Obilazak radova

Završena prva faza Zagrebačke obale: ‘Do kraja godine na terminalu koncesionar od svjetskog značaja’

Marinko Glavan

Foto Ivica Tomić

Foto Ivica Tomić

Zagreb Deep Sea terminal jedini je novi kapacitet za prekrcaj kontejnera na Sjevernom Jadranu i jedini terminal s dubinom mora od dvadeset metara, tako da je interes kompanija velik



RIJEKA – Nakon osvajanja hrvatskog nogometnog Kupa, ovo je drugi povijesni dan za Rijeku zaredom, rekao je ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, na svečanosti kojom je obilježen završetak radova na prvoj fazi novog kontejnerskog terminala na zagrebačkoj obali u Rijeci.


Novoizgrađeni terminal površinom je otprilike jednak kao četiri nogometna igrališta, s operativnom obalom duljine 400 metara i oko pet hektara skladišnog prostora za kontejnere, te dubinom mora većom od dvadeset metara uz samu obalu, što omogućava privez najvećih kontejnerskih brodova današnjice. Završetkom radova na zagrebačkoj obali završava i Rijeka gateway projekt, najveći i najznačajniji projekt Lučke uprave Rijeka, financiran kreditom Svjetske banke, u sklopu kojega je samo u izgradnju ovog terminala uloženo više od sto milijuna eura. 


– Bilo je puno problema i izazova u realizaciji ovog projekta, ali Rijeka danas piše svoju povijest, rekao je Butković, zahvalivši svim hrvatskim vladama, Svjetskoj banci i Gradu Rijeci na podršci projektu, na koji se nadovezuje izgradnja pola milijarde kuna vrijedne ceste D-403, najvećim dijelom financirane iz europskih fondova, koja bi trebala započeti tijekom ove godine.




– U tijeku je natječaj za koncesionara, na koji se u prvoj fazi javilo sedam svjetskih kontejnerskih operatera, što pokazuje da riječka luka ima potencijala _ rekao je Butković, proglasivši radove na prvoj fazi službeno završenima.


Foto Ivica Tomić


Foto Ivica Tomić



Riječki gradonačelnik Vojko Obersnel kazao je kako je emotivno vezan uz projekt Zagrebačke obale, jer u njemu kao gradonačelnik i član Upravnog vijeća Lučke uprave sudjeluje od samih početaka Rijeka gateway projekta 2013. godine. Projekt je za grad, istaknuo je, važan prvenstveno zbog lučke, ali i cestovne komponente.


– Uz kontejnerski terminal na Brajdici i Zagrebačku obalu, za koju kako smo čuli, postoji interes sedam velikih kompanija, možemo biti sigurni u budućnost luke, rekao je Obersnel.


Ravnatelj Lučke uprave Denis Vukorepa poručio je kako sa završetkom izgradnje prve faze Zagrebačke obale počinje novi investicijski ciklus na terminalu. 


– Sada slijede ulaganja koncesionara u potpuno opremanje terminala, a od budućeg koncesionara očekujemo dobre rezultate i najbolju poslovnu praksu. Zagreb Deep Sea terminal jedini je novi kapacitet za prekrcaj kontejnera na Sjevernom Jadranu i jedini terminal s dubinom mora od dvadeset metara, tako da je interes kompanija velik, a do kraja godine na terminalu ćemo imati koncesionara od svjetskog značaja.


Ovo je prijelomni dan riječku luku, završetak velikog Rijeka Gateway projekta, bez kojeg se luka ne bi razvijala, a ni opstala u lučkom biznisu, rekao je Vukorepa.


Gradnja Zagrebačke obale, uz već izgrađeni terminal Brajdica, prema riječima primorsko-goranskog župana Zlatka Komadine, svjedoči koliko je važna izgradnja infrastrukture, kao preduvjet razvoja luke, grada, regije i države.


Brojnim okupljenima obratio se i predstavnik Svjetske banke Todor Milčevski, rekavši kako su viziju projekta stvorili Lučka uprava i Grad Rijeka, uz podršku nekoliko vlada.


– U dva desetljeća koliko već gotovo traje Rijeka gateway projekt luka se razvijala, a najbolji je primjer terminal Brajdica, koji je bio dio Rijeka gateway 1 projekta, a od 2011. godine je pod uspješnom koncesijom, uz više nego udvostručeni promet, rekao je Milčevski.