Facebook

Žena iz Australije optužuje Facebook za prisluškivanje: “Zbilja je jezivo!”

P. N.

Social media, pixabay

Social media, pixabay

Tehnologija je svugdje oko nas, a ponekad ni ne znajući što radimo, otkrivamo osobne informacije o sebi koristeći različite aplikacije. Najpoznatija takva aplikacija je Facebook koji se nemali broj puta našla u središtu afera oko zlouporabe korištenja podataka svojih korisnika. 



Facebook se ponovno našao u središtu optužbi za ilegalno raspolaganje i pribavljanje informacija svojih korisnika. Australka Adelaide Bracey (23) nedavno je za The Australian izjavila da je uvjerena da ju Facebook prisluškuje. Navodi da je primijetila da joj se često reklamiraju proizvodi i usluge koje nije tražila, već o kojima je pričala. Tvrdnju potkrijepljuje dokazom da je nakon razgovora s prijateljicom o saunama, na njezinoj Facebook naslovnici osvanuo veći broj reklama za saune. Objašnjava da nikakav pojam vezan uz saune nije fizički upisala u nikakvu tražilicu, te da je do pojave reklama moglo doći jedino – prisluškivanjem. 


” Nisam ništa upisivala niti guglala, a reklame su se počele pojavljivati na naslovnici Facebooka. Zbilja je jezivo.” – žali se Bracey.


Kako prenosi Vt., Bracey tvrdi da često dobiva reklame za dječje škole, iako sama nije roditelj. Zaključuje da joj reklame dolaze jer posjeduje obrt za organizaciju dječjih proslava, o čemu često priča. Smatra da joj Facebook i ove reklame nameće prisluškujući njezine razgovore o poslu. 


Iz Facebooka su još 2016. objavili da aplikacija ne koristi mikrofone na mobitelima za dobivanje informacija o preferenci reklama na naslovnici. 


” To nije točno. Pokazujemo reklame temeljeći se na interesima i informacijama korisnika dostupnih na njihovim profilima – ne kada o tome pričate.” – stoji u izjavi. 




Udruge za zaštitu korisnika u Australiji poručuju da se treba pozabaviti Uredbom o privatnosti. Time bi se omogućila bolja kontrola nad načinom na koji Google i Facebook mogu pratiti podatke. Isti se ti podatci nerijetko koriste i izvan granica koje korisnik dozvoljava koristeći digitalnu platformu, objašnjava zastupnik ACCC-a Rod Sims.