T12:08:53+02:00

Gledatelje su dočekale partiture - međutim ne s notama, već s abecedno poredanim pojmovima. Na početku se našao John Cage, a nije izostao ni D’Annunzio

RIJEKA Nikad još nisam bio/bila u orkestralnoj rupi - jedan je od komentara koji se mogao čuti na premijeri predstave »rePUBLIKA U ORKESTRU«, što je u produkciji BADco, Hrvatske i Talijanske drame HNK-a Ivana pl. Zajca izvedena u prostoru inače namijenjenom orkestru.

S obzirom na veličinu prostora, broj gledatelja bio je ograničen, a dočekale su ih partiture na stalcima - međutim ne s notama, već s abecedno poredanim pojmovima. Na početku se našao John Cage kao autor »gotovo« nemoguće etide za izvedbu, a uslijedili su pojmovi D’ Annunzio, ekspresionizam, futur, industrija, republika, tarantizam...

U režiji Gorana Sergeja Pristaša te dramaturgiji Nataše Antulov i Tomislava Medaka, ova trodijelna predstava vraća se u povijesne pokušaje umjetničkih intervencija u stvarnost - od modernističkih republika pod vodstvom pisaca Ernsta Tollera i Gabrielea D’Annunzija, preko jezičkih i vizualnih intervencija u javnom prostoru (Paolo Scheggi, Vito Acconci), do tarantelističkih pokušaja izvođenja nemogućih koreografija (Goat Island) ili nemogućih kompozicija (John Cage).

U koreografiji Nikoline Pristaš, izvođači Ana Kreitmeyer, Petar Kovačić, Marta Krešić, Aleksandra Stojaković Olenjuk i Ivna Bruck rekonstruiraju umjetničke projekte iz prošlosti, otvarajući iznova temu umjetnika koji pokušavaju promijeniti i spasiti svijet.

Međutim, u današnje vrijeme kad filozofi tvrde da je lakše zamisliti kraj svijeta nego kraj kapitalizma, kad je utopija postala pogrdna riječ, a izvjesnost katastrofe razoružava našu maštu, autori i izvođači odlučili su se na vježbanje i prakticiranje nemogućeg. Scenograf je Igor Eškinja, a autor videa Marin Lukanović.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.