Kostrenski dizajner

Juraj Zigman: Pravi sam kontrol frik, puno toga ovisi isključivo o meni

Ivana Kocijan

Foto: Marko GRACIN

Foto: Marko GRACIN

Naša regija je primarna za moj posao i najviše klijenata je iz naše regije. Ali jača Amerika, npr. Los Angeles itd. Još je puno posla oko pravog proboja, ali zadovoljni smo. Moda je univerzalni jezik i možeš se svidjeti bilo kome bez obzira na granicu, kontinent itd...



Juraj Zigman jedan je od naših najpoznatijih i najuspješnijih modnih dizajnera. Kostrenski dizajner velikim je talentom, prepoznatljivim modnim rukopisom i beskompromisnim stavom osvojio mnogobrojne ljubiteljice jedinstvenih modnih kreacija u našoj zemlji, regiji, ali i puno šire. Osim na modnoj sceni, prepoznatljiv je potpis ostavio i na brojnim drugim poljima dizajna, pokazavši kako njegova estetika može više nego uspješno zaživjeti i u raznim drugim, ne isključivo modnim projektima. Vođen mišlju da radi ono što voli, Zigman stvara za žene koje žele biti posebne i zamijećene, a takvih je, čini se, trenutno jako puno.


Dajem svoj maksimum


Na čemu, odnosno za koga trenutno radite?


– Ni sam više ne znam što i za koga trenutno radim; već više od godinu dana konstantno imamo narudžbe iz inozemstva, iz SAD-a, Velike Britanije, ostatka Europe, a regiju da i ne spominjem. Stekao sam dojam da samo ako odjeneš neku zvijezdu, radiš ili si napravio nešto, ali moj posao je puno veći od toga. Žene žele izgledati posebno i drukčije, pogotovo u vrijeme kada ti je dostupno sve, kada se svi odijevaju podjednako bez obzira gdje su. Zato imam toliko posla, baš zato što se sve više žena odlučuje za posebno i unikatno.




Nedavno smo vaše kreacije mogli vidjeti na djevojkama iz britanske grupe Little Mix, na svečanosti dodjele Britsa. Koliko vam je suradnja s njima pomogla u karijeri i daljnjem prodoru na inozemno tržište?


– To je za mene projekt kao i svaki drugi, podjednako ulazim i dajem se, dajem svoj maksimum i uživam u tome. Karijera ide i s njima i bez njih, ali svaki takav izlet na stranu scenu može donijeti nešto novo. I prije i nakon njih ima interesa za moj dizajn pa će biti još svakakvih projekata. Kad si aktivan na društvenim mrežama, vrlo brzo shvatiš koliko je važno biti povezan s takvim imenima jer privlače golem broj ljudi. Kada te tagira netko tko ima 7 milijuna sljedbenika i još kad znaš da je to grupa u kojoj svaka članica ima 5 milijuna sljedbenika, onda si siguran da će netko skrenuti na tvoj rad i da ćeš lakše biti vidljiv. To pomaže, svakako.


Talentirani kostrenski dizajner


Talentirani kostrenski dizajner



Hoćete li nastaviti suradnju s njima?


– Apsolutno.


Vaše su kreacije dostupne putem web shopa, što vam otvara vrata inozemnog tržišta. Znate li gdje su sve otputovali vaši radovi?


– Čudno je koliko se mijenja način komuniciranja klijenta putem društvenih mreža. Svaku informaciju tražiš i dobiješ pisanjem u inbox. Web shop ima svoju vrijednost, ali način na koji ti se obraćaju kupci iz cijelog svijeta meni je vrlo važan, vrlo koristan i kombinacija Instagrama, Facebooka i web shopa dobitna je kombinacija. Zbog dostupnosti i lake komunikacije imamo klijente iz cijelog svijeta.


Gdje imate najviše klijentica?


