Unaprijeđena verzija

Opel Grandland X – Ultimate: Sprint na vrh klase

Edi Prodan

Snažni, i apsolutno primjereni motor, jako brzi 8-stupanjski automatski mjenjač te cjelokupna oprema, osim integralnog pogona, karakteristike su najnovijeg izdanja Opelovog crossovera GrandlandX



Sve ono što je nedostajalo prigodom pojave Opelovog kompaktnog crossovera GrandlandX, a za hrvatsko je tržište u kolovozu predstavljen u Sarajevu, sad je na okupu. Prošlog je tjedna naime predstavljen GrandlandX u Ultimate verziji što podrazumijeva ne samo bogati, sveobuhvatni paket opreme – ne, tu je sada i potentni dvolitreni, 177 KS snažni dizelski motor kao i maksimalno napredni automtski mjenječ s osam stupnjeva prijenosa.


Dodatni razlog za takvu odluku bio je i u činjenci da je, kako je istaknuo Seitz, od rujna do današnjih dana već naručeno, ili isporučeno, čak 70 tisuća GrandlandaX. Ono što je u tom prvom razdoblju bilo više nego jasno, posebno na velikim i bogatijim tržištima, iskazana je potreba upravo za raskošnijom snagom i jednakom takvom opremom. K tome, skoro 70 posto arudžbi zatraženo je s primjerice anatomskim AGR sjedalima kao što je svaki drugi kupac zatražio Grandland X s AFL-om, odnosno adaptivnim svijetlima koja automatski, ovisno o potrebi mijenjaju intenzitet.



SNAGA: 177 KSOKRETNI MOMENT: 400 NmMAX. BRZINA: 214 km/hUBRZANJE 0 DO 100 km/h: 9,1 sekundaPROSJEČNA POTROŠNJA: 4,8 lEMISIJA CO2: 126 g/kmTEŽINA: 1575 kg




Kad je ultimate oprema u pitanju, prvenstveno ističemo napredni navi 50 intellink sustav koji objedinajava sve potrebno, k tome i s ulazom i podrškom za androide kako bi s njih mogao preuzimati sadržaj, sve do google maps navigacije. Tu su i dvobojna karoserija, 19-inčni lakometalni naplaci, kao i cjelokupni sigurnosni sustav, sve do automatskog kočenja. Parkiranje je također jednostavno jer je automobil opremljen s 360-stupanjskim sustavom kamera, a u untrašnjosti je i niz luksuznih detalja. Baš kao i obilje komfora jer se prtljažnik s osnovnih 527 litara može povećati sve do 1652 litre. Dakako, tu je i »tunel« za skije i još mnogo korisnih pretinaca.


Dinamika vožnje je – odlična. Nametnuo se taj zaključak odmah nakon nekoliko kilometara. Mada i ne čudi jer kad se u suodnos stave težina i snaga, na 1 KS dolazi svega 8,89 kilograma tako da je jasna Grandlandova poletnost s takvim motorom. Optimizacija vožnje postiže se pak zahvaljujući sjajno izbalansiranom,peciznom i nadasve brzom 8-stupanjskom automatskom mjenjaču.



Najkasnije za 2019. godinu Opel najavljuje i plug-in, hibridnu dakle verziju Grandlanda X. K tome, ta će verzija imati i integralni pogon koji za sada kod ovog zanimljivog crossovera nije moguć, a ukupna snaga mogla bi iznositi i do 250 KS. Uspije li budući benzinac snage 180 konja te elektromotor, upravo je takva snaga i izgledna.



Potrošnja istina nije onakva kakvu se u kataloškim podacima predstavlja. Naime, postići prosjek od 4,8 litara na kraćim testnim vožnjama bilo je naprosto nemoguće. Prosjek se kretao između 5,8, za najnježnije vožnje, pa sve do 7,6 litara kad se nešto brže vozi autocestom ili pak na zahtjevnim usponima. Zaključak koji se nameće je stoga da je realna prosječna potrošnja, automobil je opremljen i stop&start sustavom, oko šest litara. Što je s obzirom na gabarite vozila itekako dobar rezultat.



Novi motor koji je nedavno predstavljen tek je prvi od serije koja slijedi. Prvi od noviteta koji dolaze je 1,5-litarski dizelaš. On mijenja aktualni zapremine 1,6 litara čija je snaga 120 KS. Manjelitražni će imati dvije opcije snage – 100 ili 130 »konja«. Benzinac 1.2 sa 130 KS koji danas dolazi u sprezi s automatskim mjenjačem, aktualni sa šest stupnjeva prijenosa, zamijenit će se upravo predstavljenim 8-stupanjskim. Nakon svega dolazi i novi benzinski stroj, turbo dakako, koji će iz 1,6 litara izvlačiti odličnih 180 KS.



Opel GrandlandX se u ultimate opciji odmah pojavljuje i na hrvatskom tržištu. Cijenu od 265 tisuća kuna, s obziorm na karakteristikie i sveobuhvatnost opreme, možemo smatrati itekako konkurentnom. Naprosto, modernim izgledom i s jednakom takvom konfiguracijom svih elemenata, dobiva se automobil za koji u svojim opcijama, većina konkurenata traži daleko više novca. Istina, ono što se i dalje ističe kao potencijalna mana za 20-ak posto kupaca, jer ostali to u pravilu ne traže, je – izostanak integralnog pogona. No, s obziom da je ovo izdanje perjanice Opelove ponude oblikovano na način da se posebno vodilo računa o »glasu naroda«, vjerujemo da potražnja za »pogonom« baš i nije bila izražena.