EU projekt

“Pokreni promjenu”: Viškovski učenici lajkali različitost

Andrej Petrak

Članice projektnog tima viškovske škole pokrenule su, kažu, »oluju u mozgovima« kako bi osmislile vlastiti školski projekt za učenike petog razreda, naslovljen »Šeraj pozitivu, lajkaj različitost«



VIŠKOVO Osnovna škola Sveti Matej Viškovo jedna je od petnaest škola u Hrvatskoj izabrana za sudjelovanje u projektu Foruma za slobodu odgoja »Pokreni promjenu!«. Projekt »Pokreni promjenu: prihvaćanje rizika kroz interkulturalno obrazovanje i volontiranje« financira Europska unija kroz Erasmus+ program, a za cilj ima promociju demokratskih vrijednosti, ljudskih prava, interkulturalnog razumijevanja i aktivnog građanstva među mladima u Hrvatskoj, Sloveniji, Velikoj Britaniji i Italiji kako bi postali odgovorni i zreli članovi društva koje postaje sve raznolikije.


Namjera je osnažiti učitelje, djecu, mlade te njihove roditelje u razumijevanju i prepoznavanju složenosti i izazova demokratskog društva, kao i jačati njihove osobne, socijalne i građanske kompetencije.


Socijalne vještine 




Članice projektnog tima viškovske škole pokrenule su, kažu, »oluju u mozgovima« kako bi osmislile vlastiti školski projekt, naslovljen »Šeraj pozitivu, lajkaj različitost«. Projekt je namijenjen učenicima petih razreda i njihovim roditeljima, a provodi ga tim koji čine profesorice Ines Kovač, Dijana Saraja, Tatjana Makovac, Milana Jakšić, Jasmina Mamula, Ivana Marčelja te pedagoginja Jasna Pipinić. Cilj je kod učenika razviti socijalne vještine važne za interakciju s vršnjacima, poticati suradnju i međusobno uvažavanje djece te povećati bliskost i toleranciju različitosti među vršnjacima. Aktivnosti su osmišljene interdisciplinarno i međupredmetno, a provode se na satovima hrvatskog jezika, matematike, glazbene kulture, informatike te satovima razrednog odjela. Što su učenici, roditelji i učitelji naučili?


– Osvijestili su da je svatko odgovoran za svoje ponašanje, a na nama je da pokušamo dati sve od sebe kako bismo pokrenuli promjenu. Naučili su koje su ljudske osobine potrebne da bismo bili dobri ljudi. Osvijestili su vlastitu moć za pokretanje promjena u svakodnevici. Naučili su što je identitet te da je svatko od nas poseban i jedinstven, neponovljiv. Osvijestili su da je etiketiranje – pripisivanje negativnih karakteristika nekoj osobi ili skupini na temelju predrasuda. Svi zajedno naučili smo da je lijepo podržati različitost te uvidjeti sličnost među djecom i mladima, objašnjava pedagoginja Jasna Pipinić.


Himna projekta 


Na satovima hrvatskog jezika pisali su stihove himne projekta, pripremali igrokaz Cvjetna livada, izrađivali stripove na temu tolerancije i prihvaćanja različitosti. Na satovima glazbene kulture uvježbali su pjevanje himne projekta »Šeraj pozitivu, lajkaj različitost«, koju je uglazbila Ivana Marčelja, a aranžer i snimatelj je redoviti školski suradnik Aleksandar Valenčić. Himna projekta premijeru je doživjela na školskoj priredbi, u izvedbi učenika petih razreda, nosioca projekta, učiteljica članica projektnog tima te školskih zborova.


– Uz veliko hvala na trudu i ljubavi koju je uložio u stvaranje himne projekta, učenici i učitelji OŠ Sveti Matej Viškovo poručuju: »Šeraj pozitivu, lajkaj različitost!«, ističe Jasna Pipinić. Projekt se nastavlja i tijekom školske godine 2018./2019.


»Zajedno do cilja«


U sklopu projekta provedena je socijalizacijska šetnja »Zajedno do cilja«, s namjerom da se pokaže da se svi petaši mogu uspješno družiti i zajedno rješavati postavljene zadatke, bez obzira na interesne, fizičke i intelektualne razlike. Sve spoznaje do kojih su učenici došli tijekom socijalizacijske šetnje pretvorili su u stripove i plakate o prijateljstvu i toleranciji, na satovima informatike.