Komentar Branka Mijića

RH postala Hrvatska d.o.o.

Branko Mijić

snimio Denis Lovrović

snimio Denis Lovrović

Jedina svrha i smisao zakonskog sakaćenja ovlasti Povjerenstvu za sukob interesa je potpuno obesmišljavanje njegove funkcije i uloge u borbi protiv korupcije kako javnost više na to ne bi mogla imati nikakvog utjecaja! Zna to dobro Kuščević kada se bahato sprda sa zdravim razumom i znanjem građana podvaljujući im floskule umjesto činjenica. 



Povjerenstvo nije ni istražno, ni sudbeno tijelo. Ja bih vaše gledatelje htio educirati da u Hrvatskoj postoji trodioba vlasti, a to je zakonodavna, izvršna i sudbena vlast. Povjerenstvo je tijelo Hrvatskog sabora, Sabor je zakonodavna vlast, prema tome nema sudbenu vlast i time ne može ni na svoja tijela delegirati sudbenu vlast. Mislim da to svaki student Pravnog fakulteta poznaje, pokušao je javnosti obrazložiti ministar uprave Lovro Kuščević zašto Vlada predlaže zakon kojim bi se okljaštrile ovlasti Povjerenstvu za sukob interesa.


Zabio je Lovro Kuščević autogol sebi kao ministru pokazavši elementarno neznanje funkcioniranja političkog sustava države čiji je dužnosnik i koju u svijetu predstavlja. Povjerenstvo za odlučivanje o sukobu interesa nije nikakvo saborsko tijelo već samostalno i neovisno. »Logikom« ministra Kuščevića tijela Hrvatskog sabora bila bi i, recimo, Hrvatska narodna banka, Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja, pa čak i Ustavni sud!? Osramotio je time Kuščević i Pravni fakultet u Splitu na kojem je 1999. godine diplomirao, pokazavši kako mu je znanje manje i od studenata koji o tome sigurno znaju više od njega.


Ostao je vjeran ministar Kuščević dosadašnjoj praksi Plenkovićeve Vlade koja je ovakve zakone i prije predlagala i donosila i koja očigledno od toga ne misli odustati. Bez obzira što im činjenice ne idu od ruke, ali tim gore po činjenice. Nije ovo ni prvi, ni jedini prijedlog zakona, nikakav izuzetak već, dapače, pravilo koje pokazuje da Republika Hrvatska sustavno svakoga dana prestaje biti Republikom iako je tako definirana Ustavom! I »Kuščevićev zakon« samo je mali prilog i veliki dokaz da je upravo ukidanje Republike u onom izvornom značenju latinskog res publica, javna stvar, na djelu.




Jer, jedina svrha i smisao zakonskog sakaćenja ovlasti Povjerenstvu za sukob interesa je potpuno obesmišljavanje njegove funkcije i uloge u borbi protiv korupcije kako javnost više na to ne bi mogla imati nikakvog utjecaja! Zna to dobro Kuščević kada se bahato sprda sa zdravim razumom i znanjem građana podvaljujući im floskule umjesto činjenica. Baš kao što su dobro znali što to čine oni koji su pisali lex Agrokor, zakon kojim je omogućeno oduzimanje privatnog vlasništva u ime privatnih interesa onih koji su ga i za koga pisali!


Znaju dobro što čine oni koji uredbama određuju školama tko im mora biti izabran za ravnatelja, baš kao što su znali što čine oni koji su sistemski ubili kurikularnu reformu i kojima udžbenike recenzira generalski zbor. Ne, ništa tu nije slučajno, od nakaradnog obiteljskog zakona do pravilnika o zaštiti ptica pjevica, svi oni, baš kao i Kuščevićev pledoaje, u konačnici ukidaju javnost, slobodu govora, ravnopravnost pred zakonom i suspendiraju Ustav.


Zna se tko je to sebi jedinom oktroirao pravo na ovu državu, zna se čije je domoljublje jedino ispravno, zna se tko i kako te svoje legende i mitove kapitalizira i tko od njih profitira. I kako i gdje diplomira.


I u to ime Republiku Hrvatsku u zbilji definira kao Hrvatsku, društvo s ograničenom odgovornošću.