Festivalske nagrade

Završeno 64. Splitsko ljeto, najbolja predstava “Orestija” Dejana Projkovskog

Hina

Foto Miranda Cikotić / PIXSELL

Foto Miranda Cikotić / PIXSELL



U splitskom HNK večeras je dodjelom festivalskih nagrada, te koncertom Gordana Tudora i Zagrebačkih solista svečano zatvoreno 64. Splitsko ljeto.


Nagradu 64. Splitskog ljeta Judita dobila je predstava Orestija. Prosudbeno povjerenstvo ocijenilo je da se autorski tim i glumački ansambl pod vodstvom redatelja Dejana Projkovskog tom »snažnom i dojmljivom« premijerom u produkciji samog festivala vratio na najbolji način tradiciji Splitskog ljeta koje su obilježile mnoge antičke drame.


»U Sitno Gornje, prostor drevne Poljičke republike, skladno se uklopila dvije i pol tisuće godina stara Eshilova tragedija, povezujući na sadržajnoj i misaonoj razini davno minula vremena s današnjicom. Orestijom je stvorena i nova ljetna pozornica s veličanstvenim pogledom na grad, more i otoke, a Split nakon dugo vremena dobio pravu ambijentalnu predstavu«, navodi se u obrazloženju.




»Naša predstava je putovanje u dubinu ljudskog srca zato jer da bi čovjek došao do pravog odgovora ne treba fizički putovati s jednog na drugo mjesto. Čovjek treba putovati do svog srca jer tamo može pronaći prave odgovore«, izjavio je Dejan Projkovski nakon dodjele nagrade.


Juditu za najbolje umjetničko dostignuće u glazbenom programu žiri je dodijelio ansamblu Anthiponus i tenoru Krešimiru Špiceru za koncert Amo’r dolcegarbo. U obrazloženju su naveli kako je večer ispunjena djelima uglavnom ranobaroknih skladatelja izazvala neskriveno oduševljenje brojnog slušateljstva u Dioklecijanovim podrumima, te je vokalni ansambl predvođen Tomislavom Fačinijem bio pojačan instrumentalnim sastavom i glasovitim tenorom Špicerom sjajnim tumačem velebnih Monteverdijevih madrigala.


»Skladno muziciranje cijelog sastava vrlo nam je uvjerljivo osvijetlilo i približilo suptilan zvuk davnih vremena, a svoje su zasluženo mjesto dobili i hrvatski majstori Ivan Lukačić i Vinko Jelić, u ranome baroku Europa je uistinu živjela na našim prostorima«, navodi se u obrazloženju.


Nagrađena Monika Cerovčec sopranistica iz ansambla Anthiponus je kazala da su svi sretni i ponosni što su stigli u Split, da su ih pozvali pogotovo u poseban prostor kao što su Dioklecijanovi podrumi.


»Bilo je prekrasno dolje pjevati, predivna je akustika i stvarno smo uživali. O nagradi nismo razmišljali, a sada smo je dobili zbog čega smo zaista sretni«, rekla je Cerovčec.


Ravnatelj Splitskog ljeta Goran Golovko ovogodišnjem je festivalu dao visoku ocjenu. Rekao je da su, uz sve poteškoće sa kojima su se susretali, uspjeli postići velike stvari.


»Mislim da je otvaranje novih prostora kao što je amfiteatar u Saloni i pozornica u Gornjem Sitnom bila apsolutno pun pogodak. Držim kako treba i dalje raditi na pronalaženju novih prostora. Iznjedrili smo nekoliko vrlo snažnih programa«, kazao je Golovko.


Na 12 ambijentalnih pozornica ovogodišnjeg 64. Splitskog ljeta izvedeno je 37 pojedinačnih izvedbi, tri operna, osam dramskih, isto toliko plesnih i sedam koncertnih naslova, održane su tri izložbe, promocija knjiga i pjesnička večer. Balet HNK Split je uz to gostovao na festivalima u Šibeniku i Dubrovniku.