"Kupujmo hrvatsko" na Korzu

Riječka šetnica u znaku domaćih okusa i mirisa

Biljana Savić

Snimio Ivica TOMIĆ

Snimio Ivica TOMIĆ

Kad bi se u košarici svake naše obitelji našlo samo pet posto više domaćih proizvoda, to bi značajno utjecalo na povećanje proizvodnje i zaposlenosti, a i na bolji standard naših građana



RIJEKA Puno je štandova bilo jučer na riječkom Korzu, pregršt mirisnih proizvoda – hrane, pića, meda, kozmetike, tekstila, igračaka, suvenira, čajeva, vina, likera… Ali to nije nikakva rijetkost. Specifičnost je u tome da je na tim štandovima sve redom bilo hrvatske proizvodnje. Domaće je ipak domaće, i sve je mirisalo na hrvatski proizvod.


Jer, jučer je u Rijeci održana 19. akcija Hrvatske gospodarske komore »Kupujmo hrvatsko«, koja je 1997. godine počela upravo u Rijeci, kad je svoje proizvode izložilo tek 25 izlagača. Jučer ih se sa svojim proizvodima u Rijeci predstavilo više od 150. HGK već 19 godina provodi akciju »Kupujmo hrvatsko« kako bi naglasila važnost promocije domaćih proizvoda vrhunske kvalitete, nositelja znakova »Izvorno hrvatsko« i »Hrvatska kvaliteta«.


Izuzev što boljeg plasmana hrvatskih proizvoda, na ovaj se način potiče konkuretnost i čuvaju radna mjesta. Akcija je organizirana u suradnji s Gradom Rijekom, a pod visokim pokroviteljstvom predsjednice RH Kolinde Grabar-Kitarović.  




 – Kad bi se u košarici svake naše obitelji našlo samo pet posto više domaćih proizvoda, to bi značajno utjecalo na povećanje proizvodnje i zaposlenosti, a u konačnici i na bolji standard naših građana, poručio je potpredsjednik HGK za turizam, trgovinu i financije Josip Zaher otvarajući jučer na riječkom Korzu akciju »Kupujmo hrvatsko« te poručio da je Hrvatska gospodarska komora u ovih 19 godina trajanja akcije ostvarila svoju osnovnu ideju, podigla svijest o važnosti proizvodnje i kupovine domaćih proizvoda.


Zamjenik gradonačelnika Rijeke Miroslav Matešić rekao je da u današnje vrijeme globalnog tržišta zaboravljamo na ono što je dobro i kvalitetno, zaboravljamo na naše domaće.


 – Ovakve akcije od velike su važnosti za poticanje proizvodnje, kao i za očuvanje radnih mjesta i što više budemo štitili nacionalnu proizvodnju, štitit ćemo nacionalni identitet i vlastite vrijednosti – rekao je Matešić.


Direktorica TZ Kvarnera Irena Peršić Živadinov istaknula je da je velika šansa gospodarstva i hrvatske proizvodnje u plasiranju domaćih proizvoda kroz turizam.


 – Turizam vam može pomoći plasirati vaše proizvode na tržište. Neka naša kvaliteta i okusi budu ono po čemu će nas gosti pamtiti, poručila je Peršić Živadinov.


Predsjednik HGK Županijske komore Rijeka Vidoje Vujić ustvrdio je da je akcija Kupujmo hrvatsko od 1997. godine do danas postala simbolom zaštite hrvatskih nacionalnih proizvoda, a da je tome tako svjedoči 150 gospodarstvenika koji danas izlažu na Korzu.


 – Izlaže i 20 tvrtki iz Primorsko-goranske županije. Od šezdesetak proizvođača prehrambenih proizvoda izlaže 15 proizvođača meda i mednih proizvoda, 13 proizvođača alkoholnih pića, osam proizvođača kozmetičkih proizvoda, sedam proizvođača tekstilnih proizvoda, kao i proizvođači ostalih kategorija; suvenira, čajeva, proizvoda od lavande, obuće, elektronike i  izdavači knjiga – kazao je Vujić, uz poruku da nije isto prljavo i čisto, pa tako nije ni hrvatsko i uvozno.