Vodeći u Hrvatskoj

Prvoj riječkoj hrvatskoj gimnaziji EU projekt od 284.000 eura: Prvi će raditi gimnazijski kurikulum za sportaše

Ingrid Šestan Kučić

Namjera je promijeniti pristup poučavanju kako bi se učenicima sportašima olakšalo školovanje – Prva riječka hrvatska gimnazija  / Snimio Ivica TOMIĆ

Namjera je promijeniti pristup poučavanju kako bi se učenicima sportašima olakšalo školovanje – Prva riječka hrvatska gimnazija / Snimio Ivica TOMIĆ

Ideja PRHG-e je uvesti i nove metode poučavanja bazirane na novim tehnologijama koje će mladim sportašima omogućiti praćenje školskog gradiva i prilikom višemjesečnog izbivanja s nastave



RIJEKA Prva riječka hrvatska gimnazija prva je hrvatska škola koja je dobila projekt u okviru Erasmus + Sporta zahvaljujući kojem će Europska komisija financirati izradu novih gimnazijskih sportskih kurikuluma. Riječ je o projektu koji će trajati dvije godine i u koji je Riječka gimnazija uključila 6 inozemnih partnera, a s dobivenih 284 tisuće eura škola će pokušati osmisliti model koji će mladim sportašima omogućiti ostvarivanje dualnih karijera.


Pojašnjavajući kako su unatoč postojanju gimnazijskih odjela za sportaše učenici koji istovremeno ostvaruju sportske karijere u neravnopravnom položaju u odnosu na ostale učenike ravnateljica Jane Sclaunich ističe kako hrvatski školski sustav ne promišlja da bi sportaši trebali graditi dvostruke karijere.



U realizaciju projekta uključit će se i cijeli niz vanjskih suradnika, članova sportskih saveza i olimpijskih odbora, kao i sadašnji te bivši učenici škole. Već krajem veljače Riječka gimnazija, kao nositelj projekta, ugostit će inozemne partnere, a jedan o prvih koraka u projektu bit će provedba istraživanja među sadašnjim i bivšim učenicima sportašima kako bi se detektirale najčešće prepreke tijekom školovanja, a potom će se pristupiti izradi kurikuluma za sportaše.





– O tome se ne promišlja čak ni u novoj kurikularnoj reformi, a radi se o vrhunskim sportašima koji imaju treninge i dva puta dnevno ili su pak hrvatski reprezantativci, a takvih smo u našoj školi imali cijeli niz. S druge strane postoje nadareni sportaši koji na kraju ne postignu vrhunske rezultate jer zbog školskih obaveza odustanu od sportske karijere. Sportaši su skupina unutar školskog sustava kojoj treba posvetiti posebnu pažnju, jer ako mladi moraju birati između škole i sporta, to nije dobro. Treba im omogućiti jedno i drugo, pojašnjava ravnateljica. Stoga je ideja Riječke gimnazije stvoriti novi kurikulum, ali uvesti i nove metode poučavanja bazirane na novim tehnologijama koje će mladim sportašima omogućiti praćenje školskog gradiva i prilikom višemjesečnog izbivanja s nastave.


– Želimo promijeniti pristup poučavanju kako bismo im olakšali školovanje. To ne znači da će biti zakinuti za stečena znanja, već im želimo olakšati pristup znanju primjerice učenjem na daljinu, navodi Sclaunich.


U osmišljavanje novog oblika gimnazijskog školovanja za sportaše uključili su se Champions Factory iz Bugarske, grčko sveučilište Tesalia, istanbulski Centar za sport i kulturu, španjolska udruga za podršku mladim nogometašima te talijanska sportska udruga za mlade sportaše.


– Ustanove šest zemalja pokušat će u dvije godine stvoriti održivi model dualnih karijera, a u projekt će se uključiti i 120 sadašnjih i bivših sportaša tih zemalja. Angažirat će se i cijeli niz sportskih djelatnika i trenera, a krajnji je cilj promijeniti stajalište prema dualnim karijerama za koje ne postoje u sadašnjem sustavu jasno strukturirani kurikulumi i pristupi poučavanju, kaže ravnateljica.