Svakodnevica riječkog naselja

IMA LI OVOM KRAJA? Srdoči se i dalje guše u prašini i buci, ništa im bolje neće biti ni na jesen

Ljiljana Hlača

Foto V. Karuza

Foto V. Karuza

Podsjetimo, na Srdočima se gradi, gradilo se ili će se graditi na nekoliko lokacija. Prvo i ono najveće je na raskrižju Ulice Martinkovac (DC304) i Ulice Miroslava Krleže (LC58044) – a riječ je o rotoru Martinkovac



RIJEKA Riječko naselje Srdoči mjesecima se guši u građevinskim radovima. Doslovno. Prašina, buka, gužve i čekanja u kolonama – to su svakodnevica za lokalno stanovništvo. U tom ritmu Srdoči će ući i u jesen.


Podsjetimo, na Srdočima se gradi, gradilo se ili će se graditi na nekoliko lokacija. Prvo i ono najveće je na raskrižju Ulice Martinkovac (DC304) i Ulice Miroslava Krleže (LC58044) – a riječ je o rotoru Martinkovac. To je gradilište još uvijek aktivno.


U tijeku je i izgradnja nove ceste iz Ulice Tina Ujevića prema Ulici Dražice, a sljedeći tjedan prema najavama izvođača GP Krka trebala bi krenuti gradnja stambene ulice planske oznake OU10a-faza 1 na Martinkovcu. Tijekom ljeta se kopalo radi polaganja vodovodne infrastrukture u Ulicama Miroslava Krleže, Bartola Kašića (kod Plodina) i Mate Lovraka. Za ovaj dio priče, grubi radovi su gotovi. Završen je i rotor kod OŠ Srdoči.


Čeka se asfalt 




Kada je o komunalnoj infrastrukturi riječ, na trasi Ulica Miroslava Krleže, Bartola Kašića i Mate Lovraka mijenjale su se vodovodne cijevi – ukupno 849 metara. Radovi su počeli u svibnju. Ulica Miroslava Krleže je trenutno zatrpana, a jučer se zatrpavala i Ulica Bartola Kašića kod Plodina. No, ne treba se previše veseliti jer asfaltiranja neće biti tako brzo. Predstoji ispitivanje položenih cijevi, što može potrajati mjesecima. Ipak, ugovoreni rok za zvršetak ovih radova studeni. Stoga je za očekivati da će se još neko vrijeme ovim ulicama prometovati pod određenim ograničenjima i prašinom.


Foto Vedran Karuza


Foto Vedran Karuza



Zatim je tu rotor Martinkovac, s kojim se krenulo još lani u listopadu. On je trebao biti gotov za svega pet mjeseci, ali čini se da se investitor Hrvatske ceste malo preračunao; ušao je u projekt bez da je prethodno riješio imovinsko-pravnu priču. Slično se trenutno događa i s cestom koja stoji na lokaciji Bok na Drenovi. Uglavnom, ovdje se vozač stvarno mora »naoružati« strpljenjem kod uključivanja iz smjera Srdoča u promet na glavnu cestu. Promet se jučer na tom dijelu regulirao privremenom signalizacijom i – što bi se reklo »na palentu«: naime, radnici su preuzeli ulogu bijelih patrola.


– Kod pripreme za izvođenje radova na uređenju kružnog raskrižja Ulice Martinkovac i Ulice Miroslava Krleže u vrijednosti radova 7,5 milijuna kuna (ovo je iznos bez PDV-a op.a) bilo je velikih imovinsko-pravnih problema s pojedinim vlasnicima nekretnina u obuhvatu zahvata, stoga izvođač radova nije mogao biti uveden pravovremeno u sve faze radova i na sve dijelove gradilišta – ističe investitor HC.


– Trenutno stanje gradilišta je takvo da su imovinsko-pravni problemi iza nas, a u tijeku je tehnički iznimno zahtjevna faza na oborinskoj odvodnji. Zbog toga su napravljeni iskopi u kolniku koji dosežu dubine čak i do pet metara. Radi se u uvjetima skučenog prostora i vrlo gustog prometa, stoga radovi kao takvi predstavljaju pravi izazov za svakog izvođača, naveli su u Hrvatskim cestama, ističući da je do produljenja roka došlo i zbog »nemogućnosti korištenja alternativnih pravaca i/ili isključivanja pojedinih kategorija vozila«.


– Stoga izvođač radova stalno mora izvoditi radove pod punim prometnim opterećenjem i omogućiti prometovanje u svim smjerovima i za sva vozila, što iziskuje dodatni oprez kod uspostave privremene regulacije i kod samih radova – rečeno je u HC-u. Bilo kako bilo, investitor je asfaltiranje rotora najavio za rujan.


Foto Vedran Karuza


Foto Vedran Karuza



Cesta u studenom 


– U rujnu će napokon biti riješena višegodišnja problematika oko realizacije izgradnje kružnog toka na vrlo frekventnom raskrižju, a ujedno će biti riješena dugogodišnja problematika oborinske odvodnje s prometnica i iz naselja Srdoči – naveli su iz Hrvatskih cesta.


Kada je riječ o gradnji ceste (prva faza) koja će spajati Ulicu Tina Ujevića s Ulicom Dražice u smjeru istok – zapad; tu je jučer bilo dosta živo. Bager se probijao kroz »zeleni dio«, krčio zelenje, poravnavao zemlju. Prva faza ovog projekta obuhvaća izgradnju ceste od oko 150 metara, a ugovoreni rok za završetak prve faze je studeni. Gradi se dvosmjerna cesta, širine 6 metara, sa svom opremom (nogostupi, oborinska odvonja, instalacije za plin, telekomunikaciju).


Foto Vedran Karuza


Foto Vedran Karuza



I za kraj, sljedeći tjedan trebala bi početi gradnja stambene ulice planske oznake OU10a-faza 1 na Martinkovcu. No, ovaj zahvat lokalno stanovništvo ne bi trebalo osobito osjetiti jer ulica prolazi kroz neurbanizirano područje. Prva faza uključuje izgradnju ceste u dužini od 70 metara, bit će dvosmjerna ulica s nogostupima i zelenim površinama. U trupu ceste položit će se sve instalacije.


Ljudi su ogorčeni, ali treba biti strpljiv


Ljudi zovu i ogorčeni su, ali pozivam na strpljenje, komentirala je građevinsko-prometnu situaciju na Srdočima predsjednica MO Srdoči Željka Matković.


– Dobro je da se nešto radi, dobro je da ćemo dobiti kružni tok Martinkovac koji čekamo preko 20 godina, i novu komunalnu infrastrukturu. Sve ovo će biti gotovo za nekoliko mjeseci i onda ćemo svi zaboraviti na to, a nove stvari će nam ostati. Sve ovo nije nikakav problem koliko će tek teško biti kada se izgradi Martinkovac (u planu su neboderi op.a.) gdje će doći preko 1.500 ljudi, a Grad Rijeka nema sluha da probije novu cestu prema Zametu i prometno rastereti ovaj dio grada – poručila je Željka Matković.