Nerješiv problem

Desetljećima su nesmetano parkirali pred domovima, a sada za to plaćaju kazne

Slavica Bakić

Stanari Ulice Emila Bošnjaka žele probleme riješavati kao što to čine oduvijek – dogovorom / Foto Slavica BAKIĆ

Stanari Ulice Emila Bošnjaka žele probleme riješavati kao što to čine oduvijek – dogovorom / Foto Slavica BAKIĆ

Svjesni su i da slične ili iste probleme imaju i stanari mnogih drugih opatijskih ulica slične konfiguracije, ali tužni su, kažu, jer im se čini da se u drugim ulicama ne postupa na ovaj način i osjećaju se pomalo kao »građani drugog reda« pa su se za pomoć obratili i na adresu Grada



OPATIJA – Ulica Emila Bošnjaka, koja je nekada nosila ime Ulica Armando Diaz, ima samo četrnaest registriranih kuća. Stanari, njih pedesetak, uglavnom su starosjedioci i dobro se poznaju i sva su otvorena pitanja, kažu, uvijek rješavali dogovorom. No lani, negdje u kolovozu, pojavio se problem koji više nisu mogli riješiti sami – počeli su dobivati kazne za vozila parkirana pred kućama, na mjestima gdje su to činili desetljećima. Zbog toga su se u listopadu prošle godine peticijom obratili Gradu Opatiji, a zatim su na istu adresu poslali i otvoreno pismo koje su proslijedili i Novom listu, u kojemu traže da se prije početka turističke sezone pronađe rješenje za njihove probleme.


»Praksa parkiranja vozila u ulici, od strane stanara ulice, pokazala je da do sada nikad nije bilo zastoja, nije se dogodilo da nije moglo proći interventno, komunalno ili dostavno vozilo, ulica je uvijek bila nesmetano prohodna svaki dan, sva 24 sata, tijekom više desetljeća. Ako bi se i dogodilo da neko vozilo zasmeta, to bi bilo na kratko i redovito su to bila vozila koja nisu bila u vlasništvu stanara ulice«, navodi se u peticiji što ju je potpisao Nikša Kolanović kao predstavnik stanara.


Nema alternative


Sve to ponovili su nam i jučer sami stanari od kojih neki, poput Daria Sadovnika, potpisnika otvorenog pisma, u ovoj ulici žive još od 1944. godine.




– Trenutno ne postoji nikakva druga i za stanare praktična alternativa, sada svoja vozila parkiraju daleko od svojih stanova, uz parkirnu naknadu u centru grada ili se snalaze kako znaju, ali tijekom turističke sezone to će biti vrlo problematično – ističe Sadovnik.



Iz Grada Opatije su nam odgovorili da su, nakon predaje peticije, održali sastanke s predstavnicima Mjesnog odbora Centar II i s grupom potpisnika peticije, a zatim je održan i sastanak na tu temu s predstavnicima Policijske postaje Opatija te Javne vatrogasne postrojbe.


– Problem je, dakle, sagledan sa svih bitnih aspekata. Nakon toga djelatnici nadležnih stručnih službi gradske uprave, s predstavnicima tvrtke Rijekaprojekt, obišli su to područje u cilju izrade elaborata prometnog rješenja. Ujedno, tom su prilikom analizirane sve zemljišne čestice u gradskom vlasništvu koje se nalaze u blizini spomenute ulice, s ciljem da se razmotre odgovarajuće površine koje bi se uredile kao manja parkirališta za lokalno stanovništvo, navodi se u odgovoru gradonačelnika Ive Dujmića. Stanari potvrđuju da su pojedinačno odlazili u gradsku upravu, ali, kažu, službenog sastanka nije bilo. Zato s nestrpljenjem očekuju elaborat prometnog rješenja Rijekaprojekta koje bi, prema riječima gradonačelnika Dujmića, trebalo biti dostavljeno do 20. ožujka, a onda će predstavnici Grada upoznati i mještane s njegovim detaljima.



I u otvorenom pismu i u peticiji naglašava se da u ulici žive i stariji i teško pokretni stanari koji su sada praktično onemogućeni da i nakratko ostave vozilo ispred kuće kako bi iz njega nešto iznijeli jer u vrlo kratkom roku na njihovom vjetrobranskom staklu nađe se nemala kazna. No, i ostalih stanari, bez obzira na dob, često koriste automobile, odlaze i dolaze s posla, prevoze bolesne i invalidne članove obitelji k doktoru, odlaze u nabavu i nose teške terete, katkad i nekoliko puta na dan. Navode to i u peticiji, a u razgovoru ponavljaju da u ovoj ulici sve do lani nije bilo baš nikakvih problema, desetljećima se nije dogodila niti jedna prometna nesreća, a i policija je rijetko svraćala.


Nude rješenje


Ni na koga ne žele izravno upirati prst krivnje za svoje probleme iako, kažu, »postoje neke indicije tko bi mogao biti krivac«. Svjesni su i da slične ili iste probleme imaju i stanari mnogih drugih opatijskih ulica slične konfiguracije, ali tužni su jer im se čini da se u drugim ulicama ne postupa na ovaj način i osjećaju se pomalo kao »građani drugog reda«. Ogorčeni su jer su, ističu, ovu ulicu gradili zapravo njihovi preci, a danas im netko osporava pravo da zaustave vozila ispred svojih domova.


– Najtužnije je to što smo do sada sve probleme mogli rješavati između sebe, dogovorom, a sada odjednom to više nije moguće – naglašavaju, dodajući da samo žele i dalje »normalan suživot«. U peticiji upućenoj na adresu Grada Opatije predložili su i rješenje: »Stanari ulice ne bi parkirali vozila po cijeloj dužini, već samo na oko 80 metara od prometnog znaka, dok bi oko deset metara ulice bilo ugibalište gdje bi se eventualno mogla mimoići dva vozila. »Tih deset metara najuži je dio ulice, a preostalih 80 metara gdje bi se parkirala vozila, bilo bi dovoljno široko za nesmetan prolaz, i interventnih vozila, i komunalnih i dostavnih vozila«, navode stanari u peticiji, dodajući da bi se dodatna parkirna mjesta mogla urediti i u obližnjoj šumi na području Marušinac, te da bi se stanari ulice organizirali i pazili da se ne poremeti promet u ulici. Kako što su, uostalom, činili i do sada već desetljećima.