Novo ruho tržnice

NARUČENA NOVA OPREMA Franolićevi kiosci odlaze s riječke place, stiže novi raspored prodajnih mjesta

Orjana Antešić

Povećanja cijena zakupcima s početkom iduće godine neće biti / Foto Vedran KARUZA

Povećanja cijena zakupcima s početkom iduće godine neće biti / Foto Vedran KARUZA

Ugovoreni kiosci i prodajni štandovi trebali bi biti postavljeni najkasnije do kraja siječnja 2018. Novina je i da u Verdijevoj ulici više neće biti fiksnih prodajnih mjesta



RIJEKA – Svi prodajni kiosci na riječkim tržnicama, koji su vlasništvo Ivana Franolića i njegove tvrtke »Ana«, do konca siječnja bit će zamijenjeni novima, i to onima iz Euromodula. Naručeno je 90 aluminijskih kioska i proveden je natječaj na koji se, doznajemo u Rijeka plusu, javio samo Euromodul. Posao je u fazi da je ugovor potpisan, a novi upravitelj riječkih tržnica, gradsko poduzeće Rijeka plus, za njih će, s PDV-om, platiti ukupno 5,6 milijuna kuna. Direktor Rijeka plusa Željko Smojver navodi da će se sredstva za tog najskupljeg dijela tržničke opreme osigurati kreditom.


Valja podsjetiti kako od srpnja ove godine, kada je Grad vratio tržnice pod svoje skute, Rijeka plus unajmljuje svu tržničku opremu potrebnu za njihovo nesmetano funkcioniranje od tvrtke Ivana Franolića. To je objašnjeno kao nužno tranzicijsko razdoblje koje ovo gradsko poduzeće treba da se, kao novi koncesionar, pripremi za nabavku nove opreme i kompletne obnove riječkih tržnica. Doduše, da u Gradu Rijeci više nemaju namjeru dodjeljivati koncesiju za tržnice privatniku znalo se još početkom ove godine. Da procedura bude zadovoljena, Rijeka plus raspisao je i javni natječaj za rentanje tržničke opreme i, očekivano, ponudu je dao samo bivši koncesionar kojemu će za najam štandova, kioska i ostale prateće opreme do konca ove godine Rijeka plus platiti ukupno blizu 700.000 kuna.


Zeleno i bež


Osim s Euromodulom za isporuku novih 90 kioska, u Rijeka plusu u proteklih su par mjeseci proveli još dva natječaja za nabavku opreme koja će se instalirati na centralnu, tržnicu Brajda i onu na Zametu. Za nabavku 50 drvenih štandova s tendom, vrijednih ukupno 241.000 kuna, ugovor je potpisan s firmom Fest iz Ozlja dok će nabavka 130 stojnica, odnosno drvenih pultova s postoljem, ići preko tvrtke Proklima tim iz Zagreba. U istom paketu isporučit će se i dodatnih 200 postolja što će koštati dodatnih 220.000 kuna.





U Rijeka plusu vjeruju da će uspjeti podignuti atraktivnost tržnice Brajda i njezina paviljona, u čije je uređenje Grad u godinama najžešće krize uložio oko tri milijuna kuna da bi taj objekt i nakon tih zahvata zjapio sablasno prazan. Prema podacima koje smo dobili iz Rijeka plusa, tržnica na Brajdi najmanje je interesantna zakupcima, i to onima koji zakupljuju svoje štandove i prodajna mjesta na godinu dana. Na centralnoj tržnici, naime, takvih je 188, na Zametu 16, Donjoj Vežici 9, a na Brajdi tek 6.



Prema navodima Smojvera, u tijeku je natječaj za nabavku 50 novih suncobrana, a još se mora odabrati i izvođač za radove na, kako to deklariraju u Rijeka plusu, revitalizaciji betonskih štandova na glavnoj i tržnici Brajda, njih ukupno 128. Ovim zahvatima, osim saniranja oštećenja i same obnove pultova, postavit će se i novi nosivi stupovi i nove tende koje će biti unificirane i u zeleno-bež boji. Uz suncobrane u zelenoj boji, bit će to novi vizualni identitet riječkih tržnica na kojem se radilo u suradnji s Konzervatorskim odjelom Rijeka, objašnjavaju u Rijeka plusu.


