Mišljenje psihologa

Korisnici društvenih mreža koji vrlo lako blokiraju druge korisnike skloniji su egomaniji

Portal Novilist.hr

FOTO/Pixabay

FOTO/Pixabay

Opcija blokiranja ljudi dođe "kao naručena" kada vam netko na društvenim mrežama dosađuje ili je neugodan 



Blokiranje ljudi na društvenim mrežama je vrlo korisno u situacijama kada vas netko „gnjavi“ i ne želite više dobivati poruke od te osobe. No, psihoanalitičar i kognitivni hipnoterapeut Steve McKeown tvrdi da su ljudi koji blokiraju druge korisnike zbog najmanjeg neslaganja zapravo egomanijaci.


„Što vaši prijatelji ili ostali komentiraju o vama je njihov izbor. Kako ćete reagirati na to je vaš. To je mjesto gdje započinje problem, ali i izazov za naš ego“,  izjavio je McKeown za UNILAD. „To stvara ozlojeđenost i osjećate se da ne zaslužujete biti dijelom vašeg svijeta ili virtualnog života. Opcije su jednostavne – ili ih ignorirate ili blokirate. Blokiranje se čini kao najlakša opcija za izbjegavanje osjećaja poput frustracije i anksioznosti.


McKeown objašnjava da blokiranje postaje nešto jednostavno i normalno, ali problem može nestati jedino u virtualnom svijetu, ne i u pravom životu. Navodi da „problem neće nestati jer se netko ne želi suočiti s njime.“ Prema njegovim riječima ispada da jednostavno ignoriramo problem, dok blokiranu osobu ne sretnemo negdje u stvarnom svijetu.




McKeown zaključuje da interakcije putem društvenih mreža igraju na vrlo stvarne ljudske osjećaje i nesigurnosti, te potrebu za prihvaćanjem i manjak samopouzdanja, prenosi UNILAD.


Dodaje da su korisnici koji su brzi kod blokiranja drugih, skloniji razvijanju egomanije. Psihologija kompliciranih društvenih interakcija se ne može riješiti „klikanjem opcije za blokiranje“. „Ako blokirate nekoga, onaj duboki osjećaj odbijanja u nama ne nestane. Pojavit će se u nekom obliku u budućnosti kada to najmanje budete očekivali i kroz riječi neke druge osobe“ objašnjava McKeown.


Činjenica je da na društvenim mrežama nailazimo na ljude iz čitavog svijeta. Normalno je da svatko od korisnika ima vlastito mišljenje o različitim temama. McKeown dodaje da su društvene mreže više predstavljaju izazov nego podršku. 


“Neće vam svatko pokloniti pozornost koju tražite – ne sviđa im se vaša objava, mogu biti sarkastični ili neugodni, ali treba se sjetiti da reagiraju onako kako se osjećaju. Ne znači da ne trebate nikoga blokirati. Trebali bi razmišljati logično te odabrati trenutak i ne reagirati impulzivno. Ponekad je važno upitati se zašto se osjećate tako kako se osjećate. Sjetite se da je izbor dozvoliti nekome da na vas utječe emocionalno. To su vaše misli i imate odgovornost da maknete iz sebe emocionalan odgovor. Riješite to i nastavite dalje” , savjetuje McKeown.