Pad dionica

Jeftini kineski modeli uništavaju Samsung, dobit ovog diva počela je padati

Hina

Reuters

Reuters



Samsung Electronics ostvario je u proteklom tromjesečju prihode od 52 milijarde dolara, 4 posto manje u odnosu na isto lanjsko razdoblje, pri čemu je dobit kompanije porasla sporije nego što se očekivalo, što ukazuje da je niz rekordnih rezultata te kompanije pri kraju.


Prema poslovnom izvješću, objavljenom u utorak, dobit tog južnokorejskog tehnološkog diva dosegnula je u proteklom kvartalu 9,8 milijardi dolara, 2 posto više nego godinu dana prije.


To je manje od očekivanja analitičara i najsporiji rast zarade u više od godinu dana.




Operativna dobit porasla je, pak, za 6 posto, na 13,3 milijarde dolara.


Analitičari kažu da posljednji rezultati najavljuju završetak niza rekordnih financijskih rezultata najvećeg svjetskog proizvođača memorijskih čipova, pametnih telefona i monitora.


Samsung je tijekom cijele 2017. godine ostvarivao snažan rast zarade, zahvaljujući ponajviše snažnom rastu prodaje memorijskih čipova.


U proteklom tromjesečju segment proizvodnje poluvodiča ostvario je 10,4 milijarde dolara operativne dobiti, gotovo 80 posto ukupne operativne dobiti.


S druge strane, kvartalna dobit od pametnih telefona u proteklom je kvartalu pala jer je pala prodaja Galaxy S9, kao i drugih modela pametnih telefona, dok su troškovi marketinga povećani.


Tako je dobit tog segmenta iznosila oko 2,4 milijarde dolara, što je 34 posto manje nego godinu dana prije. To je najveći pad dobiti tog segmenta od prvog tromjesečja prošle godine.


»Izgledi za poslovanje memorijskim čipovima ostaju snažni, zahvaljujući snažnoj potražnji za serverima i PC memorijom, kao i uvođenju novih mobilnih proizvoda. Uvjeti na mobilnom tržištu vjerojatno će ostati izazovni u drugom dijelu godine zbog cjenovne konkurencije i novih proizvoda na tržištu«, navodi poslovodstvo Samsunga u izvješću.


Nakon objave poslovnih rezultata, cijena dionice tog tehnološkog diva pala je u utorak na južnokorejskoj burzi oko pola posto.


»Samsung je već izgubio u cjenovnoj bitci s konkurencijom iz Kine na mobilnom tržištu, a kineski modeli predstavljaju veliku prijetnju i po dizajnu te snazi hardvera. To neće biti lagana igra za Samsung ako doista ne pogodi potrebe potrošača novim modelima pametnih telefona«, kaže Park Jung-hoon, portfelj menadžer u fondu HDC Asset Management.