+20 posto

OPATIJA NASTAVLJA RASTI Među top destinacijama i prošli mjesec

Andrea Bralić

RIJEKA U Hrvatskoj je tijekom studenog ostvareno gotovo 380.000 dolazaka i 955.000 noćenja, što u usporedbi s istim mjesecom prošle godine predstavlja rast od visokih 20 posto u dolascima i 5 posto u noćenjima. Najviše noćenja ostvareno je u Zagrebu (166.000), a slijede Istra (149.000) i Kvarner sa 132.000 noćenja, pokazuju podaci sustava e-Visitor. Top tržišta s kojih je tijekom studenog ostvareno najviše noćenja su Slovenija, Njemačka, BiH, Austrija, Italija, Koreja i SAD, dok su top destinacije s najviše ostvarenih noćenja Zagreb, Dubrovnik, Opatija, Split i Rovinj.Ministar turizma Gari Cappelli naglasio je kako su dobri rezultati posljedica promišljene strategije.

Promišljena strategija


– Približavamo se kraju kalendarske godine i možemo biti ponosni na našu cjelogodišnju turističku godinu koju je obilježio pozitivni trend prometa kojeg prate i pokazatelji o potrošnji turista, odnosno ostvarenim prihodima. Rezultat je to naše promišljene turističke politike odgovornog i održivog turizma koji će imati važnu ulogu i u našim budućim planovima i Strategiji razvoja turizma do 2025. čiju izradu pokrećemo. Atraktivna turistička ponuda posebno je obogaćena upravo u ovo blagdansko vrijeme popularnim i dobro posjećenim manifestacijama Adventa koji dodatno privlače goste iz cijelog svijeta, ali i potiču domaća kretanja – poručio je ministar Cappelli. Direktor Hrvatske turističke zajednice, Kristjan Staničić, također ističe kako veseli rast turističkog prometa i tijekom zimskih mjeseci.

– Očekujemo vrlo pozitivan utjecaj adventskog razdoblja na cijelu turističku godinu, a upravo je zbog toga u tijeku provedba posebne promotivne adventske kampanje na osam ključnih europskih tržišta među kojima su Austrija, Švicarska, Italija, Njemačka, Slovenija, Francuska, Mađarska i Velika Britanija. Osim Adventa, koji predstavlja jedan od ključnih motiva dolazaka u zimskom razdoblju, fokusirano promoviramo i druge turističke proizvode pa je tako u tijeku promotivna kampanja za poslovni turizam koja cilj ima produljenje sezone – izjavio je direktor HTZ-a, najavivši skorašnji početak promotivne kampanje za nautički turizam koja će se provoditi do sredine siječnja iduće godine na devet europskih tržišta.


Nijemci, Slovenci…


U razdoblju od siječnja do kraja studenog ostvareno je 19,4 milijuna dolazaka ili 6 posto više i 105,2 milijuna noćenja, što čini porast od 4 posto. Od toga su strani turisti rasli za 6 posto u dolascima, a domaći za 9 posto. Tijekom jedanaest mjeseci najviše je noćenja ostvareno u Istri (28,3 milijuna), dok je u Splitsko-dalmatinskoj županiji ostvareno 19,8 milijuna noćenja, odnosno 18,9 milijuna noćenja koliko je ostvareno na Kvarneru. Na nacionalnoj je razini tijekom prvih jedanaest mjeseci najviše noćenja ostvareno s tržišta Njemačke (21,1 milijun), Slovenije (10,5 milijuna), Austrije (7,7 milijuna), Poljske (6,3 milijuna) i Češke (5,5 milijuna), a top destinacije po kriteriju ostvarenih noćenja su Dubrovnik, Rovinj, Poreč, Split i Medulin.