ITB SAJAM

U Berlinu svjetska premijera promotivnog spota Rijeka EPK 2020.

Siniša Pavić

Film je ovo koji na najbolji način predstavlja Rijeku, ono što ona jest, otvoreni grad, pomalo drugačiji, sa svim onim načinima života Riječana od rocka, karnevala, pa do luke, industrije i svega što je čini prepoznatljivom, lukom različitosti – kazao je riječki gradonačelnik Obersnel



Drugog dana ponajvećeg svjetskog turističkog sajma ITB u Berlinu, na štandu Rijeke Europske prijestolnice kulture održana je svjetska premijera promotivnog spota Rijeka EPK 2020. Ona nacionalna, svečana premijera održat će se krajem mjeseca u Rijeci, no teško je do tada skrivati baš sve. Jer, ekipa koja je spot radila na čelu s redateljem Daliborom Matanićem, napravila je dobar posao.


U spotu i zvončari, i rock, i Jonathan, i jakna od trapera na kojoj piše Parafi, i ribarnica riječka, i luka, i plesač u baletnoj haljini, i astronaut i ronilac u starinskom ronilačkom odijelu, i žena koja se ne libi variti da iskre frcaju na pozornici HNK-a….


Zadovoljan i riječki gradonačelnik Vojko Obersnel. Pita nas jesmo li primijetili u spotu i Zorana Štajduhara Zoffa iz legendarne grupe Grč. Dohvatio se Obersnel i promotivnih aktivnosti. Kako bi kojeg novinara vidio brzo bi ga ‘natjerao’ da zamijeni onu službenu vezicu što oko vrata drži akreditaciju s onom na kojoj je logo Rijeka EPK 2020. Spot je najavio zajedno s direktorom HTZ-a Kristjanom Staničićem, istaknuvši potporu koju EPK ima od HTZ-a i Ministarstva kulture. HTZ je financijski pomogao i kod izrade filma.



Drugog dana sajma ITB u Berlinu, najveće turističke burze, nastavili su se intenzivni razgovori hrvatske delegacije s partnerima. Usporen buking i opet je bio temom, ali je optimizma svakim danom u naših turističkih čelnika više.– Mislim da možemo biti zadovoljni sajamskim nastupom, s intenzitetom razgovora, mnogim sastancima koji smo i mi i svi naši izlagači odradili. Informacije idu u pozitivnom smjeru, buking se počeo intenzivirati, za očekivati je da će biti sve veći kako se budemo primicali ljetu i turističkoj sezoni i da ćemo s njemačkog tržišta ostvariti brojke iz prošle godine, onih tri milijuna turističkih dolazaka s ovog nama najvažnijeg turističkog tržišta – kazao je direktor HTZ-a Kristjan Staničić.

S turoperatorima dogovorno je niz aktivnosti u smislu dodatne promocije, dogovorene su i dodatne marketinške aktivnosti i kampanje s određenim avioprijevoznicima, radi se sve, kako reče Staničić, da se dodatno pojača vidljivost Hrvatske na globalnom tržištu. Na upit ostajemo li pri prognozi cjelogodišnjeg turističkog rasta od jedan do tri posto, Staničić je kazao: »Mislim da trebamo ići korak po korak. Nemojmo se zamarati brojkama. Mislim da je puno važnije da rastemo u kvaliteti proizvoda, da mi koji se bavimo promocijom iskoristimo sve resurse i promociju odradimo na ključnim tržištima, a onda ćemo na kraju zbrajati brojke i vidjeti kakva nam je turistički rezultat ove godine – istaknuo je Staničić.


Tonči Glavina, državni tajnik u Ministarstvu turizma iskazao je zadovoljstvo najavom novih investicija strateških partnera, velikih turoperatora i turističkih investitora u hrvatski turizam. To je, reče, najbolji odgovor na pitanje turističkih kretanja nama najvažnijeg njemačkog tržišta.


Drugog dana sajma predstavila se i Slavonija u okviru manifestacije podunavskih zemalja Donausalon. Tema ovogodišnjeg Donausalona je bila »Digitalizacija u turizmu Podunavlja«. Na štandu Splitsko-dalmatinske županije promovirano je udruživanje turističkih zajednica otoka Hvara, njihovo buduće zajedničko brendiranje i nastup na svjetskim tržištima.



Sinergija kulture i turizma


– Film je ovo koji na najbolji način predstavlja Rijeku, ono što ona jest, otvoreni grad, pomalo drugačiji, sa svim onim načinima života Riječana od rocka, karnevala, pa do luke, industrije i svega što ju čini prepoznatljivom, lukom različitosti – kazao je Obersnel.Zadovoljan i Staničić, Riječanin također. Ne dvoji on da je Rijeka EPK najvažniji naš projekt sljedeće godine u sferi kulture, ali i jedan od najvažnijih u smislu sinergije kulture i turizma. Zato je HTZ i izdvojio sredstva za promotivne aktivnosti, a Staničić najavio intenzivno razdoblje promocije projekta u okviru ostalih sajamskih nastupa HTZ-a.

