Hrvatska u fokusu

USUSRET FERRAGOSTU Blogeri i influenseri mame Talijane da ljetuju u Hrvatskoj

Andrea Bralić

Foto V. KARUZA

Foto V. KARUZA

Puno se radilo posljednjih godinu dana putem društvenih mreža, ali i posebnih prezentacija kojima smo uspješno doprijeli do mlađe talijanske populacije, poručio je direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić



Turistički djelatnici Kvarnera i Istre s nestrpljenjem očekuju dolazak talijanskih turista. Italija za hrvatski turistički sektor predstavlja jedno od najvažnijih emitivnih tržišta s kojeg smo samo u prošloj godini ostvarili više od milijun dolazaka. Ususret ferragostu Hrvatska je u fokusu većine talijanskih medija koji ističu kako je naša zemlja sačuvala svoju autentičnost, ambijentalnost i tradicionalan način života te da obiluje kvalitetnom eno-gastronomijom, ali i vrlo atraktivnom festivalskom ponudom prigodnom za mlade talijanske goste.


Prema udjelima u ukupnom dosadašnjem prometu, kada je riječ o tržištu Italije, dominirala je Istra s 47 posto talijanskih noćenja, a potom slijedi Kvarner s udjelom od 26 posto te Zadarska županija. Omiljene destinacije Talijana su Rovinj, Medulin, Poreč, Mali Lošinj, Novalja, Umag, Pula i Cres. Većina Talijana, 74 posto naše je destinacije posjetila u individualnoj organizaciji. Talijani su iznadprosječno skloni putovanjima u Hrvatsku tijekom samog vrhunca turističke godine, čak 61 posto dolazaka te 73 posto noćenja Talijana bilježimo tijekom srpnja i kolovoza.


Brojne objave


– U dosadašnjem dijelu godine s talijanskog tržišta ostvarili smo preko 450 tisuća dolazaka te više od 1,7 milijuna noćenja. Najintenzivniji promet s ovog tržišta tek nam slijedi te smo proaktivnim pristupom i promišljenim marketinškim aktivnostima animirali potencijalne talijanske turiste da odaberu upravo hrvatske destinacije za svoje odredište. Puno se radilo posljednjih godinu dana putem društvenih mreža, ali i posebnih prezentacija kojima smo uspješno doprijeli do mlađe talijanske populacije – poručio je direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić nadodavši kako je sve bolja prometna povezanost Italije i Hrvatske poticajni čimbenik rasta turističkog prometa s ovog tržišta.




Popularnost Hrvatske među Talijanima dokazuju brojne objave u najpopularnijim talijanskim medijima. Turistički časopis »Marco Polo« posvetio je svoju naslovnicu Primoštenu te Šibensko-kninskoj i Zadarskoj županiji, dok je »Caravan e Camper« objavio naslovnicu i tekst »Povratak u Dubrovnik« u kojem se opisuje turistička ponuda grada. »La stampa« ističe kako Hrvatska nije samo sunce i more te da osim bogate prirodne i kulturne baštine nudi popularne glazbene festivale, a o Hrvatskoj i Visu pisao je i omiljeni talijanski »Vogue«. »Cosmopolitan« je istraživao naše plaže, odnosno deset mjesta gdje je u Hrvatskoj moguće pronaći raj. Poznati turistički časopis »Bel Europa« objavio je poseban prilog o Hrvatskoj, a naslovnicu krasi otok Vis. Magazin koji broji više od 450.000 čitatelja posebno je istaknuo važnost hrvatske tradicije i kulture. Hrvatski svjetionik Porer osvanuo je na naslovnici »DOVE« u sklopu kojega je objavljena reportaža o Lošinju, Braču, Hvaru, Korčuli i Mljetu te svjetionicima Porer i Veli Rat.


Popularni letovi


– Talijanski mediji veliki su ljubitelji i prijatelji Hrvatske te vrlo rado pišu o našim destinacijama i turističkoj ponudi. Posebice nas veseli značajan rast interesa ključnih talijanskih blogera i influensera koji imaju velik broj pratitelja i koji žele posjetiti Hrvatsku. Upravo će nam takav vid suradnje biti u još jačem fokusu prilikom planiranja aktivnosti za 2019. godinu – ističe Viviana Vukelić, direktorica Predstavništva HTZ-a u Italiji.


Zanimljivo je da je talijanska tražilica putovanja Skyscanner.it u tjednu finala Svjetskog nogometnog prvenstva analizirala rezultate pretraživanja letova iz Italije prema zemljama koje su igrale u završnici ovogodišnjeg prvenstva, Hrvatskoj, Francuskoj, Belgiji i Engleskoj. Cilj statistike, koji je uzeo u obzir i Rusiju, zemlju domaćina svjetskog prvenstva, bio je saznati »pobjednika« u izboru talijanskih putnika. Gradovi koji su u pretraživanju imali veliki porast su Zagreb, Pula, Split, Zadar i Dubrovnik. S ukupno pet od deset gradova u tablici pretraživanja Hrvatska je, po mišljenju korisnika talijanskog portala Skyscanner, »pobjednica« svjetskog nogometnog prvenstva.


Inače, Skyscanner je vodeća svjetska tražilica koja nudi besplatnu uslugu pretraživanja i usporedbe letova, hotela i iznajmljivanja automobila. Osnovana je 2003. godine, dostupna je na 30 jezika, a svaki mjesec, putem nje, više od 70 milijuna ljudi planira svoje putovanje.