– Naravno, naša regija je primarna za moj posao i najviše klijenata je iz naše regije. Ali jača Amerika, npr. Los Angeles itd. Još je puno posla oko pravog proboja, ali zadovoljni smo. Moda je univerzalni jezik i možeš se svidjeti bilo kome bez obzira na granicu, kontinent itd…


Koliko je teško, naporno i zahtjevno voditi uspješan modni biznis? Naime, pretpostavljam da u vaš opis posla spada mnogo toga, ne samo kreiranje…


– Da, teško je, ali mislim da ću se, kad budem imao 10.000 zaposlenih, podjednako odnositi prema svojem poslu. Ja sam kontrol frik i sve moram imati pod kontrolom, od šavova na haljini do papirologije. O svemu odlučujem, sve je na meni i to zna biti poprilično naporno i neke bih stvari rado promijenio, rado bih se rasteretio (smijeh).


Izabrao sam svoj put


S kojim ste željama i planovima prije desetak godina ušli na modnu scenu? Što ste od toga ostvarilo, a što je još uvijek nerealizirano?


– Sa željom da stvorim prepoznatljivi rukopis, da se moj rad prepozna bez etikete. Smatram da je to primarni cilj svakoga tko želi živjeti od svoje ideje. To je bio moj cilj i mislim da sam ga uspio postići. Imam svoj ID, kako se kaže, čuvam ga i razvijam i ponosan sam na sebe što sam prije 10 godina imao tu želju i što sam tako razmišljao. Kao što sam rekao, ostvario sam svoj ID, prepoznatljivost, i to je velik uspjeh. Puno se stvari realiziralo, a nešto se još nije što ne znači da neće ili da ne radim na tome. Oduvijek mi je želja imati osobu ili tim ljudi koje mogu nazvati »svojim menadžerom«, čisto da se mogu više posvetiti kreativnom dijelu posla jer puno toga sada i uvijek ovisi samo i isključivo o meni…


Koliko ste spremni na kompromise? Jeste li nekad odbili nekog potencijalnog klijenta i ako jeste, zašto?


– Klijenta ne odbijam, jedino ako nemam slobodnih termina ili baš ako nema smisla trošiti vrijeme na nekoga tko nije došao zbog onog što ja radim… Moda je jednostavna, ili ti se sviđa ili ne, prodajem svoj rad i nemam potrebu raditi kompromise. Ako ti se ne sviđa moj korzet, nemoj ga kupiti; ja neću mijenjati svoj rad zbog tebe. To je jednostavno i važi za svakog dizajnera. Ima toliko izbora i mogućnosti da svatko od nas mora nametnuti svoj rad da bi uspio. Na početku su mi govorili zašto ne radim malo duže suknje, malo zatvorenije kreacije, malo jednostavnije, manje boje itd. Ali da sam slušao te savjete, nikad ne bih postigao ono što sam postigao. Možda sam izabrao teži put, ali ja sam sretan zbog toga jer teži put uvijek bude dugoročniji…


Svojim kreacijama Zigman osvaja mnogobrojne žene u regiji i šire


Svojim kreacijama Zigman osvaja mnogobrojne žene u regiji i šire



Kojom se mišlju vodite kad dizajnirate, i je li ona oduvijek ista?


– Vodim se mišlju da radim ono što volim, da radim za ženu koja voli izgledati seksi, koja želi biti zamijećena, posebna; da žena koja kupi moju haljinu, može je odjenuti i za 10 godina, da što god da radim ne radim za kratkoročnu, trendovsku namjenu… Mislim da je to od mog početka tako, to mi se sviđa i tako stvaram.


Pitanje trenutka


Gledajući vaše kreacije, rekla bih da iza njih stoji puno promišljanja i inspiracije, pogotovo kad su u pitanju materijali s printevima vaših crteža. Što vam je glavna misao vodilja prilikom smišljanja novih dezena, krojeva, modela?


– Nekad tek kad nešto napravim, skužim inspiraciju, pogotovo kad je riječ o kolekcijama u kojima imamo 45 modela. Kad vidim cjelinu, shvatim da sam možda išao u totalno drugi smjer od onog početnog pa se pitam o čemu sam razmišljao kad me to odvelo u totalno drugi smjer. Mislim da je način na koji radim vrlo trenutan. Sada to zamislim i to napravimo. Ne promišljam puno prije nego što krenem raditi. Ideja dođe, za kolekciju krojeve napravimo nakon što smo bez krojeva odradili modele. Čudno je to i ne razmišljam previše o načinu rada.


