Majstorica specijalnih efekata

Klaudija Čermak: Jednom sam dečku stala na nogu i završila na filmu

Marina Kirigin

Klaudija Čermak / Foto Marin ANIČIĆ

Klaudija Čermak / Foto Marin ANIČIĆ



Možete li nam prokomentirati novi Mad Max i način kako je film napravljen?


– Mad Max je fenomenalno napravljen. Kažu da je od 2.400 scena njih 2.000 su vizualno efektne scene. Neke su zahtijevale kompleksni CGI, a neke su zahtijevale samo čišćenje snimljenih scena od sigurnosnih žica za kaskadere i sličnog. Ono što Mad Maxa čini posebnim je kompletan izgled, boja slike, dakle cijela atmosfera. Kompletni pristup filmu je sasvim svjež, od snimanja dana za noć do montaže i vizualnih efekata. 



Što je konkretno vaš posao na filmu?– U posljednjih deset godina uglavnom radim na reklamama (s nekoliko filmskih izuzetaka kao »Harry Potter 7« i »Never Let Me Go« kao VFX supervisor što znači da nadgledam snimanje reklame i VFX postprodukciju, a nekad i cijelu postprodukciju. Kad radim na filmu onda radim na 2D VFX što znači da kombiniram snimke sa snimanja i CGI da bi postigla fotorealistični rezultat, dakle da ljudi imaju osjećaj da je sve snimljeno kamerom. Na filmu ne radim kao supervisor, jer bi to zahtijevalo odlazak na snimanje po nekoliko mjeseci što meni ne odgovara, jer se ne želim tako dugo odvajati od kćeri.


Ground breaking efekti


Koji su vam najdraži projekti? Što smatrate vlastitim remek-djelom?– Ne znam imam li baš remek-djelo, ali najdraži projekt mi je bio »Gladijator« zbog cijele atmosfere rada na tom filmu. Tim je bio super, a suradnja sa Ridleyjem Scottom bliska budući da je on tada bio suvlasnik Millfilma – firme koja je radila VFX na Gladijatoru a za koju sam ja tada radila…


Dobili ste Oscara za svoj rad u filmu »Gladijator«.  Kakav je osjećaj primiti takvu nagradu? Što mislite da je presudilo da je baš vašoj ekipi dodijeljena takva nagrada?–Da, naša ekipa iz Millfilma je dobila Oscara i to je bio prvi Oscar za VFX koji je bio dodijeljen firmi u Londonu, time je i nagrada dobila na važnosti. Mnogi vizualni efekti u Gladijatoru su bili »ground breaking«. Tehnologija nije tada bilo toliko razvijena kao danas. Odluka Ridleyja Scotta da ima scenu od 28 sekundi gdje Steadicam ide oko gladijatora 540 stupnjeva bila je vrlo zahtjevna. Mi u postprodukciji morali smo simulirati pokret kamere da bi nadogradili arenu oko gladijatora i napunili je tisućama ljudi. Osim toga, tu su bili i epski pejsaži Rima i borbe lavova i gladijatora u kojima su lavovi i gladijatori snimani zasebno te smo ih tek poslije zajedno kombinirali.