Redatelj kontroverzne predstave

FRLJIĆ O INCIDENTU ‘Ovo što se dogodilo u Brnu pokazuje koliko je još fašizma u društvima oko nas’

Kim Cuculić

Foto Boris Ščitar / Večernji list / PIXSELL

Foto Boris Ščitar / Večernji list / PIXSELL

Brecht je smatrao da se kazalište ne smije mjeriti mjerom dramskog, nego mjerom stvarnosti na koju se odnosi. Ne postoji izjava o teatru s kojom bih se u ovom trenutku mogao složiti više – ističe Frljić



BRNO Grupa od 30-ak demonstranata upala je među glumce na pozornicu kazališta u češkom Brnu u pokušaju da spriječe izvedbu predstave Olivera Frljića »Naše nasilje i vaše nasilje«. Više o incidentu možete pročitati OVDJE.


Najava predstave »Naše nasilje i vaše nasilje« u Češkoj je dočekana »na nož« kad su mediji objavili da u njoj Isus siluje muslimanku. Ogradila se češka Katolička crkva, neki lokalni političari, aktivist Jan Rozek je prikupio 7.000 potpisa da se predstava zabrani, podnijeto je desetak krivičnih prijava policiji da predstava navodno izlaže Češku terorističkim napadima. Aferu je rješavao i sud koji je odbio zahtjev da se privremenom mjerom spriječi gostovanje Frljićeve predstave. »Pristojni ljudi« i Rozek, kao i češka ekstremna desnica, organizirali su i nekoliko manjih protesta u Brnu na kojima se okupilo oko 200 demonstranata – piše Beta.


Ovim povodom direktor festivala »Kazališni svijet« Martin Glazer izjavio je: »Prestravljen sam. Ne razumijem kako uopće političari mogu razmišljati da zabrane predstavu, a kad im to ne pođe za rukom, onda neko dođe u kazalište da to iznudi silom. Ovo što se dogodilo podsjetilo me je na filmove o rađanju fašizma.«




U povodu događanja u Brnu redatelj Oliver Frljić izjavio je za Novi list:


– »Naše nasilje i vaše nasilje« je, nažalost, bilo vrlo precizno u anticipaciji ideološkog mraka u koji je već utonuo značajan dio Europe. Od bečke premijere, gdje su na nju kidisali čuvari malograđanskog kazališnog ukusa, uvijek benevolentni spram nježnih pupoljaka fašizma; preko Poljske, gdje su na istu skočili državni vrh, katotalibani i pravosudne institucije; Sarajeva, gdje su se za pravo da je vide borili oni malobrojni koji ne pristaju da im vjerski fundamentalisti bilo koje provenijencije određuju što će gledati, preko nedavnih napada slovenske desnice koja je otkrila tek nakon dvije godine i ne znam koliko izvođenja da ova predstava postoji, pa do najnovijeg »događanja naroda« u Brnu – ona pokazuje koliko je fašizma u društvima oko nas. Brecht je smatrao da se kazalište ne smije mjeriti mjerom dramskog, nego mjerom stvarnosti na koju se odnosi. Ne postoji izjava o teatru s kojom bih se u ovom trenutku mogao složiti više – ističe Frljić.