Vaše kreacije odražavaju vaš jedinstven modni rukopis zahvaljujući kojem je vaše komade odjeće vrlo lako prepoznati. Kako je nastao, kako se razvijao?


– Radom, traženjem idealnog rješenja, i opet samo radom. Na 10.000 modela, revije se jedna za drugom stvaraju i to dođe, razvije se i opet kad nađeš taj famozni ID, prepoznatljivi rukopis, i tada ne stane, tada to moraš razvijati i raditi na novim rješenjima.


Koji su vaši modeli najtraženiji, najpopularniji?


– Korzet u svim varijantama i kombinacijama.


Prepoznatljiv Zigmanov rukopis


Prepoznatljiv Zigmanov rukopis



Upravo su za taj vaš prepoznatljiv korzet neki modni kritičari rekli da ga nije dobro ponavljati u kolekcijama. Pa ipak, pokazalo se da nisu bili u pravu. Što biste vi rekli, postoji li, uvjetno rečeno, tipična »zigmanovska« kreacija?


– Korzet se u formi može ponavljati, ali nikad se ne ponavlja u rješenjima i teksturama. Svaka moja revija mora imati korzetiranu haljinu. Zato o tome pričamo, nametnuo sam to. Često mi klijentice kažu: ako prvo nemaš Zigmanov korzet, onda nemoj imati ništa od Zigmana (smijeh). To je moj bazični komad, moja osnova. Da hoću, sad mogu napraviti poliestersku haljinu na preklop, ali to nisam ja.


Uživam u izazovima


U suradnji s drugim brendovima dizajnirali ste i cipele, satove, tepihe, odjeću za djecu, vreće za sjedenje, kreirali ste kostime za kazalište i bendove, dizajnirali omote albuma… Što još možemo očekivati od vas?


– Volim izlete u razne sfere dizajna, to me odmakne od mode i odjeće općenito, ali opet je usko vezano uz moju estetiku i moj modni rukopis i tako se radi brendiranje, time širiš svoju estetiku i jačaš svoj brend. Naravno, za mene je to nedovoljno, obožavam projekte i uživam u izazovima. Uskoro krećemo u ozbiljno plasiranje mojih kišobrana na tržište i siguran sam da će nakon uspješnih kolekcija do sada, to napokon doći do ozbiljne razine.


Znamo vas kao dizajnera odjeće za žene. Razmišljate li o kreiranju za muškarce? U jednom ste intervjuu za naš list svojevremeno izjavili kako ćete se kad-tad i toga uloviti… Imate li muške klijente, osim članova Leta 3?


– Da, nikako da krenem u taj izlet, jednostavno nemam neke potrebe jer ženske linije idu odlično. Nemam muške klijente jer ne radim muške kolekcije, osim Leta 3, ali oni su posebna priča. Istina je da ima interesa… Doći će i to, kad tad…


A kad ste vi u pitanju, kreirate li sami za sebe?


– Ne, ne kreiram si ništa, samo mi to još fali (smijeh).


A za svoju bolju polovicu?


– Naravno. Ona ima kolekciju mojih najboljih radova (smijeh).


Hm, ta Josipa Lisac


Odijevate gotovo cijelu domaću estradu. Koga još niste, a voljeli biste?


– Hm, Josipu Lisac… Taj spoj bih želio vidjeti.


Kažete da je jedna od najboljih ambasadorica vašeg modnog izričaja Jelena Karleuša. Kako je došlo do suradnje s njom?


– Ona je žena koja neupitno najbolje nosi moje kreacije, ona baš predstavlja »Zigman-stav«. Nema nekih priča kako je došlo do suradnje; do suradnje je došlo vrlo logično.


Za kraj, recite nam kad i gdje biste mogli predstaviti svoju sljedeću kolekciju?


– Već duže ne radim revije, nemam potrebu za revijama, ali kad je budem imao, siguran sam da će biti neočekivana i pravi šok.