E-škola

U korak s trendovima: Crikveničke đake dočekat će digitalno “zrela” škola

Nataša Car

Oprema uključuje hibridna računala za nastavnike matematike, fizike, kemije i biologije i tablet računala za ostale, izgrađena je lokalna bežična mreža, uveden e-dnevnik, nekoliko učionica preuređeno za digitalne potrebe te razvijen niz usluga kojima se mogu koristiti škole u projektu



CRIKVENICA Pilot projekt »E-škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola« pri završetku je u Osnovnoj školi Vladimira Nazora u Crikvenici s područnim školama u Jadranovu i Dramlju. Projekt koji provodi Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNet počeo je 2015. godine, a Osnovna škola Vladimira Nazora jedna je od 150 škola u Hrvatskoj koja je uključena u njega.


Cilj škola koje su uključene u projekt je razvijanje sustava digitalno zrelih škola. Trend digitalizacije uzrokovao je prelazak mnogih aspekata ljudskog života u digitalni oblik te je od iznimne važnosti da obrazovanje ide u korak s tim trendovima. Informatička pismenost postala je jedna od najvažnijih vještina na tržištu rada te je postalo neophodno da djeca što ranije počnu razvijati informacijsko-komunikacijske vještine.


Pametni ekrani


U Osnovnu školu Vladimira Nazora je kroz ovaj projekt uloženo više od 710.000 kuna bespovratnih sredstava, a Grad Crikvenica dužan je osigurati tehničku podršku. Nakon završetka projekta moraju osigurati i potrebnu razinu funkcionalnosti opreme i e-usluga dobivenih u projektu e-škole.




Oprema koja je dobivena 2016. godine u sklopu projekta, uključuje hibridna računala za nastavnike matematike, fizike, kemije i biologije, zatim tablet računala za ostale nastavnike matične škole te prijenosna računala za ravnateljicu i stručne suradnike. U 2017. godini u matičnoj je školi izgrađena lokalna bežična mreža, uveden je e-dnevnik i došlo je do preuređenja nekoliko učionica za digitalne potrebe. Jedan je prostor pretvoren u interaktivnu učionicu koja je opremljena pametnim ekranom i s 30 tablet računala s tipkovnicama za učenike, a još je jedna učionica pretvorena u prezentacijsku učionicu koja je za te potrebe također opremljena pametnim ekranom.



Osim radova na školi, nastavnici, stručni suradnici i ravnateljica bili su aktivno uključeni u projekt te su između rujna 2016. i srpnja 2018. godine sudjelovali u mnogim edukacijskim programima. Sudjelovali su na brojnim webinarima i online tečajevima, a organizirane su i radionice u školi. Predstavnice škole sudjelovale su i na CARNET-ovim korisničkim konferencijama (CUC) te skupovima Suvremene tehnologije u obrazovanju na kojima su se izmjenjivala iskustva u primjeni informacijsko-komunikacijskih tehnologija u obrazovanje.



Scenariji poučavanja


U svrhu postizanja cilja ovog projekta razvijen je i niz usluga kojima se mogu koristiti sve škole uključene u projekt. Bit će omogućena i pohrana i objava digitalnih obrazovnih sadržaja. Nastavnici i učenici osnovnih i srednjih škola, osim što imaju pristup materijalu, mogu ga i razmjenjivati, a sadržaji se mogu ocjenjivati te nastavnici mogu izrađivati nastavničke pripreme. Tu su i Scenariji poučavanja koji uključuju materijale u kojima su pripremljene inovativne ideje o provedbi nastavnih aktivnosti uz primjenu digitalnih alata.


Cilj je osuvremeniti nastavni program u kojem je učenik aktivni sudionik koji kroz istraživanje i interakciju sa suučenicima radi na razvoju vještina. Kako bi organizacija ovih novih aspekata obrazovanja bila na odgovarajućoj razini, brine se EMA (Education Management Application), aplikacija koja služi kao centralno mjesto za prijavu svih korisnika projekta.


Ukoliko bude uspješan, ovaj projekt osuvremenit će obrazovanje te će djeca imati uvjete za stjecanje primjerenih vještina koje su prijekopotrebne za život i rad u digitalnom dobu.