CMT u Njemačkoj

TZ KVARNERA NA SAJMU U STUTTGARTU Sve više Nijemaca ciljano želi odmor na Kvarneru

Andrej Petrak

Interes za Kvarner i dalje jača,  ljudi ciljano traže našu destinaciju. Imamo jako puno upita gostiju koji prvi put dolaze u Hrvatsku. Percipiraju nas kao zemlju istog ranga i kvalitete kao što je to Italija, u koju na kampiranje tradicionalno odlaze brojni Nijemci, kaže Tanja Augustinović iz TZ-a Kvarnera



Turistička zajednica Kvarnera godinu je počela nastupom na jednom od najvećih svjetskih turističkih sajmova, 50. izdanju CMT-a u Stuttgartu, gdje se predstavlja već četvrtu godinu, u konkurenciji više od 2.000 izlagača iz više od 90 zemalja.


Rekordna turistička 2017. završila je s osam posto više dolazaka i devet posto više noćenja turista nego u istom razdoblju 2016. godine, a njemačko tržište za Kvarner je bez premca tržište broj jedan po udjelu u noćenjima, koji je u 2017. iznosio 30 posto.


Konkretnije, radi se o više od 600.000 dolazaka i više od 4,36 milijuna noćenja njemačkih gostiju. Trend rasta turističkog prometa s njemačkog tržišta nastavljen je te je lani bio čak 13 posto veći, a Nijemci su ostvarili i 13 posto više noćenja.



Zajednički nastup




– Četvrta godina intenzivnih nastupa na jednom od najvećih svjetskih sajmova, koji je u 2017. posjetilo 235.000 Nijemaca, svakako je zahtjevan projekt TZ-a Kvarnera. CMT je vrlo popularan i posjećen sajam, interes za ponudom Kvarnera je velik, a vezano uz sve navedeno, svi sudionici u promidžbi trebali bi ovim nastupom ostvariti značajnu marketinšku vrijednost. Iznimno je važno da se nastup realizira u suradnji s gospodarskim subjektima s područja Kvarnera i turističkim zajednicama.


Čak 13 posto više dolazaka i noćenja s njemačkog tržišta ostvarenih u 2017. godini, samo su vrlo respektabilan temelj za još više rada i više očekivanja u 2018. s našeg najvažnijeg tržišta – objašnjava direktorica TZ-a Kvarnera Irena Peršić Živadinov.



Još od nastupa Kvarnera kao regije partnera sajma CMT 2015. godine, što je, napominju u TZ Kvarnera, polučilo golem marketinški i komercijalni uspjeh, a ostvarena medijska vrijednost bila je 2,31 milijun eura,  upravo je taj sajam ostao najvažnijom točkom u promociji kamping ponude Kvarnera.


Kvarner je predstavljen na čak četiri tematska štanda. Tijekom devetodnevnog izlaganja angažirani su stručni informatori, sudjeluju brojni suizlagači i pripremljen je niz aktivnosti. TZ Kvarnera kao nositelj predstavlja ponudu regije, a pozvali su turističke zajednice i predstavnike gospodarstva, prvenstveno kampova, da se uključe u zajednički nastup.


Pozivu su se odazvali TZ otoka Krka – kampovi otoka Krka: Autokamp Njivice, Autokamp Tiha Šilo, Autokamp Pila Punat, Autokamp Konobe Punat, Autokamp Bor Krk, Autokamp Slamni Klimno, Kamp Glavotok, Ježevac Premium Camping Resort, Krk Premium Camping Resort, Škrila Camping, Bunculuka Camping Resort i Zablaće Camping Resort, zatim Camping Glavotok s otoka Krka, Jadranka kampovi s Lošinja, Cresanka d.d. sa Cresa, s Autokampom Kovačine i Kampom Zdovice, TZG Raba i TZO Lopar predstavljeni su Autokampom San Marino Lopar i Autokampom Padova III, a TZ Crikvenice s Jadranom d.d.



