Primorskoj kuća

Primorsko-goranska kašetica: U Rijeci otvoren Centar autohtonih proizvoda

Sanja Gašpert

Foto V. Karuza

Foto V. Karuza



RIJEKA Manifestacijom Udruge za promociju i primjenu ekološke pčelarske etike Biopčela, »Medni poljubac«, koja promovira ekološku pčelarsku proizvodnju, a održava se posljednjih nekoliko godina prigodno 14. veljače, na Valentinovo, jer se njome žele promovirati medni okusi, danas je u Rijeci, na katu Primorske kuće, na adresi Krojačka 1, otvoren Centar autohtonih proizvoda Primorsko-goranska kašetica. Riječ je o prezentacijsko-izložbenom prostoru u kojem će se organizirati manifestacije, promocije, izložbe, edukacije i radionice, s ciljem promocije i razvoja autohtonih proizvoda Primorsko-goranske županije, kao i povećane prepoznatljivosti materijalne i nematerijalne baštine turističke destinacije Kvarnera.


– Primorsko-goranska županija je zajedno s Turističkom zajednicom grada Rijeke htjela udahnuti život Primorskoj kući, s ciljem promocije autohtone poljoprivredne proizvodnje, ali i stavljanja kulturne baštine u funkciju turizma i gospodarstva. Bogatstvo različitosti našeg kraja nešto je što moramo ponuditi, a ovaj Centar ujedno bi trebao olakšati put na tržište našim proizvođačima, kazao je primorsko-goranski župan Zlatko Komadina, dodajući kako je prošle godine uređen donji kat objekta u kojem je otvorena Primorska konoba, koja nudi autohtona jela domaćeg kraja.Primorsko-goranska kašetica zajednički je projekt Primorsko-goranske županije i Centra za poljoprivredu i ruralni razvoj PGŽ-a.


– Cilj ovog Centra je promocija autohtonih proizvoda naše županije. Drago nam je da je Županija prepoznala prednosti ovakvog projekta, ali i sličnih programa koji promoviraju naše domaće proizvođače i njihove proizvode te je u ovoj godini za takve projekte u županijskom proračunu osigurano 500 tisuća kuna. Ovaj Centar promovirat će proizvođače, ali i krajeve iz kojih dolaze, dakle, cijelu našu županiju. Također, bit će on i mjesto razmjene znanja i iskustava, kazao je Dalibor Šoštarić, ravnatelj Centra za poljoprivredu i ruralni razvoj PGŽ-a.Suradnica za promociju i razvoj Centra za poljoprivredu i ruralni razvoj PGŽ-a Tea Cimaš istaknula je kako je Primorsko-goranska kašetica brand koji okuplja sve proizvođače autohtonih proizvoda, promovira njih i njihove proizvode te im olakšava izlazak na tržište.




– Kašetica je osmišljena kao mjesto razmjene znanja i okupljanja svih proizvođača, ali i udruga, institucija te građana baziranih na proizvode koji promiču ekološku proizvodnju te kroz rad promoviraju ideje razvoja ekološke svijesti i održivog razvoja. Kroz organizirane promocije i degustacije te tjednu manifestaciju Tržnica Kašetica, u Kašetici će se prodavati autohtoni proizvodi različitih proizvođača s područja županije, a ti će se proizvodi, također, naći i u promotivnim poklon paketima – kašeticama, koje je za potrebe branda osmislio i izradio arhitekt Ivan Juretić, kazala je Cimaš.


Član Skupštine Udruženja pčelarskih udruga PGŽ-a Branko Vidmar predstavio je uzorke meda, njih čak 111, koliko ih je sudjelovalo na prošlogodišnjem, 11. Zlatnom ulištu, natjecanju pčelara u ocjenjivanju kvalitete meda.– Imali smo čak 111 medova iz 12 hrvatskih županija, a prvi puta na natjecanje je pristigao i jedan uzorak iz Slovenije. Godinu prije imali smo 68 medova, znači da smo skoro duplo porasli, sve to pokazuje kako interes za pčelarstvom raste, a posebice veseli činjenica da sve veći interes iskazuju mladi. Ovaj Centar pokazuje kako rad pčelarskog sektora prepoznaje i Primorsko-goranska županija, što nas posebno veseli, kazao je Vidmar.