Nije jučer u Berlinu samo spot imao svjetsku premijeru. Osim spota predstavljena je i nova knjižica Rijeka EPK 2020 Luka različitosti u kojoj se prvi put iznosi djelić definiranog programa. Cjelovit program bit će predstavljen u rujnu kako to diktiraju pravila. Istaknuo je Obersnel još ponešto dajući izjave za medije, recimo činjenicu kako će kroz ovaj projekt Rijeka dobiti vidljivost u europskom prostoru, pa čak i šire. I da, očekuje stoga Rijeka dogodine značajan broj posjetitelja kako iz inozemstva, tako i onih domaćih.


Gradonačelnik Rijeke, na štandu riječkom u Berlinu, evidentno se osjećao ugodno, ništa manje od svih onih posjetitelja koji su zastali, priupitali štogod vezano za Rijeku EPK i vidjeli postoje li tu kakvi modaliteti suradnje. A tko je svratio taj je zavrtio i kolo sreće, odnosno sunce sreće, ne bi li vidio kakvu će mu to nagradicu s logom Rijeka EPK donijeti.– To je naše sunce sreće, a mi ga od milja zovemo šuriken sreće – smije se Andrea Blažević. I ona i kolegica joj Agata Swierk dio su tima Rijeka EPK 2020. Samo, Swierk!?– Agata je Poljakinja koja se zaljubila u Rijeku, jer joj je Rijeka super i odlučila u Rijeci ostati – veli nam Blažević.


Na ITB sajmu u Berlinu, Turistička zajednica Ličko-senjske županije osvojila je nagradu »The Golden City Gate« za nedavno predstavljeni promo film »Visit Lika«. Nagrada je dodijeljena u kategoriji »regionalni film« na multimedijskom filmskom festivalu koji se održava u sklopu sajma. Konkurencija je bila snažna, 148 promotivnih filmova poznatih destinacija iz cijelog svijeta. Film snimljen je u produkciji Balduči Filma iz Zagreba, redatelj je Bobby Grubić.



Odlični domaćini


Sve se čini, od Agate bolje promotorice teško može biti i ne čudi što je voditeljica međunarodne promocije Rijeka EPK 2020. – U Rijeku sam došla 2009. studirati hrvatski jezik. Toliko sam se oduševila i zaljubila u Rijeku i Hrvatsku da sam odlučila ostati – priča nam Swierk. Osam godina u Rijeci, pa odluka da na tren ipak ode drugamo. – Radila sam malo u Amsterdamu, vratila u rodnu Poljsku, ali kada sam čula za projekt Rijeka EPK 2020 odlučila sam doći jer mi je užasno falila Rijeka, Hrvatska, taj mentalitet. Osjećam se da sam više hrvatska nego poljska. Baš sam imala veliku nadu i veliku inspiraciju da dođem, promoviram Rijeku i upravo to radim – kazala nam je Swierk. Pitamo je kako bi to putniku namjerniku objasnila u što se zaljubila, zašto je Rijeka taj grad. – Znate što, ja se kroz sve ove godine nikada nisam osjećala kao stranac. I kada sam pročitala sažetak o projektu shvatila sam da ne mislim tako samo ja, već da, općenito, vlada mišljenje da je Rijeka tolerantna, otvorena i da se svatko u njoj može osjećati kao doma. Ja taj osjećaj nisam imala ni u Amsterdamu, ni u Poljskoj, nigdje – ističe Swierk.


Sunce sreće, šuriken sreće, došao je zavrtjeti i Marko Vrgoč sa školskim kolegicama Marthom i Laurom. Marko je rodom iz Splita, živi s obitelji u Berlinu. Laura i Martha su Njemice. Školuju se u školi za turizam, a kad školu završi Marko će, veli, natrag odakle mu je obitelj davno u Berlin došla – u Split!


– Ja uvik više volim Hrvatsku – smije se Marko.


I dok po sajmu kruži bauk usporena bukinga, Vrgoč nam veli da Hrvatska u Njemačkoj stoji fenomenalno. – Fenomenalno je kako jedan mala zemlja ima sve lijepo – sažima on uz napomenu da i nema u Njemačkoj naznaka recesije kako se priča. A Rijeka EPK-a, kani li je reklamirati po Berlinu među svojim društvom? – Normalno, to je moja država, moram reklamirati – rezolutno će Marko Vrgoč.


Uvjerena je pritom da ćemo sve to znati pokazati gostima, jer, kako kaže, Riječani su odlični domaćini. Za kraj ostade tek pitati nasmijanu Agatu, kako to da smo, kraj svega dobroga, mi u Hrvatskoj tako grintavi, poprilično pesimistični. – Ja sam mislila da nitko od Poljaka ne grinta više, haha. Istina, u zadnje sam vrijeme i ja počela to primjećivati. Mislim da samo treba da se Riječani počnu osjećati ponosnima. Velika je stvar biti europska prijestolnica kulture, ne dobiva tu šansu svaki grad – smatra Swierk, Poljakinja a Riječanka, a vrijedi i obratno.