Manifestacija u organizaciji Hrvatskog dizajnerskog društva mjesto je susreta i kreativne razmjene studenata dizajna i mladih autora iz cijele jugoistočne Europe
ZAGREB » Suodnos dizajna i javnog urbanog prostora u fokusu je interesa ovogodišnjeg Dana D, regionalnog festivala dizajna čije će se četvrto izdanje održati od 10. do 16. lipnja u napuštenim industrijskim halama tvornice Gredelj, ali i u nekoliko napuštenih gradskih prostora koji zbog neriješenih imovinsko-pravnih zavrzlama već dugo zjape prazni. Kao i prijašnjih godina, ova sadržajna manifestacija koju organizira Hrvatsko dizajnersko društvo (HDD) mjesto je susreta i kreativne razmjene studenata dizajna i mladih autora iz područja cijele jugoistočne Europe te zainteresirane publike. Program, kojemu je cilj prezentirati vrhunsku dizajnersku produkciju iz Hrvatske i regije, obuhvaća glavnu izložbu mladih autora (D-izložbu), prodajnu izložbu (D-market), komercijalnu izložbu (D-industrija), popratne gostujuće izložbe dizajnerskih škola, fakulteta, udruga i inicijativa te predavanja, diskusije i radionice.
Trodnevna jezgra
– Napušteni gradski lokali aktualna su tema već godinama. Njihov je potencijal naočigled velik, ali su oni često zbog nerješenih vlasničkih odnosa, čemu smo posvjedočili i u procesu dobivanja dozvola za njihovo korištenje, građanima i kulturnim inicijativama nedostupni. Unatoč nastojanjima da se aktivira što veći broj takvih prostora u centru, ove godine uspjeli smo ih upogoniti svega četiri u užem centru. U njima će se za vrijeme festivala privremeno nastaniti nekoliko zagrebačkih umjetnika, te će poslužiti kao svojevrstan test za njihovo korištenje tijekom budućih festivala, kažu Ivana Borovnjak i Marko Golub iz HDD-a, programski direktori manifestacije.
D-izložba
Bitan dio programa odnosi se na D-izložbu koja će uključivati naručene ili samoinicirane radove, mentorirane ili samostalne projekte te one projekte i koncepte osmišljene i realizirane upravo za nastup na festivalu. Odabrani autori i njihovi projekti ponudit će široku sliku unutar koje su zastupljena različita područja dizajnerskog i kreativnog djelovanja; od produkt dizajna i dizajna vizualnih komunikacija, preko modnog dizajna, ilustracija, konceptualnih projekata, do onih rubnih projekata koji povezuju različite discipline. Ovogodišnje izdanje D-izložbe predstavit će četrdesetak projekata samostalnih autora i timova iz cijele regije.
Na D-marketu, kroz naglašeno opušteni ambijent, izlažu i prodaju se probrani domaći i regionalni dizajnerski brendovi i nositelji malih kvalitetnih produkcija; tu su i takozvane D-instalacije, »site specific« instalacije nastale kao produkt mentorirane radionice pod vodstvom umjetnice Ivane Franke, u izvedbi mladih arhitektica i dizajnerica: Maja Kolar, Dora Đurkesac, Aleksandra Poljanec, Nina Matika, Sabina Pleše, Adriana Pavelić, Maša Milovac. D-industrija ustvari će ponuditi izložbu domaćih komercijalnih dizajnerskih robnih marki (Kvadra, Artisan, Regeneracija, Elementa).