Spojen južni vijadukt Kuk dug 350 metara

Dionica zaobilaznice Sv. Kuzam – Križišće u prometu krajem 2012.

Darko Pajić

Time je završen najteži dio posla na poddionici na kojoj se nalazi i tunel Burlica dug više od 700 metara koji je u obje cijevi izbetoniran te samo preostaje završno asfaltiranje



RIJEKA Posljednji armaturni sanduk jučer je naguran i postavljen na stupove južnog vijadukta Kuk dužine 350 metara i time je spojen jedan od najzahtjevnijih objekata na gradilištu dionice riječke zaobilaznice Sveti Kuzam – Križišće. Djelatnici tvrtke Hidroelektra tako su završili najteži dio posla na lotu 3, poddionici na kojoj se osim vijadukta Kuk nalazi i tunel Burlica dug više od 700 metara, koji je u obje cijevi izbetoniran te sada samo preostaje obaviti završno asfaltiranje. Jučer spojeni vijadukt Kuk izgrađen je na nepristupačnoj lokaciji, stupovi se nalaze na 50-tak metara iznad tla te se na zapadnoj strani do objekta dolazi kroz predusjek, gdje je iskopano oko 110.000 kubika materijala. Ovisno o vremenskim uvjetima, vijadukt bi mogao biti asfaltiran već do kraja godine, a rok dovršenja lota 3 je sredina travnja iduće godine. Ti rokovi ipak ne znače da će u tom razdoblju cesta biti puštena u promet jer je rok za dovršetak prvih dviju poddionica između čvora Sv. Kuzam i budućeg čvora Hreljin 31. srpnja iduće godine. Ukoliko sve bude teklo u skladu s planovima, postoji mogućnost da bi polovica posljednjeg istočnog nastavka riječke obilaznice mogla biti otvorena već za iduću turističku sezonu, pa bi se donekle smanjilo ljetno opterećenje čvora Bakar i čvora Sv. Kuzam jer bi u prijevremenom režimu bio i čvor Hreljin zajedno s dionicom Hreljin-Sv. Kuzam.


Dobra je vijest da su konačno razriješeni svi problemi oko izmjene projekta, kao i da se već 5 mjeseci intenzivno gradi i posljednji lot 4, gdje se nalazi niz vrlo zahtjevnih objekata, između ostalog i budući čvor Križišće. Na ovoj dionici uposlena je tvrtka Viadukt, koja je više od godinu dana radila usporenim tempom zbog izmjene projekta i uvrštenja trase autoceste Rijeka – Žuta Lokva u projektnu dokumentaciju. Sada su unutar budućeg čvora Križišće predviđeni spojevi za ovu autocestu koja bi upravo na čvoru Križišće trebala skrenuti sjevernijom trasom u smjeru čvora Konj na Grobniku, gdje će se nalaziti spoj s autocestom Rijeka – Zagreb.


Lot 4 dug je ukupno oko 2,5 kilometara i od većih objekata predviđena je gradnja vijadukta Sv. Trojica u dužini od 320 metara te niza vijadukata unutar čvora Križišće među kojima je najduži sa 246 metara vijadukt Križišće. Projektnom dokumentacijom predviđena je i gradnja dvaju rotora čija je prometna funkcija spajanje stare ceste D-523, koja povezuje Križišće i most Krk, s novom trasom riječke obilaznice. Na jednom od dvaju rotora biti će izveden i spoj s Kraljevicom. Upravo na tom dijelu ceste u tijeku su intenzivni radovi, pa je dionica zatvorena za sav promet i umjesto nje vozači koriste obilazni smjer na cesti između Križišća i Šmrike. Rok za dovršenje lota 4 jest studeni iduće godine, što znači da bi najranije cesta Sv. Kuzam – Križišće mogla biti puštena u promet krajem iduće godine. Taj rok ni po čemu ne bi trebao biti upitan, ali će najteži posao u vrlo kratkom roku preostati upravo na čvoru Križišće i pripadajućoj poddionici. Izvjesno je da bi tek turistička sezona 2013. godine trebala donijeti bitno kvalitetniju situaciju u prometu, odnosno manje gužvi i čekanja na čvorovima Sv. Kuzam i Bakar, dionici jadranske magistrale između Bakra i Kraljevice te na prilazu Krčkom mostu s obje strane.