Rekonstrukcija staze

HRVATSKI OKTANSKI HRAM Radovi na Automotodromu Grobnik u punom su jeku

Miroslav Krpan

Rekonstrukcija staze teče po planu, a na proljeće bi trebala Grobnička ljepotica dobiti novo ruho

Rekonstrukcija staze teče po planu, a na proljeće bi trebala Grobnička ljepotica dobiti novo ruho

Vrijedi vjerovati ljudima i vremenskoj prognozi o kojima ovisi završni čin radova kako bismo prve proljetne dane 2018. godine proveli na Automotodromu Grobnik, hrvatskom oktanskom hramu 55



Dva su mjeseca prošla otkako su na Automotodromu Grobnik počeli radovi na rekonstrukciji trkaće staze i pripreme za polaganje novog asfalta na stazi dugoj 4.168,75 metara, što je prvi put korištena za utrku Prvenstva svijeta u motociklizmu, 17. rujna 1978. godine.


Od tada asfaltna podloga Automotodroma Grobnik nije mijenjana, pa tako zasigurno predstavlja raritet svjetskih razmjera.


Hladni zimski dani nisu smetnja većem broju radnika i desetak strojeva koliko se ovih dana nalazi duž staze obzirom da istovremeno teku radovi jedne od sedam predviđenih faza, ali istovremeno na više mjesta cjelokupnog kompleksa.




Već prilikom dolaska u zaleđe upravne zgrade Automotodroma Grobnik uočljive su promjene.


Zgrada što već četiri desetljeća prkosi vremenu dobila je novi plašt, zaštitne crno-crvene boje i upečatljiv naziv objekta koji će kroz dva mjeseca krenuti od »nule«, bit će to svojevrsni novi početak i to u značajnoj i znakovitoj godini kada se bilježi 40 godina od prve utrke održane na stazi automotodroma.


Ljudi i mehanizacija


Ljudi i mehanizacija



– Zadovoljni smo ostvarenim, što više po određenim pokazateljima smo i koji dan, možda i tjedan u prednosti u odnosu na plan. No, završetak sveobuhvatnih radova čije je finale polaganje novog asfaltnog sloja bit će provedivo u prvoj polovici ili sredinom ožujka kada se očekuju temperature zraka i površine u periodu od šest i više dana zaredom potrebnih za kvalitetno prijanjanje asfaltne mase na površinu. Pri samom je kraju izmjena svih predviđenih pozicija pasica, odnosno betonskih rubnjaka koji su na nekim mjestima dobili i drugi uzdužni red. Radi se na izmještanju vanjske ograde automotodroma na pozicijama 16 i 22 čime će se dobiti šire i sigurnije izlijetne zone. Uvjereni smo da ćemo kraj ožujka dočekati u novom ruhu što nam daje novi podstreh udomaćivanja već sada najavljenih brojnih skupina motociklista i automobilista iz većeg dijela Europe, s opravdanim smiješkom ocjenjuje dosadašnji tijek radova Zdenko Šantić, direktor Automotodroma Grobnik.


Na sve se pazi


Na sve se pazi



Uz sve radove koji su u tijeku, posebnu pažnju privlači i zona izlaska iz »Zagrebačkog zavoja« na ravni potez startno-ciljnog pravca koji s desne strane u smjeru vožnje doživljava znakovitu promjenu. S jedne strane na tom, ubuduće užem dijelu će se ostvarivati drugačijom putanjom veća brzina, ali istovremeno ulaz u »jedinicu« zasigurno će biti neznatno sporiji, ali sigurniji. Novim asfaltom prektit će se 55 tisuća četvornih metara staze i prilaza istoj, a zamijenit će se gotovo 2.300 metara pasica.


Automotodrom Grobnik ovih je dana veliko gradilište. Čekalo se četiri desetljeća, ali i dočekalo.» Prvi april« ove godine neće biti grobnička šala, bit će to dan kada će se već »debelo« voziti novim, zasigurno trenutno u svijetu najnovijim asfaltom jedne trkaće staze koja je svoj ne beznačajan svjetski renome stekla kasnih 70-tih i tijekom 80-tih nastupima najboljih svjetskih motociklista u okviru jedne od 13 održanih Grand prix utrka.


Radovi ne staju


Radovi ne staju



Vrijedi biti strpljiv, vrijedi vjerovati ljudima i vremenu, pardon, vremenskoj prognozi o kojoj ovisi završni čin radova i planirati prve proljetne dane 2018. godine provoditi na Automotodromu Grobnik čime će ovaj hrvatski oktanski hram uistinu nositi naziv »Grobnička ljepotica«.