Radovi počinju krajem godine?

Projekt vrijedan 500 milijuna kuna: zbog izgradnje riječke ceste D-403 rušit će se 60 objekata

Darko Pajić

Gradnja ceste D-403 podijeljena je po fazama, te su najvažniji objekti tunel Podmurvice (1.250 metara), vijadukt Piopi (316 m) i vijadukt Mlaka (144 m). Cesta je u najvećem dijelu trotračna



RIJEKA  Gradnja ceste D-403 trebala bi započeti krajem ove ili početkom naredne godine i to unutar čvora Škurinje, gdje se planira uređenje spoja sa Osječkom ulicom, te Hrvatske ceste rade na pripremi prvog natječaja za cestu D-403, koji bi trebao biti objavljen tijekom jeseni. Na čvoru Škurinje planiraju se početni i manji radovi ukoliko se uzme u obzir da je cesta ukupno duga 3,2 kilometra, kao i da su još uvijek u fazi rješavanja imovinsko-pravni odnosi, koji su prilično zahtjevni, jer je predviđeno rušenje oko 60 objekata na trasi buduće ceste. Cijeli projekt je ukupno vrijedan oko 500 milijuna kuna, te bi izgradnja prema planovima HC-a trebala biti dovršena u roku od četiri godine, što znači da bi cesta D-403 mogla biti u prometu u drugoj polovici 2018. godine, što je otprilike godinu dana kasnije od planiranog završetka izgradnje novog terminala na Zagrebačkoj obali. No, taj je rok u ovom trenutku neslužben, te može biti otvorena opcija gradnje ceste u kraćem vremenskom periodu, što će se vidjeti nakon raspisivanja natječaja za građenje na svim dionicama.


   Kako navode u Hrvatskim cestama, ukupno je predviđeno ishodovanje 10 građevinskih dozvola, a zasad je odobrena građevinska dozvola za prvu fazu raskrižja u čvoru Škurinje, dok su ostale poddionice na razini lokacijske dozvole. Gradnja ceste D-403 podijeljena je po fazama, te su najvažniji objekti tunel Podmurvice (1.250 metara), vijadukt Piopi (316 m) i vijadukt Mlaka (144 m). Cesta je u najvećem dijelu trotračna, a osim što će predstavljati izravnu vezu obilaznice i novog kontejnerskog terminala luke, kao nova gradska prometnica povezivat će naselja Škurinje, Podmurvice i Mlaku, jer će se s ceste D-403 urediti i spojevi na Osječku, Zvonimirovu i Baračevu ulicu. Spojevi na mrežu gradskih ulica predviđeni su s dvije prometne trake.


   Projekt ceste D-403 ujedno je dio Rijeka Gatewaya, koji je proglašen strateškim investicijskim projektom RH, te će gradnja objekata infrastrukture na riječkom prometnom pravcu biti kandidirana za sufinaciranje iz sredstava strukturnog Kohezijskog fonda Europske unije.