Japanski kompakt

Toyota Auris III – Suvereno po nove milijune

Edi Prodan

Auris III se nametnuo kao suvereni kompakt koji će bez većih problema nastaviti bitku za sam vrh najprodavnijeg automobila u klasi, baš kao što će se s njime Toyota nastaviti nadmetati za nove milijune pretežito zadovoljnih kupaca



Odvažniji dizajn, naglašenija fuknkcionalnost te potpuno, barem u trenutku lansiranja, izbacivanje dizelskog motora iz ponude najvažnije su karakteristike treće generacije Toyote Auris koja je nedavno imala svoju svjetsku prezentaciju.


Ono što dakle ponajprije cijenimo je odvažnost Toyote da se i u kompaktnom razredu nametne s nizom liderskih ambicija. Iako je istina Auris i dalje poprilično »umiveni« automobil, pažnju plijeni raskošnija prednja maska kao i vrlo zanimljivo oblikovani stražnji kraj. Unutrašnjost je također uznapredovala, ponajviše u činjenici da se u cjelosti prepustila digitalnom dobu. Materijali su i dalje vrlo kvalitetni, a zanimljiva je i paleta boja koja također uspješno rastjeruje mit o Toyotinoj konzervativnosti.


Krenimo konkretno, dužina Aurisa III je 4,37 metara, ili 4 centimetra više nego kod prethodnika, širina 1,79 metara ili 3 centimetra više što je već vidljivije u odnosnu na +4 dužine, kao što je narasla i međuosovinska udaljenost i to za velikih 4 centimetra. To se pak ima zahvaliti novorazvijenoj TNGA platformi koju koristi i aktualna generacija Toyote Prius.




Rekli smo i ponavljamo – Auris je dizelašima pokazao palac dolje. S razlogom jer nudi tri opcije agregata. Najmanji je benzinac snage 122 KS koja dolazi iz turbo motora zapremine 1,2 litre, a poznat nam je i iz aktualnog Aurisa. Slijede dva hibrida čija je snaga 122 ili 180 KS. Manjeg poznajemo i iz crossover modela CH-R – benzinac snage 180 KS potpomognut s dva elektromotora – dok je snažniji potpuni novitet čijoj hibridnosti kao pologa dolazi 2-litreni benzinac.


Detaljniji su podaci još uvijek nepoznati, no moramo istaknuti kako je »treća sreća«, kako se definirala najnovija Aurisova pojavnost, zaokupila veliku pažnju javnost. Tim više što su ove godine s kraja zime izostali brojniji konkretni noviteti što je inače karakteristika ovog dijela godine, dakako ponajviše zahvaljujući činjenici da je ožujak uvijek »postženevsko« vrijeme.


Auris III se tako nametnuo kao suvereni kompakt koji će bez većih problema nastaviti bitku za sam vrh najprodavanijeg automobila u klasi. Baš kao što će se s njime Toyota nastaviti nadmetati za nove i nove milijune – pretežito zadovoljnih kupaca. Ono što je još uvijek nepoznato konkretne su cijene, no ne bi se trebala značajnije mijenjati.