Neplanirano

Google na meti kritika: pro-life film označili kao reklamu, pa zbog javnosti hitno popravljali grešku

Portal Novilist.hr

FOTO/YouTube screenshot ("Unplanned")

FOTO/YouTube screenshot ("Unplanned")

Google je posljednji u nizu tehnoloških divova koje se optužuje da su pristrani.

Fox News prenosi da se Google zatrpala lavina kritika nakon što je novinarka The Daily Signala, Kelsey Bolar, na svom Twitter profilu objavila „screenshot“ filma „Unplanned“.




Unplanned“ je američka drama čiju režiju potpisuju Cary Solomon i Chuck Konzelman. Temelji se na istoimenom memoaru autorice Abby Johnson. Film prati priču direktorice Klinike za planirano roditeljstvo i njezin podsvjesni preobražaj u aktivisticu koja se protivi pobačaju.


Film je s prikazivanjem krenuo 29. ožujka u SAD-u, a originalni naslov je trebao glasiti „Redeemed“. Detalji tematike su bili skriveni od javnosti da bi umanjili mogućnost prosvjeda, a većina TV kanala je odbila prikazivati najavu filma jer je „tema osjetljiva“.


U objavi novinarke Bolar prikazan je „screenshot“ s nazivom filma za koji se navodi da po žanru spada u „dramu“ i „propagandu“.





„Tko bi rekao da je ‘propaganda’ filmski žanr? Google je još jednom otkrio svoju odvratnu političku pristranost“, stoji u objavi.


Uskoro su se aktivirali i ostali korisnici društvene mreže, pa je tako ovaj slučaj uspoređen s filmom „Vice“ (biografija Dicka Cheneyja) za koji se nije navelo da je „propaganda“.



Iz Fox Newsa javljaju da su pretražili Google rezultate za  “God’s Not Dead” te dokumentarce konzervativnog redatelja Dinesha D’Souzae, otkrivši da niti jedan od njih nije označen kao „propaganda“.


Googleov glasnogovornik za Fox News objašnjava da je njihov „Knowledge Graph“ analizirao sadržaj filma opisavši ga kao propagandu, te zatim označio film kao takav bez općeg konsenzusa. “The Knowledge Graph” se odnosi na tzv. “grafikon znanja” koji prikuplja i integrira informacije u obrazac podataka koji predstavljaju koncepte unutar neke domene i primjenjuje argumente za izvođenje novog znanja, prenosi Hackernoon. 


„Svjesni smo kontradiktornih činjenica u našem ‘Knowledge Graphu’ i radimo na tome da popravimo probleme, kao što smo napravili i u ovom slučaju“, javljaju iz Googlea, a Fox News potvrđuje da je problem popravljen te „propaganda“ više nije navedena kao žanr.