Na drugom štandu Kvarnera s tematskom ponudom za aktivni odmor u hali posvećenoj tom sve traženijem segmentu turističke ponude i pripadajućoj ponudi opreme, Kvarner se predstavlja s naglaskom na biciklističke i pješačke staze, kako u Gorskom kotaru, a posebno u Nacionalnom parku Risnjak, na otocima, tako i na Opatijskoj rivijeri, području riječkog prstena, te na Crikveničko-vinodolskoj rivijeri. 


Ponuda aktivnosti u prirodi na području Kvarnera podrazumijeva i ponudu za smještaj prilagođenu potrebama tih gostiju sa specijalnim interesom. Tu do izražaja dolazi ponuda obiteljskog smještaja s oznakom Kvarner Family, koji su svoju ponudu prilagodili te im je  TZ Kvarnera dodijelila dodatne oznake kvalitete Bike Friendly i Hike Friendly, pojašnjavaju u TZ-u Kvarnera.



Novost u 2018. godini je treći tematski štand u posebnoj nautičkoj hali, gdje se predstavlja ponuda krstarenja i brodskih putovanja. Na štandu Kvarnera suizlagači su: Marina Punat, Katarina Line, Opatija i I.D. Riva Tours, minhenski touroperator specijaliziran za Hrvatsku. Tanja Augustinović iz TZ Kvarnera ističe da se primjećuje da brend Kvarnera jača u njemačkoj pokrajini Baden Wurttemberg, koja kao jedna od najbogatijih pokrajina u državi, predstavlja važno tržište.


Prvi put je na sajmu prisutna Marina Punat, koja već prvi dan rada hale namijenjene nautičkom turizmu bilježi velik broj upita i za vez i za najam plovila.–  Na sajmu se predstavljamo zajedno s našim partnerima koji nude iznajmljivanje motornih plovila i jedrilica. Konkretne brojke imat ćemo po završetku sajma, ali kako je počelo, sigurno ćemo imati sklopljenih konkretnih ugovora – objašnjava Renata Marević iz Marine Punat.


Sigurna destinacija


–  Četrdeset posto posjetitelja sajma na odmor odlazi kamperom, a njih 37 posto sa šatorom. Primjećujemo da interes posjetitelja za Kvarner i dalje jača, a ljudi ciljano traže našu destinaciju. Imamo jako puno upita gostiju koji prvi put dolaze u Hrvatsku i zaustavljaju se na našem štandu. Percipiraju nas kao zemlju istog ranga i kvalitete kao što je to Italija, u koju na kampiranje tradicionalno odlaze brojni Nijemci – objasnila je Tanja Augustinović.



Voditelj hrvatskog štanda u hali šest, Ivan Salamon, ističe da se štand prostire na više od 200 četvornih metara, a na njemu se predstavlja 16 suizlagača.


–  Kao i svake godine, vlada jako velik interes za Hrvatsku i Kvarner, a tamošnji turoperatori najavljuju još jednu jako uspješnu sezonu. Kažu da je stanje bukinga za Kvarner jako dobro. Dokazali smo se kao prepoznatljiva i sigurna destinacija – rekao je Salamon.



Luka Perčinić iz TZ-a Raba zadovoljan je zanimanjem koje njemački gosti iskazuju za Rab, čijem turizmu južne njemačke pokrajine Baden Wurttemberg i Bavarska predstavljaju najjača i najvažnija tržišta.


–  Rab je njemačkim gostima najpoznatiji po našim plažama. Hvale ulaganja u kampove San Marino i Padova III, a lijepe povratne informacije dobivamo i o novom autokampu Lando Resort u Kamporu. Hvale i bolju povezanost trajektnim vezama, a zanimljivo, veliko zanimanje gostiju vlada za nautički turizam na Rabu i ostatku Kvarnera, objašnjava Luka Perčinić.


Na sajmu CMT aktualno izdanje Kvarner Magazina za tekuću godinu ima premijerno prikazivanje, što je medijski popraćeno, a od posjetitelja, kažu u TZ Kvarnera, vrlo pozdravljeno.