Interdisciplinarno-plesni projekt

Eurokazovih 30 godina: Plesni projekt “Plac – Cai Schichang” za obljetnicu

Hina

foto Ognjen Alujevic

foto Ognjen Alujevic

Eurokaz je nastao kao međunarodni festival novog kazališta koji se održavao u kontinuitetu od 1987. do 2013. u drugoj polovici lipnja u Zagrebu



ZAGREB Premijerom interdisciplinarno-antropološko-plesnog projekta »Plac – Cai Shichang« festival Eurokaz obilježava 30 godina postojanja. Predstava je nastala u koprodukciji Eurokaza, Zagrebačkog plesnog ansambla i Zagrebačkog plesnog centra, te u koreografiji jedne od najpoznatijih koreografkinja azijskog suvremenog plesa, Kineskinje Wen Hui. U izvedbi sudjeluju plesačice Zagrebačkog plesnog ansambla – Andreja Jandrić, Sintija Kučić, Petra Valentić i Kasija Vrbanac.


Kroz prizmu kumica sa zagrebačkih i pekinških tržnica te njihova položaja nekoć i danas, projekt »Plac – Cai Shichang« istražuje i umjetnički predstavlja životna iskustva žena u neizvjesnim socioekonomskim uvjetima suvremenog društva, promjenu prirode njihova rada, način na koji promjene tržišta utječu na njihove živote te mijenjaju kulturni identitet lokalnih zajednica i društva u cjelini – piše u najavi predstave.


Eurokaz je nastao kao međunarodni festival novog kazališta koji se održavao u kontinuitetu od 1987. do 2013. u drugoj polovici lipnja u Zagrebu. Na inicijativu Gordane Vnuk, umjetničke ravnateljice Eurokaza od samih njegovih početaka, prvi festival je održan kao dio kulturnog programa Univerzijade, dok se posljednje festivalsko izdanje odvijalo u vrijeme ulaska Hrvatske u Europsku uniju 1. srpnja 2013. Na taj je način Eurokaz kao festival simbolički zadovoljio svoje razloge i zatvorio svoja polazišta oko kojih se trudio više od četvrt stoljeća: uključenje Hrvatske u europski kulturni prostor, komunikacija s Europom na ravnopravnim umjetničkim osnovama i standardima.




Osamdesetih i devedesetih godina prošlog stoljeća Eurokaz je ravnopravno sa zapadnoeuropskim festivalima sudjelovao u stvaranju platforme za mladu generaciju umjetnika koji su svojim smionim estetikama revolucionirali kazališni krajolik Europe i svijeta. Na Eurokazu su se prvi put artikulirali fenomeni ikonoklastičkog teatra, postmainstreama i vertikalnog multikulturalizma.


Eurokaz je prvi hrvatskoj publici predstavio novi cirkus, body art, tradicionalno kazalište Azije, ali i suvremeno kazalište i ples izvaneuropskih kultura, kao i neke od danas najznačajnijih redatelja i koreografa prije nego su ih »ovjerili« mainstream festivali i institucije. Autentičnom selekcijom i stvaranjem odgovornog predstavljačkog konteksta za prikazane predstave, Eurokaz je izborio mjesto jednog od vodećih europskih festivala.


Oduvijek zamišljen kao projekt senzibiliziran na produkcijske transmutacije, a usuprot društvenoj i političkoj konjunkturi, Eurokaz je 2013. obilježio svoje posljednje festivalsko izdanje te otada djeluje kao producentska kuća.