Samo dobre vijesti

STVARNOST U CELOFANU Naputak urednicima HRT-a: ‘Morate buditi pozitivne emocije gledatelja’

Siniša Pavić

Foto Denis Lovrović

Foto Denis Lovrović

Netko je procijenio da je za građane zemlje bremenite problemima nužno da promjene kut gledanja te da je način da se podigne zdrav duh taj da im se servira stvarnost zamotana u šareni celofan



ZAGREB Članak 7. Zakona o Hrvatskoj radioteleviziji kaže: »HRT je dužan trajno, istinito, cjelovito, nepristrano i pravodobno informirati javnost o činjenicama, događajima i pojavama u zemlji i inozemstvu od javnog interesa.« Preporuka što je iz ureda v.d. glavnog urednika Prvog programa HRT-a Bruna Kovačevića naokolo odaslala njegova pomoćnica Nives Bilić na adrese šefova, odnosno urednika produkcijskih odjela, od zabave i dokumentarnog programa, pa do programa za mlade ili pak informativnog, glasi: »Način prezentacije sadržaja treba buditi optimizam, jačati samopouzdanje i samosvijest gledatelja, graditi povjerenje među ljudima i pozitivne emocije.«


»Sukob interesa«


Dok ovo čita i laiku je na prvu jasno da su članak 7. i spomenuta preporuka, najblaže rečeno u »sukobu interesa«. Kako naime, informirati javnost istinito, cjelovito i nepristrano, a pri tom imati obvezu sve obojiti u optimizam koji jača samopouzdanje i samosvijest u gledatelja!? Spomenuta preporuka pri tom nije jedino što se našlo u mejlu prije koji dan odaslanom naokolo.


Redakcijske šefove se podsjeća kako im valja ispisati »Bible« za svaku emisiju u jesenskoj shemi. Pri tom se termin »Bible« ni ne pokušava prevesti na hrvatski jezik, pa je tek za pretpostaviti kako se radi o famoznim BBC-ijevskim knjigama koje se vežu uz velike i važne projekte i u kojima je do tančina sve razrađeno. Na voditeljima produkcijskih odjela je i obaveza da dostave popis sadržaja za koje očekuju da će biti dovršeni do kraja godine, pa da se pomogne njihova realizacija i da ih se uvrsti u plan emitiranja. Tu je preporuka glavnog urednika HTV1 da svaka emisija ima interakciju s publikom, bilo da je preko društvenih mreža, sms-a, telefona…. Emisije, dakako, moraju biti kreativne i zanimljive, ali, ističe se, kreativne i zanimljive moraju biti i najave emisija. Ono što bi pak urednike moglo zabrinuti je napomena da će gledanost koju postave uz pojedine projekte biti ona koju moraju ispuniti, te samo njihova obaveza. Što u slučaju da gledanost podbaci, ova preporuka ne precizira.


Dobra volja




No, ono bitno i najbitnije jest saznanje da bi nas na jesen s programa HRT-a mogao zapljusnuti val posvemašnjeg optimizma i svekolike dobre volje. Tajanstven netko je očito procijenio da je za zemlju bremenitu problemima i njene građane nužno da promjene kut gledanja te da je jedini način da se podigne kolektivni, a zdrav duh, taj da im se servira stvarnost zamotana u šareni celofan. Pače, sudeći po tome na koga je sve mejl adresiran, prštat će dobro raspoloženje i vjera u bolje sutra čak i iz središnjeg Dnevnika. Svim problemima usprkos, ako ne baš zbog njih, a sve istinito, cjelovito, nepristrano i pravodobno.


Na jesen bi Hrvatsku s HRT-a mogao zapljusnuti val posvemašnjeg optimizma i dobre volje