Uspješna sezona

Cres i Lošinj zajedno u izradu turističke strategije do 2030. godine

Walter Salković

U prvih devet mjeseci na Cresu je ostvareno gotovo 900.000 noćenja, 2,5% više nego lani. Nakon izvrsne predsezone, ne zaostaje ni posezona pa, zahvaljujući lijepom vremenu, sredinu listopada Cres dočekuje s oko 500 gostiju, 40% više nego lani u isto vrijeme



CRES Nakon još jedne uspješne sezone, proteklog vikenda zatvorena su dva najveća turistička objekta u Cresu, kamp Kovačine i hotel Kimen. Turisti koji će htjeti iskoristiti tople i sunčane ranojesenske dane za odmor na otoku moći će potražiti manje objekte, pansione ili privatni smještaj. Ljubitelji aktivnog odmora u prirodi tijekom jeseni mogu uživati u prekrasnim otočnim krajolicima, kilometrima uređenih biciklističkih i pješačkih staza, a najhrabriji se još stignu okupati u moru.


Zahvaljujući lijepom vremenu, sredinom listopada na Cresu boravi oko 500 gostiju, što je 40% više nego lani u isto vrijeme. Ukupno gledano, u prvih devet mjeseci na Cresu je ostvareno gotovo 900.000 noćenja, što je 2,5 % više nego prošle godine.


Svibanj za pamćenje


– Najviše je porastao privatni smještaj, oko 5%, dok je 2% gostiju više bilo u kampovima, a 1% više u hotelima. Više od trećine gostiju tradicionalno čine Nijemci, 18,7% Slovenci, na trećem su mjestu Talijani sa 16,3%, a Austrijanaca je bilo 11,6% – zadovoljna je rezultatima sezone direktorica Turističke zajednice Sanja Živanović, koja posebno ističe uspješnu predsezonu, pa je tako u svibnju ostvareno 90% više gostiju nego lani u istom mjesecu. Creski turistički djelatnici očekuju da će i posezona ostvariti puno bolje rezultate od lanjske.




Gradonačelnik Kristijan Jurjako, ujedno i predsjednik TZ-a, najavljuje iskorak u razvoju creskog turizma.


Preseljenje Ureda


– Na posljednjoj sjednici Turističkog vijeća donijeli smo odluku o izradi Strategije razvoja turizma cresko-lošinjskog otočja do 2030. godine. Naše dvije sredine, Cres i Lošinj, imaju puno sličnosti, a gosti nas vide kao jedinstvenu destinaciju. Stoga smo odlučili izraditi zajedničku razvojnu strategiju, te je izabrana tvrtka s međunarodnim ugledom Horwath Consulting koja će kroz sljedeće godine pripremiti taj strateški dokument – najavljuje Jurjako.


Na istoj sjednici Turističko vijeće donijelo je još jednu važnu odluku. Budući da turistički ured djeluje u skučenom i neadekvatnom prostoru – zaključeno je da se preseli u novu poslovnu zgradu koja se upravo gradi na Peškeri. Očekuje se da će zgrada biti gotova na proljeće te bi sljedeću sezonu creska turistička zajednica mogla dočekati u novim, primjerenijim prostorijama.