Sva ugovorena oprema trebala bi biti isporučena do konca ove godine, a sukcesivna zamjena trebala bi započeti u drugoj polovini prosinca. U Rijeka plusu vjeruju da će novi kiosci i prodajni štandovi na centralnoj tržnici, Brajdi i Zametu biti postavljeni najkasnije do konca siječnja nadolazeće godine. Za razliku od prodajnih štandova, postavljanje novih kioska zahtijeva određene pripreme i dodatne zahvate na uređenju njihovih postolja, napominju u Rijeka plusu i ističu kako će se kroz sve to vrijeme život i prodaja na tržnicama normalno odvijati.


Zamet i Vežica?


Oko tržnica na Zametu i na Donjoj Vežici još uvijek nema konkretnih odgovora oko njihova budućeg statusa po isteku ove godine. Kao što je poznato, ove dvije tržnice nisu u vlasništvu Grada Rijek, već je riječ o imovini Franolićeve firme »Ana« od koje ih Rijeka plus u ovom trenutku unajmljuje. Mjesečna je cijena zakupa tržnice na Donjoj Vežici, koja raspolaže s 904 četvorna metra zatvorenog prostora, 10.500 kuna, dok za 926 četvorna metra zemljišta i 301 »kvadrat« tržničkog platoa na Zametu Rijeka plus mjesečno dodatno plaća još 27.000 kuna. Čelnik Rijeka plusa Željko Smojver napominje kako je riječ o uhodanim tržnicama na koje su navikli i kojima gravitiraju stanovnici iz tih dijelova Rijeke te je cilj i nadalje ih zadržati na tim lokacijama. Pitanje je samo hoće li će ih Rijeka plus otkupiti ili će ih i nadalje unajmljivati, ako ne dođe do dogovora oko njihove kupoprodaje.


Smojver navodi da je oko vrijednosti ovih nekretnina u tijeku procjena od strane ovlaštenih sudskih vještaka. U Rijeka plusu vjeruju da će najavljena ulaganja od 20 milijuna kuna u riječke tržnice biti dovoljna, kako za kupnju nove opreme, tako i tržnica Zamet i Vežica.


»Čišćenje« Verdijeve


Na upit o mogućim novim cijenama za zakupce na riječkim tržnicama, direktor Rijeka plusa decidiran je kako s početkom iduće godine neće doći do njihovog povećanja. Moglo bi, međutim, doći do novog rasporeda prodajnih mjesta na glavnoj riječkoj tržnici zbog, objašnjavaju u Rijeka plusu, zajedničke intencije riječkog Odjela za urbanizam, konzervatora i Mjesnog odbora Luka da se prostor oko Kazališnog trga čim više oslobodi.


Ova inicijativa ide u pravcu da bi se prostor Verdijeve ulice »oslobodio« od fiksnih prodajnih mjesta kao što su betonski pultovi i kiosci. Drugim riječima, djelatnost tržničke prodaje i dalje bi se odvijala na tom prostoru između prvog i drugog paviljona, ali samo na pultovima koji bi se po završetku radnog vremena tržnice mogli ukloniti. U Rijeka plusu kažu da je izrada novog plana prodajnih mjesta na centralnoj tržnici u završnoj fazi, nakon čega će se s predstavnicima zakupaca održati zajednički sastanak na ovu, nesumnjivo, vruću temu. Jer, dirnuti u neko prodajno mjesto na glavnoj riječkoj tržnici, pogotovo na »top« lokaciji, kakvim se smatra upravo prostor između prva dva paviljona, teško da će proći bez burnih reakcija dosadašnjih zakupaca.