Poštovanje pravila ili cjepidlačenje?

Izrada novog vizualnog identiteta PPMHP-a: Poznati dizajner zakasnio četiri minute pa izvisio

Doris Žiković

Čini se da su u ovom slučaju najvažniji nekreativni kriteriji za posebno kreativni projekt – Boris Ljubičić

Čini se da su u ovom slučaju najvažniji nekreativni kriteriji za posebno kreativni projekt – Boris Ljubičić

Pomorski i povijesni muzej Hrvatskog primorja Rijeka raspisao je poziv dizajnerima za novi vizualni identitet  Guvernerove palače i kuće Nugent. Na poziv je pristiglo devet ponuda, no jedna, ona Borisa Ljubičića, odbijena je



RIJEKA Na javni poziv za dostavu ponude za uslugu izrade novog vizualnog identiteta Pomorskog i povijesnog muzeja Hrvatskog primorja Rijeka u okviru projekta »lntegrirani projekt revitalizacije Guvernerove palače i Nugentove kuće u Rijeci« pristiglo je devet ponuda u zadanom roku, a naručitelj ima 30 dana rok za donošenje odluke o odabiru ponuđača koji teče od 22. siječnja kad je bio zadan rok za podnošenje prijava.


O ponudama odlučuje komisija koja je sastavljena od djelatnika muzeja i dva predstavnika dizajnerske struke prema preporuci Hrvatskog dizajnerskog društva, a prema čijim naputcima su sastavljeni kriteriji za prijavitelje.


Prema uputama HDD-a provodi se i cijeli natječaj, upravo radi toga da se stavi naglasak na struku. Budući da je postupak odabira još u tijeku, ne mogu se otkriti imena prijavljenih na natječaj, kazala je ravnateljica Muzeja Tea Perinčić, koja se ujedno očitovala i na  javnu primjedbu dizajnera Borisa Ljubičića da Muzej nije htio zaprimiti ponudu koja je četiri, odnosno sedam minuta nakon isteka određenog vremena za primanje ponuda na javni poziv za nabavu vizualnog identiteta stigla u tajništvo Muzeja. Ujedno nam je predočila dopis koji je Muzej dostavio tvrtki Sagita koju je Ljubičić angažirao za prijavu na ovaj natječaj.


Pravila ista za sve




Ravnateljica Perinčić je ponovila da su uslugu izrade vizualnog identiteta muzeja oglasili putem oglasnika za javnu nabavu te su se vodili svim pravilima u sklopu Zakona o javnoj nabavi.


– Pravila su bila jasno istaknuta u pozivu te se od nas očekuje da ih primjenjujemo. Pravila se, na žalost odnose na sve, pa i na Borisa Ljubičića, čiji rad izuzetno cijenim i doista mi je žao što tvrtka koju je angažirao i preko koje je dostavio svoj prijedlog nije uspjela to na vrijeme učiniti. Mislim da smo time puno svi izgubili, ali s druge strane, mi u Muzeju poštujemo zakone, jer nam oni, između ostalog, jamče transparentnost postupanja i poslovanja. U ovom slučaju to znači da je i gospodin Ljubičić, bez obzira na njegovu reputaciju, podložan zakonskim mjerama – pojasnila je razloge nezaprimanja zakašnjele ponude ravnateljica Perinčić.


Na svoj nas je slučaj uputio sam dizajner Boris Ljubičić, koji se obratio našoj redakciji nezadovoljan zbog činjenice da njegova ponuda nije zaprimljena.– Odazvao sam se javnom pozivu za novi vizualni identitet Pomorskog i povijesnog muzeja Hrvatskog primorja u Rijeci, prema propozicijama koje su raspisane na stranici HDD-a, jer su uvjeti vrlo profesionalni i traže za to odgovarajuću dokumentaciju (reference, potvrde, nagrade). Najbolji i najpovoljniji ponuđač treba dobiti Ugovor za ovaj zahtjevan posao koji financira EU. Potrudio sam se prikupiti svu potrebnu dokumentaciju i priloge koji potvrđuju moj profesionalni i kreativni dosadašnji rezultat kao i naznaku kako vidim ovaj projekt.

Nekreativni kriteriji


Radio sam na prijavi cijeli radni tjedan te sam materijal poslao kolegi-suradniku u Rijeku da sve otprinta i preda u roku do 14 sati, no on je s pošiljkom stigao do tajništva Muzeja u 14.04 i zakasnio četiri minute.


Službenica Muzeja je odbila primiti prijavu, i u telefonskom razgovoru mi je rekla da je kašnjenje bilo sedam minuta – kaže Ljubičić, prihvaćajući da je kašnjenje bilo manje od 10 minuta. No zagrebački dizajner smatra da je službenica mogla preuzeti prijavu i u zapisnik staviti kašnjenje od sedam minuta pa da komisija odluči hoće li je zaprimiti, a ne da o tome odlučuje službenica.


– Nakon toga prijava je poslana poštom da bi stigla sutradan sa žigom od dana u kojem je bio zadani rok. Požalio sam se ravnateljici Perinčić, i ona mi je rekla da će i moja ponuda biti razmatrana, međutim sutradan se pošiljka vratila poštom u većoj koverti u kojoj je ona koju smo poslali neotvorena s napomenom da se radi o kašnjenju jednog dana – nastavlja Ljubičić, pitajući se zašto je prihvat bio do 14 sati, a ne do kraja radnog vremena ako se komisija ne sastaje isti dan. Nejasno mu je i zašto se ne priznaje poštanski žig, jer svi potencijalni autori ne žive u Rijeci. Također mu se čini neprihvatljivim rigorozna primjena uvjeta natjecanja u kojem zbog četiri ili sedam minuta ponuda nije važeća, jer se, kako kaže, ne radi o kupovini ili narudžbi namještaja, a i tada bi bilo važnije koji je namještaj bolji.


– Događa mi se da me iz svijeta posebno pozivaju kad vide da se nisam javio na neki natječaj, jer žele imati veći broj prijava, a posebice da tu budu i oni najpozvaniji, najpoznatiji ili najbolji. Čini se da su u ovom slučaju najvažniji nekreativni kriteriji – kašnjenje od 7 minuta – za posebno kreativni projekt: novi vizualni identitet Pomorskog i povijesnog muzeja Hrvatskog primorja u Rijeci – zaključuje Boris Ljubičić