Dionica Rogovići-Matulji

Gradnja druge cijevi tunela Učka 2012.

Darko Pajić

Dovršetak druge cijevi tunela Učka, kao dijela posljednje 45 kilometara duge dionice punog profila od Rogovića i Matulja, u najboljem se slučaju može očekivati oko 2015.



RIJEKA Gradnja druge cijevi tunela Učka trebala bi početi sredinom naredne godine kao dio posljednje dionice punog profila istarskog ipsilona planirane za gradnju između Rogovića i Matulja u dužini od oko 45 kilometara.


Idućeg utorka, 14. lipnja na odmaralištu Mirna predsjednica hrvatske Vlade Jadranka Kosor pustit će u promet dionicu punog profila dugu 50 kilometara od Kanfanara do Umaga s kojom će biti završen tzv. zapadni krak ipsilona od Umaga do Pule dug 81 kilometar.


Tu se idućeg tjedna uvodi zatvoreni sustav naplate cestarine, koja će za osobni automobil iznositi 37 kuna. Zatvoreni sustav naplate važit će i na relaciji Rijeka-Pula, gdje će cijene putovanja ostati jednake kao i dosad, odnosno ukupno 40 kuna za osobni automobil od čega je 28 kuna za prolaz tunela Učka. 




 Kako ističe generalni direktor BINA Istre, David Gabelica oko 138 milijuna eura investirano je u puni profil dionice Kanfanar-Umag, čemu treba pridodati i otvorenje pet kilometara dugog poteza između Pule i Pomera, koji je prometno kratak, ali izuzetno važan, jer u prometnom smislu ima ulogu nove pulske obilaznice. Te dionice nisu i jedine predviđene za puštanje u promet ove godine. 


 – Na pravcu između Rijeke i Pule u visokoj fazi izgradnje je dionica Kanfanar-Rogovići duga 18 kilometara, koju namjeravamo pustiti u promet u listopadu ove godine. Tada će istarski ipsilon svugdje imati profil autoceste osim na zadnjoj dionici između Rogovića i Matulja na kojoj se nalazi i tunel Učka.



 Dva vijadukta – Mirna i Lim do daljnjega će biti jedini izuzetak na ipsilonu, jer na ovim objektima nije izgrađen puni profil. U BINA Istri izračunali su kako im ta investicija trenutno nije isplativa, niti prometno opravdana, jer na ovim objektima niti u razdoblju najvećeg ljetnog opterećenja nema gužvi, pa su stoga sredstva za gradnju preusmjerena u druge dionice ipsilona



Tu pripremamo projektnu dokumentaciju i očekujemo da bi sredinom iduće godine mogli započeti s gradnjom druge cijevi tunela Učka, koji će upravo ove godine navršiti 30 godina od puštanja u promet, ističe Gabelica.


Ovog listopada će otprilike polovica ceste od Rijeke do Pule dobiti puni profil i četiri prometne trake. No, nakon puštanja u promet dionice Kanfanar-Rogovići povećat će se i cestarina za osam kuna, pa će korištenje istarskog ipsilona između Rijeke i Pule koštati 48 kuna za osobni automobil.


Kako još uvijek nisu dovršeni projekti, a kamoli potpisani ugovori, preuranjeno je procjenjivati koliko će godina biti potrebno za izgradnju druge cijevi tunela Učka. U najboljem slučaju projekt bi mogao biti dovršen oko 2015. godine.