Mladi inovatori

Riteh Racing Team ima novi model bolida s opcijom autonomne vožnje

Ingrid Šestan Kučić

Autonomna vožnja referira se na upravljanje vozilom bez vozača, odnosno vožnja pomoću senzora, najavljuje Filip Bratoš 



Riteh Racing Team je Formula Student tim Tehničkog fakulteta Sveučilišta u Rijeci koji trenutno broji 45 članova s raznih riječkih fakulteta. Riteh Racing Team u 11 godina postojanja stasao je u jedan od najvećih i najuspješnijih studentskih projekata u Hrvatskoj, a riječ je o projektu usmjerenom na edukaciju i napredak mladih. Kroz proces konstrukcije i izrade bolida cilj je kvalitetno pripremiti studente za tržište rada.


Članovi svojim znanjem, iskustvom i kompetencijama pokrivaju različita konstrukcijska i marketinška područja, a tim se bavi dizajniranjem, konstruiranjem i izradom prototipa trkaćeg bolida s kojim se kasnije natječe na globalnim Formula Student natjecanjima u seriji statičkih i dinamičkih kategorija. Iza studenata okupljenih u Team još je jedna uspješna sezona, a uz sudjelovanje na natjecanjima svjetskih razmjera proteklu sezonu je obilježilo i obaranje vlastitog rekorda izgradnje bolida u svega 240 dana. Naime, toliko je prošlo od ideje do realizacije bolida.


Mladi i ambiciozni 


U jedanaest godina rada, tim je uspješno osmislio i izradio šest prototipa trkaćih bolida, a iza uspješne realizacije projekta stoje sati konstruiranja dijelova bolida, razna ispitivanjima i simulacije te mnogobrojni proračuni i znanje. Sveučilište u Rijeci i Grad Rijeka prepoznali su projekt Riteh Racing Teama kao projekt od iznimne važnosti za Sveučilište, grad i regiju budući da predstavlja Hrvatsku kao državu perspektivnih budućih inženjera na svjetskim Formula Student natjecanjima. Svakodnevni rad na bolidu te sastanci projektanata na dvotjednoj bazi ključni su za kvalitetno funkcioniranje tima i organiziranje posla. Prateći trendove, tim nastoji iz godine u godinu konstruirati i proizvesti brži, inovativniji i uspješniji bolid. Kroz 10 godina postojanja tim je na tržište rada izbacio preko stotinjak visokokvalitetnih i kompetentnih osoba.




Projekt potiče i podržava Tehnički fakultet Sveučilišta u Rijeci, koji je osigurao potreban prostor kako bi članovi mogli svakodnevno raditi na projektu. Članovi tima mogu biti samo studenti i diplomanti do sedam mjeseci nakon stjecanja diplome. Riteh Racing Team ima iskustva i u organizaciji natjecanja, jer prošle je godine organiziran FS Alpe Adria 2017, prvo Formula Student natjecanje koje je održano na Kartodromu Bura u Šmriki. Cilj tog natjecanja je bila razmjena znanja, iskustava, stjecanje novih i učvršćivanje postojećih prijateljstava, kao i promoviranje Tehničkog fakulteta Sveučilišta u Rijeci, Grada Rijeke te prikazivanje Hrvatske kao zemlje ambicioznih mladih ljudi.


Riteh Racing Team do sada je postigao niz uspjeha na zahtjevnijim svjetskim natjecanjima, a trenutno zauzima 87. mjesto na ljestvici od 700 timova svijeta. Ukupna vrijednost njihovog projekta u ovoj je godini iznosila 220 tisuća kuna, a 81 tisuću kuna osigurao je Studentski zbor Sveučilišta u Rijeci. Iako je Team tek završio još jednu uspješnu sezonu planovi za iduću već su definirani, a jedan od njih, kaže Filip Bratoš, izgradnja je autonomnog bolida bez vozača, kao i odlazak na natjecanja u Nizozemsku i Češku.


Samoodrživost tima 


– Glavni cilj je samoodrživost tima koju želimo postići prenošenjem znanja i vještina na nove članove, uz pripadajuću dokumentaciju projekta te kontinuiranim nadogradnjom novosti te održavanje dugogodišnjih suradnji sa sponzorima. Plan za iduću sezonu je poboljšanje trenutnih perfomansi bolida RRC5 te započeti s konceptom i konstruiranjem novog vozila. Za 2020. godinu planiramo realizirati model novog bolida s opcijom autonomne vožnje. Autonomna vožnja referira se na upravljanje vozilom bez vozača, odnosno vožnja pomoću senzora, najavljuje Bratoš.


Iduću sezonu, dodaje, planira se i organizacija vlastitog natjecanja koje bi se održalo drugi put, a sve u cilju povezivanja timova u regije i šire.


– Kako bismo mogli razvijati i proizvesti bolje i naprednije bolide, potrebo je uložiti u znanje i tim. Za ovu sezonu se fokusiramo na razvijanje novog sustava za prikupljanje podataka tijekom vožnje, poput sile na kotaču i utjecaja G sile, aerodinamički utjecaj, konstatno pračenje temperature guma. Također je u planu pokretanje laboratorija za ispitivanje motora. Laboratorij se pokreće u suradnji s Tehničkih fakultetom, a koristio bi se za proširivanje mogućnosti rada na motoru te za ispitivanje snage, zaključuje Bratoš.